Annons:
Etikettallt-annat
Läst 929 ggr
Carmarino
2017-07-21 16:35

Bästa aktiviteten på semestern är - göra ingenting

Vill du få ut det mesta av din semester ska du göra absolut ingenting, enligt studier. "Det är fullständigt nödvändigt för oss", säger psykologen Michael Guttridge.

http://www.allas.se/forskning-det-basta-du-kan-gora-pa-semestern-ingenting/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
2017-07-21 16:48
#1

jag skulle bli rastlös då. 😃

Carmarino
2017-07-21 16:58
#2

Då får du göra som Charles Dickens, Gabriel García Márquez och Charles Darwin. De jobbade ju bara fem timmar om dagen, men hann ändå med en massa. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-07-21 17:26
#3

Jag får göra så. 😃

Tjeja
2017-07-21 17:27
#4

Jag tycker inte gör gör annat än ingenting… blandat med måsten som städa, tvätta osv för att hinna ikapp innan vardagen börjar igen.  Jag skulle också vilja göra något kul och spännande men jag orkar inte…  😞

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
2017-07-21 18:08
#5

Även på jobbet ska man göra ingenting ibland. 

Ett företag i England tredubblade sin omsättning genom att göra fikarasten obligatorisk om jag minns rätt (och att ha en kaffe bredvid datorn räknades inte som rast)

l'm back

Tjeja
2017-07-21 18:14
#6

#5 Undrar vad för uttryck det skulle ta sig i svensk vård idag om vårdpersonalen  fick sina raster på riktigt!..? 🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: