iFokus

Reklamfritt iFokus

2009-03-14 16:06 #0 av: Faxlin

Med iFokus Minus så behöver du inte se reklamen på iFokus. Om du har en långsam dator kan detta även göra att iFokus upplevs lite snabbare.

Så här beställer du

1. Skicka beställnings-SMS

Skicka texten "IFOKUS MINUS Faxlin" (utan citationstecken) till nummer 72550.

BYT ut Faxlin mot erat eget användarnamn.

Priset för denna tjänst är 20 kr per månad plus eventuella operatörsavgifter för att skicka SMS.

Det fungerar endast att beställa tjänst med ett svenskt mobilabonnemang.

2. Vänta på bekräftelse-SMS

En stund efter ditt SMS har skickats kommer du att få en bekräftelse på att tjänsten är aktiverad. Du får även ett privat meddelande som bekräftelse. Eventuellt kan du behöva logga ut från iFokus och logga in igen innan det verkligen aktiveras på iFokus.

Om det mot förmodan skulle uppstå några problem med tjänsten ber vi dig besöka Support iFokus.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-14 18:16 #1 av: Linn

Superb för de som inte gillar reklamen! Hoppas att det är okej att kopiera denna artikel.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2009-03-14 19:31 #2 av: Anders 50

Nappade på prov på IFOKUS MINUS. Det var visserligen värt varenda öre att slippa se Anna Book stå och vinka!

Och tycker faktiskt att det går lite fortare att växla sidor.

Men jag är lite tveksam till att behöva betala 20 kr/mån. bara för att slippa reklamen. Kan den vara värd så mycket?

Liten ful uträkning: 50 000 ifokusare X 20 kr = 1000 000 kr/mån.

 

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-14 23:41 #3 av: Faxlin

#1: Klart det är :-)

#2: Ja det är väl upp till var och en diskuterar nog grabbarna. Men jag kan garanterat säga att det är värt 20:- i månaden för mig att slippa Anna Book och gänget. Och förhoppningsvis de irriterande reklamen i trådarna.
Så snart jag får in pengar så jag kan tanka mobilen kommer detta fixas. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-15 01:46 #4 av: ANNIA

Vet du 890-3 det skulle nog vara toppen för alla både medlemmar och killarna om alla 50 000 verkligen köpte minus och köpte det stadigt varje månad. För det skulle innebära att alla skulle slippa reklamen och åtminstone en av killarna skulle kunna sluta sitt vanliga heltidsarbete och arbeta heltid med ifokus.

Så det skulle ju bli win-win för alla.

A Minute to learn, never a master.
That´s life.

 

Anmäl
2009-03-15 02:33 #5 av: Faxlin

#4: Fick de in de pengarna kunde nog fler än en av killarna sluta jobba med annat jobb och ägna heltid åt ifokus. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-15 04:49 #6 av: ANNIA

Satte ingen gräns uppåt.Oskyldig

A Minute to learn, never a master.
That´s life.

 

Anmäl
2009-03-15 05:12 #7 av: Faxlin

#6: Snacka om lön den killen skulle få annars :-)
Klart den utvalda skulle nog inte klaga. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-15 09:10 #8 av: Anders 50

Skrev ju att det var en ful uträkning.  Har inte tänkt förut vilka summor det kan bli om man leker med siffror.

T.ex om alla betalade en tia i mån. för att få vara medlem i iFokus.

Det skulle ge killarna 500 000 i mån./ 6 millar per år.  Jag skulle betala utan att tveka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-15 15:05 #9 av: ANNIA

Faxlin jag menade att jag inte satte nån gräns på hur många av dom som skulle kunna börja jobba heltid med ifokus. Då det är en frivillig betalning så bör nog inte alla "överge" sitt vanliga heltidsjobb omedelbart.

890-3 vissa skulle nog betala för att vara medlemmar men dom flesta skulle nog försvinna om det blev så, då vi människor är "skapta" på det viset att vi helst ser att allt är gratis. Så då är det bättre att man kan betala för att få nåt extra eller som i det här fallet bli av med reklamen.

A Minute to learn, never a master.
That´s life.

 

Anmäl