Annons:
Etikettdagens-goda-gärning
Läst 1330 ggr
AndreasS
4/8/09, 6:56 PM

Dagens goda gärning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag som kategorin och rubriken lyder.

Senaste nytt från Bäckby i Västerås.

Jag var ute med min familj på gården och ser en mörkhyad man kommer springandes förbi oss. 10 sekunder efter så kommer den en polis springandes efter. Wow polis jakt… Hade kameran med men den lämnades över till min sambo.

Sätter fart efter då jag ser att polisen inte har en chans att hinna ifatt den mörkhyade mannen då han (polisen) är helt slut. kommer upp i skogen och ser mannen saktar in och själv så löper jag på. Vänder mig om och hojtar en fråga till polisen om jag ska ta honom åt han. Ja säger konstapeln och sagt och gjort så kommer jag i fatt honom och slår undan benen på honom och invätar polisen som kommer efter 30-45 sekunder senare.

Fick reda på att mannen smet från polisen då han vart stoppad och skulle bli tagen för olovligkörning.

Jissen vad jag fick beröm av poliserna som kom till platsen. Slängde iväg en kliring till poliserna att dom får nog ta och löpträna mera. Hahaha skrattade jag och de poliserna som var på plats.

Detta kallar jag garanterat för dagens goda gärning.

Bilden är tagen efter händelsen och mannen är gripen av polis.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Norrann
4/8/09, 7:24 PM
#1

Bra gjort av dig!

AndreasS
4/8/09, 7:49 PM
#2

Tack, bor ett problem område enligt många som bor i Västerås. Polisen är inte vana vid att vanligt folk hjälper dom här i området.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
4/8/09, 7:59 PM
#3

Du får kanske en medalj och hedersomnämnande senare i tidningen

AndreasS
4/8/09, 8:02 PM
#4

nja, troligtvis inte. Men det visar sig.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Anders 50
4/9/09, 12:20 AM
#5

Snyggt jobbat Andreas, tänk om alla gjorde så!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
4/9/09, 10:53 AM
#6

Vi är ett fåtal som gör samhället en tjänst på gårdarna runt där jag bor.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Faxlin
4/9/09, 1:30 PM
#7

Underbart. Det är verkligen en god gärning.

Att hjälpa till är det finaste man kan göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
4/9/09, 1:46 PM
#8

Så underbart roligt gjort…

// Liinda

Linn
4/9/09, 8:54 PM
#9

Bra gjort! En eloge till dig!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sessan1
4/11/09, 12:34 AM
#12

ska man verkligen göra så?

Den som springer ifrån polisen kan ju ha vapen?

så jag undrar om privatpersoner ska göra så?

en tanke som jag kom på bara så här.

Visst vet jag att polisen  ibland är glada över att få hjälp av privatpersoner, men  hur ska man  veta OM den springande personen har vapen eller inte?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
AndreasS
4/11/09, 1:12 AM
#14

#12 Givetvis så ska man inte ingripa om man vet eller ser att det finns vapen med i bilden.

Denne man var bara en som smet från polisen för en olovlig körning. Medans jakten var så tittade jag någa efter nått vapen och såg inget synligt. Kan också säga att jag själv har vart utsatt för rån i området där jag bor och hade en pistol riktad mot mig av ungdomar för 3 år sedan.

Nu är det så att jag är en föredetting dvs en föredetta buse och många som rör sig i kretsarna här i stan vet vem jag är och har respekt för mig trots att jag la av för ca. 6 år sedan.

Mitt handlande i denna situation var korekt då jag inte såg något vapen och mannen i fråga som var någonstans emellan 45-55 år sprang för sitt liv för att komma undan polisen. När jag kom i kapp honom så small det bara till mot hans ben och han drog med huvudet före i skogen och jag över honom och tog grepp på honom tills polis kom på plats. Varken jag eller mannen åtog oss några skador och han greps. Jag vill kalla detta civilkurage.

Jag anser idag att ser man ett brott begås så ska man som civilperson ingripa. Vi har nått som heter grannsamverkan i vårt område och sitter själv med i det rådet. Området där jag och min familj bor har hög kriminalitet och en vanlig Svensson vågar inte gå till affären på kvällstid. Jag går upp dit för legistungarna som håller på vet vem jag är och att jag inte drar mig för att hamna i en konflikt med dom så mig ger dom sig inte på.

Oj, det vart långt det här men kan inte låta bli att göra detta utlägg och samtigigt blotta mitt förflutna.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Sessan1
4/12/09, 12:23 AM
#15

ok då förstår jag dig, men skulle inte själv "leka" polis!

Inte ensam iaf.

Faxlin
4/12/09, 3:58 AM
#16

#15: Jag har också "lekt" polis när jag tagit fast snattare. En gång slutade det i rättegång då han misshandlade mig och hotade att döda mig. Men det slutade bra det med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anders 50
4/12/09, 10:54 AM
#17

#16 Ja, Åsor är inte att leka med!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
4/12/09, 2:09 PM
#18

#17: haha, så du säger då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
4/12/09, 2:17 PM
#19

#17 : Åsor är jätte roliga att leka med..
Oskyldig

// Liinda

AndreasS
4/14/09, 1:01 PM
#20

En liten update till denna händelse.

Kikade in på polisens hemsida och kollade händelser under det aktuella dygnet och fick då se att han är misstänkt för grov olovligkörning och drograttfylla.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Faxlin
4/14/09, 1:03 PM
#21

Skönt att han vart fast i alla fall. Bra jobbat Andreas.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anders 50
4/14/09, 3:07 PM
#22

Tyvärr så är han väl ute allaredan?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
4/14/09, 4:32 PM
#23

#22 Som du skriver så är han säkert redan på fri fot men tror det kommer bli rättsliga åtgärder iaf.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Upp till toppen
Annons: