Jo, ABBA var duktiga, men de var aldrig riktigt mina favoriter. Jag lyssnade mer på den tidens hårdrock som Deep Purple, Black Sabbath och Pink Floyd bara älskade jag. Sen hade jag "mjukisar" som Leonard Cohen, Bob Dylan, Niel Young och många fler. De gör mig glad än idag.
ABBA är inte mina favoriter heller men man kan ju tycka om låtar ändå utan att man har artisterna som favoriter/idoler. Till exempel tycker jag mycket om låten "Turistens klagan" utan för den skull att Cornelius är en favorit för mig.
ABBA var mycket duktiga och väl värda sina framgångar, tycker jag.
Bara musiken och låtarna är bra (i min smak) så kan jag nog lyssna till de flesta artister.
En klassiker! :-)
Jag var inte född under ABBA´s tid av framgång. Men visst har dom några bra låtar, även om det inte riktigt är min stil på musik. :-)
#2: Turistens klagan är en utav mina favorit-låtar också. Den går flera gånger om dagen på min stereo. :-)
Ja, "Turistens klagan" är onekerligen suveränt bra. Den låten håller i alla väder!
Jag kan till exempel också lyssna till Europe och "The final countdown" som jag tycker är bra. Men det är tur att man lyssna till blandad musik.

Det finns flera låtar som är helt underbara. Låtar som gör en riktigt glad.
Skojigt att ni delar med er av vilka som gör er glad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jodå, jag tycker vissa låtar är bra utan att de tillhör mina favoriter. Allihop i ABBA är duktiga och mycket musikaliska. När det gäller Cornelis så gillar jag hans Bellmantolkningar. Han var otroligt duktig på att föra fram ballader så att man lyssnade. Bellmans texter är, precis som Cornelis, en del av vardagen.
Någonting som ger mig gåshud är Thåströms tolkning av Bellmans "Märk hur vår skugga" tillsammans med Imperiet. Jösses vad bra den är. Den låten kan jag höra hur många gånger som helst. En annan Bellmantolkare som jag gillar skarpt är Fred Åkerström. Hans tolkning av "Glimmande nymf" är helt underbar.
Jag lyssnar på mycket musik, men gillar inte "slit- och släng" musik som skvalar ut från radion. Det måste finnas innehåll i både texten och musiken.
Hörde den första gången idag. Vilken vacker låt! Har lyssnat på den flera gånger ikväll.