Nyheter

HUSDJURSMÄSSAN I KISTA

2009-12-08 19:23 #0 av: Faxlin

Den 3-6 januari 2010 kommer iller.ifokus och Svenska tamillerföreningen att än en gång ha en monter ihop under mässan. Denna dag är ni alla välkomna att komma och träffa oss och prata iller.

På Husdjursmässan ska du kunna träffa våra vanligaste husdjur, titta på smådjursutställningar, katt- och hundutställningar, hundagility, reptiler, akvarier, marsvinsutställning, kaninhoppning, tävlingar, tillbehör och mycket mer.

För att tillfredsställa alla fyller vi mässan med hundar, katter, illrar, råttor, möss, hamstrar, marsvin, minigrisar, ormar, ödlor, fiskar, kaniner, gerbiler, fåglar, hästar, akvarier, reptiler, spindlar, papegojor, getter, får och höns blandat med tillbehörs- och försäljningsmontrar. 

Förra årets mässa i Kista blev en succé med över 18 000 besökare samt flera hundra utställare och tävlanden.

 

Varmt välkommen till Husdjursmässan 3-6 januari 2010
Husdjursmassan_2010_top.jpg

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-12-09 20:51 #1 av: Anders 50

Hade säkert blivit en intressant dag, men lite långt att åka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-12-10 21:33 #2 av: Faxlin

Äsch då. Klart ni ska komma :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-12-11 14:40 #3 av: LiindaH

Spännande , hoppas ni får en fin dag tillsammans.

Anmäl
2009-12-13 12:38 #4 av: Leffe

Vad kul. Jag kommer att vara där också med min kattklubb

Anmäl
2009-12-13 16:39 #5 av: Faxlin

#4: Skojigt, då träffas vi igen snart då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-12-25 23:13 #6 av: Sessan1

Synd att man inte bor i Sthlm längre då, Åsa :(

Då hade jag gått dit,

Bodde faktiskt ganska nära Kista, när jag bodde i Sthlm för ca 10 år sedan.

Hade gångavstånd t.o.m

Kram och god fortsättning på julen oxå

/Sessan1

 

Anmäl
2009-12-26 01:06 #7 av: Faxlin

#6: Ja det är synd. Men du får ha en riktigt bra forsättning på julen och året i alla fall du med. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-12-28 02:36 #8 av: Sessan1

Om du vet vart Tensta ligger, så var det där jag  bodde.

det är ju väldigt nära kista.

 

Trevlig helg framöver

Skrattande   Nyåret är ju på G

 

 

Anmäl
2009-12-28 04:37 #9 av: Faxlin

#8: Japp jag vet var Tensta ligger. Och som du söger, itne så långt ifrån varandra :.)

Önskar detsamma, en riktigt trevlig nyår och en bra början på 2010.

Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-04 02:35 #10 av: Sessan1

Hur var det på husdjursmässan, Åsa?

Hoppas det gick bra.

Hade man haft bil och körkort oxå förståss

hade man kunnat ta en endagstur till STHLM

och Kista och till husdjurmässan :)

Men nu har jag varken det ena eller det andra, så.

SYND!

Hoppas det  blir fler gånger på lite närmare håll : )

 

Tass/

Sessan

 

 

 

Anmäl
2010-01-04 22:33 #11 av: Faxlin

Jodå de första 2 dagarna har gått bra. Men vi har några mässdagar kvar. Men än så länge har det gått bra. En av illrarna mina bet en man idag, men det gick inte hål. Och det var hans eget fel faktiskt.

Men som sagt var, två lyckade dagar. Och jag trivs som fisken i vattnet hos Kent och Kerstin.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-04 23:13 #12 av: Anders 50

"Men än så länge har det gått bra. En av illrarna mina bet en man idag..." 

           Skrattande   Skrattande   Skrattande   Skrattande

Ja de är ena blodtörstiga rackare de där illrarna! Tungan ute

Hoppas det går lika bra i morgon!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-05 22:01 #13 av: Faxlin

#12: *asg* ja det låter lite värre än vad det är faktiskt :-) Men det har gått riktigt bra idag. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-06 03:53 #14 av: Sessan1

jasså, så dom kan bitas ordentligt då, illrar?

Har ingen koll på hur dom är.

 

 

Anmäl
2010-01-06 06:07 #15 av: Leffe

De är söta när Faxlin går med dem i koppel

Anmäl
2010-01-06 14:05 #16 av: LiindaH

awwwww .. härligt härligt

Anmäl
2010-01-06 18:01 #17 av: Anders 50

#14 Oj, oj, oj, ena riktiga bestar med huggtänder som krokodiler,  Oskyldig men de är söta när de sover! 

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-06 18:30 #18 av: LiindaH

#17; Hon frågade om illrarna inte Åsorna!!!

Anmäl
2010-01-06 20:46 #19 av: Anders 50

#18 Jag svarade om (k)illrarna!

