Annons:
Etikettdagens-goda-gärning
Läst 929 ggr
leo-
2009-03-19 12:44

räddnings auktion

Precis kommit från affären som jag körde till för att handla frukost och en viktig sak i detta jag handlade Mamma Scans köttbullar för att ha till pålägg på bullarna

När jag körde tillbaka sprang det två hundar , en unghund och en gammal (fick senare veta att det var far och son ) den gamla såg ut som en St Bernhard och den unga hade rottweiler drag . Men till storyn denna svensken stannade och pratade med flickorna/fröknarna på daghemmet om hundarna var deras men nä dom visste inget.så jag hoppade ut beväpnad med köttbullarna och lyckades locka till  mig den unga som inte vek från min sida efter det (jag hade ju köttbullar)

Den gamla började ge sig av och dagisflickorna/fröknarna fick tipset av polisen att koppla hundarna tills dom kom så vi satte ett hopprep på den unga och band honom i staketet.

Sen kom det en dam till med koppel som oxå hade sett hundarna och sagt och gjort in i bilen och efter den andra

Efter några km:s jakt kom vi till en gård/verkstad och där bodde båda (och då passade köttbullarna minsann ) så det var bara att säga till att den andra står där borta bunden vid staketet och väntar

Vi körde dit och polisen ringdes igen och avbokade efterlysningen sen kom ägaren och hämtade honom även om han inte gärna ville lämna köttbullsmannen.

Så slutet gott allting gott förutom att jag måste köpa nåt annat pålägg

men det känns väldigt bra att ha gjort en god gärning

Det hör till att landsvägarna här är ganska trafikerade och det går väldigt fort i vissa fall

Annons:
Faxlin
2009-03-19 16:35
#1

Åhh, vad bra att du fanns till hands med köttbullarna. Jag kan se framför mig hur illa det hade kunnat gå annars.

Hoppas husse till vovvarna var tacksam över hjälpen, men om inte annat var i alla fall hundarna det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anders 50
2009-03-19 19:55
#2

Vilken god gärning!  Hoppas hundägaren ersätter köttbullarna. 

Det måste blivit en sen frukost.  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

leo-
2009-03-19 20:47
#3

det tog ett par timmar om man säger så

Upp till toppen
Annons: