Glädje

Goda Nyheter

2009-03-15 19:45 #0 av: LiindaH

Vad kan man tro händer här inne? Att det bara ska vara massa stycken ur tidningen som har med det goda att göra? Det är i alla fall vad jag trodde när jag såg sajtens namn. Men insåg väldigt omgående att jag hade väldigt stort fel där.

Inne på goda nyheter får man dela en massa glädje tillsammans, eller något bra någon läst någonstans. Folk som vill dela stora som små saker, allt ifrån ett nytt jobb till att det växer en liten blomma ute i rabatten för första tecknet på våren, eller att barnbarnet lärt sig krypa.
Allt varierar så otroligt stort, och man kan nästan alltid känna med människors lycka.
När man läser där inne kan det alltid dra lite extra i smilet.
Även om man kommer på sig själv efter, men det är en mysig stämning och alla är glada.
Istället för att behöva höra om alla dåliga saker...
För vem orkar höra på allt dåligt som händer hela tiden?

Självklart vill vi här inne höra flera bra saker som händer i folks vardag, för kanske eran goda sak blir ett stort hopp för en annan människa. Eller ett tips på vad dom kan göra, om dom inte har något att göra eller helt enkelt behöver komma på andra tankar.


En liten mening kan bli en stor glädje, även om du kanske även känner att:
- Nej men detta är inte så stort.

Pröva att dela med er av det goda, så lovas det en respons man inte trodde fanns.
Även om det bara är en liten sak du hittat på gatan, vad som helst.
Dela med er.. Våga dela med er...

Om man jämför Goda Nyheter med andra sajter, så ska man aldrig här inne vara rädd för att det ska bli för mycket off topic, för nästan inte en enda tråd håller sig till ämnet.
Det går några inlägg, sen är det massa människor som sitter och pratar med dig från allt mellan himmel och jord.
Man ska inte heller vara rädd för att ställa frågor, då det alltid finns ett svar på något sätt.

Hoppas att alla medlemmar trivs med oss här inne.

Tack för att ni sprider eran glädje med oss här inne!

 

Anmäl
2009-03-16 09:06 #1 av: Faxlin

Bra artikel Liinda. Den beskriver utom ordentligt bra vad Goda Nyheter har för syfte.

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-16 09:20 #2 av: Anders 50

Klart man trivs härinne. Här blandas allvar med tokigheter.

Och så finns ju Liinda och Åsorna här. Då blir det ju som det blir.Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-16 09:53 #3 av: Cerrolyn

Kanon härlig artikel.

MVH Cerrolyn
Sajtägare på Tävlingshundar

Medarbetare på: Hoya, Retriever, Vallhundar
Min hemsida: Ceasars Vänner

Anmäl
2009-03-16 10:29 #4 av: elize-l

Hahaha läste åsnorna =))))

Anmäl
2009-03-16 13:27 #5 av: Anders 50

#4  Ha ha, ja en del kanske tycker det stämmer!

MEN ABSOLUT INTE JAG!!  Inte då!  Aldrig!   No, no, no! Nix!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-16 16:22 #6 av: Faxlin

#5: hmm, det där var det ingen som trodde på. Det inser du va?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-16 16:32 #7 av: Anders 50

#6 Vill man inte gå i landsflykt så måste man ju ta avstånd från sånt.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-16 16:52 #8 av: Faxlin

#7: hmm, jag tror inte på dig ändå. Vänta du bara till i sommar. Tungan ute

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-16 18:15 #9 av: Anders 50

#8 Skulle nog inte klara mig tills dess här hemma om jag ljög. Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-16 18:20 #10 av: LiindaH

Tack så mycket.





#2: Jag är mycket ledsen, men jag har bestämt mig för att bli seriös inne på Ifokus, så det kommer inte komma fler konstiga filur inlägg från mig. Dock en och annan artikel som denna kanske du får läsa.
För artikel skriverier är väldigt bra, och alla får något att läsa, även om det bara är massa drabbel från min sida. Så från och med nu så får du på egna ben stå ut med endast 2 Åsor, vilket jag förstår att du kommer att klara av, då ni har sådan bra gemenskap.

Anmäl
2009-03-16 18:25 #11 av: Anders 50

#10   Gråter

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-16 18:28 #12 av: LiindaH

#11: Men det är bara till på Fredag. Skrattande
Du kan fortfarande läsa om mina tokerier i min nya blogg jag startade idag för att jag ska få någonstans att göra mig av med energi.

Anmäl