Undrar om du inte ligger risigt till hos Åsorna nu? Förvånad När du jämför dem med krokodiler!    Skrattande 

Men att i alla fall en av dem är söt när hon sover, det kan jag hålla med om!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-06 23:05 #20 av: LiindaH

#19; haha !!

Nej dååå! Kan jag väl aldrig göra ;) höhöhö!

Då vet vi två :)

Anmäl
2010-01-06 23:59 #21 av: Faxlin

haha, ni är inte riktigt som ni ska ni två :-)

Men ja de är underbara mina bebbisar, och inte farliga alls. Så det så. Och Liinda du ska vara snäll. Så det så.

Tack Leffe för dina snälla ord.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-07 00:49 #22 av: LiindaH

Vi har båda träffat dig ;)

Åh han bor med den andra tokingen..

Stackars karl ;)

Jag är alltid SNÄLL!

Anmäl
2010-01-08 00:35 #23 av: Faxlin

#22: *fnys* Undrar vart min namne är när jag behöver henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-09 20:19 #24 av: Anders 50

#23 Verkligen dålig stil av henne!!! Ska bli kul att se vilken bortförklaring hon kommer med.

Men jag antar att hon bara legat lågt, och laddat för att hugga Liinda!   Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-09 20:40 #25 av: [Norum]

Här är jag! Glad Jag hörde någon kalla...

Hör du Anders, jag behöver ingenbortförklaring.. bara så du vet.
Jag är knappt på ifokus alls just nu, kroppen värker, skorna har krympt, kallt ute och jag mår skit. Rynkar på näsan  Då är jag inte mycket för folk, det vet du..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2010-01-09 21:21 #26 av: Faxlin

#25: Tack gumms för att du kommer in när jag ropar :-) Men inte skojigt att höra att du mår skit. Jag sänder dig en massa krya på dig tanakr och kramar genom cyber rymden.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-09 22:32 #27 av: [Norum]

Tack, Åsa. Jag har stått i duschen hur länge som helst, då blir musklerna mjuka igen och jag känner mig nästan som folk igen. :)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2010-01-09 22:53 #28 av: Anders 50

#26 Och vem tror du släpade in henne och satte upp henne vid datorn?  Tungan ute

Men duscha ville hon göra själv!  Gråter

Nu är hon så mjuk och go så!   Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-09 23:21 #29 av: [Norum]

Usch.. vad ska jga göra med dig, vännen? Tyst

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2010-01-09 23:31 #30 av: Anders 50

Kaffe kanske?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-09 23:52 #31 av: [Norum]

Ja, tack. :)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2010-01-10 00:25 #32 av: Faxlin

#28: haha, fick du inte följa med in och tvätta henne på ryggen ens? Stackars, stackars dig.

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-12 12:38 #33 av: LiindaH

Stackars Anders... Stackars Anders....

Anmäl
2010-01-12 12:46 #34 av: Faxlin

Men från stackars Anders till husdjursmässan igen. ;-)

Jag tänkte visa lite kort som jag togpå mässan, men det vart inte riktigt så. Åtminstone inte ännu.

Min systemkameraglömde jag kvar i Stockholm hos Kerstin och Kent. Och den som gör att jag kan få in korten från lilla kameran i min dator den ligger i systemkameraväskan. Så jag har ingen möjlighet alls att kunna få in kort nu. Lite trist, men jag får komma ihåg att visa er när jag får hem sakerna igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-12 12:49 #35 av: LiindaH

TYPISKT!

Anmäl
2010-01-12 16:57 #36 av: Anders 50

Väntar så gärna....

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-12 17:01 #37 av: LiindaH

Men Anders.. Inte uppmuntra dåliga beteenden!

Anmäl
2010-01-12 17:06 #38 av: Anders 50

Den som väntar på nåt gott...o.s.v.!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-12 17:10 #39 av: LiindaH

Äsch!

Anmäl
2010-01-12 17:39 #40 av: Anders 50

Har ju väntat i 2 mån på bilder på din nya hall!  Så jag är van att vänta!  Oskyldig

 

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-12 18:12 #41 av: Faxlin

haha, 1-0 till Anders :-)

Men jag tror jag kan få in korten från min lilla kamera nu. Fick låna en moj av Veronica.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-13 13:24 #42 av: LiindaH

#40; Määäh men okej! Nu äre så här va.

Vi ska faktiskt fixa stora hallen nu.

Börjar idag faktiskt. Så när den är klar så kan jag visa bilder :)

Anmäl
2010-01-13 18:01 #43 av: Anders 50

#42 Tror jag säkert!  Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-01-13 18:21 #45 av: LiindaH

Åsa kan till och med komma och ta bilder ;P

Anmäl
2010-01-13 20:43 #46 av: Faxlin

Åhh, får jag? Du brukar alltid säga att jag inte får ju Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-01-13 20:47 #47 av: LiindaH

Ja denna gång fåru det :) Bara för att jag är snäll! :P
Men lite kommer jag ha att säga till om! Så de så!

Anmäl