Rökt för lite
En god nyhet är att jag inte har rökt sedan klockan 01:00 inatt. Inte för att jag planerar att sluta röka, men jag har ju ändå sparat ca: 5 ciggaretter. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Det är en god nyhet på många sätt. Du sparar cigg och därigenom pengar. Sedan spar du lite av din hälsa med. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Håller med ÅsaF.. Possetivt

Nu är det 12 timmar sen du rökte Jim! Du har verkligen sparat mycket nu, sov en stund till så sparar du ännu mer 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hahaha det var ju jätte-duktigt, har du tagit tid eller? 
Nja, jag låg ju och sov så länge. Morsan tog tiden efter mitt inlägg på iFokus och fram tills det att jag vaknade. :-)
Jag röker mycket mindre här uppe än vad jag gjorde i Eskilstuna. Här går det åt 1 packet på 2 dagar. I Eskilstuna var jag tvungen att ha ett 25-pack för att precis kunna klara mig en hel dag. Ibland gick det ju även åt mer än så. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Ett paket på två dagar är ju jättebra!
När jag rökte förut så var det allt eller inget. Paketet skulle liksom vara slut i löpet av dagen
Jättesvårt att få paketet att räcka längre!
Jag vet. :-)
När jag köper flera limpor med cigaretter, röker jag som toker själv. Man känner att man har så det räcker, så man tycker man kan röka hur mycket som helst. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
d e bra, fortsätt så, jag röker inte så mega mycke heller, jag o killen delar på ett paket om dan ungefär, men då är vi ju två st som röker =)

Slutade röka förra lör efter nästan 16års rökande. Det var en pina påmidsommarafton när man vart onyckter o tappade omdömmet en gnutta
. Men jag klarade min första fylla som rökfri!

#9 Du har fimpat för gott! Grattis!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nce ;d
Min pappa slutade röka för ett tag sen, nu har han inte rökt på
två veckor ;D
Grattis Jezzika, hoppas det håller sig. :-)
Myriis, ge honom en klapp på huvudet ifrån mig. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Storrökare sen 40 år tillbaks ca 2pkt om dagen rökte jag Nu inte tänt ny cig på snart 4 månader Varje dag grattar jag mig själv att jag kan låta bli
#13 Ett stort grattis till rökfriheten!

#14 Tackar Hoppas bara att jag inte ska tända nästa cig nångång mer i mitt liv men det är sånt jag inte vet
Ja, man får ta en dag i taget.
Själv så är jag rökare men gläds med dem som slutat.

Jag har försökt flera gånger att sluta och misslyckat Denna gången sa jag inte att jag skulle sluta utan bara att jag har inte tänt nästa cig och då gick det bättre

Grattis till rökfriheten. Jag är också rökare men glädjer mig stort för de som lyckats sluta.
Själv måste jag gå tvärs emot trådskaparen och säga att jag rökt för mycket.
Audiatur et altera pars
Grattis storken! :-)
Nu har jag dock gått tillbaka till min stor-rökning och röker 1 och ett halvt packet om dagen. Men det börjar kännas att det blir på tok för mycket. :-)

Grattis vännen till den fd. rökfriheten :D

Jag tackar er alla Sluta röka är inget man gör så där bara Visst kommer suget Då säger jag till mig själv att om jag kommer ihåg det om tio minuter att jag fortfarande är sugen får jag lov att ge mig iväg och köpa cig Än så länge har jag inte kommit ihåg efter tio minuter Jag har skadat minnet vilket är bra i detta fallet Hehehe
Usch, jag ska aldrig börja röka :P Jag har provat ett par ggr, visst det va inte äckligt, men jag VILL helt enkelt inte röka…dessutom dog min farmor i lugncancer för att hon hade rökt så mkt när hon va yngre…Så jag har lovat mig själv att ALDRIG börja röka. Ett stort grattis till er som slutat röka :D Å ni som inte har slutat men som vill, så peppar jag er att vara envisa så kanske ni klara det ;-)
Sjukt dyrt är det med cigaretter, kan det vara en anledning att sluta? Jag som icke-rökare kan inte förstå
1. Varför man börjar
2. Varför man inte bara slutar, jag skulle inte ha råd.
Helena
Jag röker inte :P..men jag kanske kan svara någorlunda vad jag iaf TROR.
1: Grupptryck i t.ex skolan, kompisarna röker för å vara coola å så börjar man själv röka för att man inte vill va udda.
2: Man har blivit så beroende å e van/gillar att gå med cigaretten i handen,å man köper inga andra saker så får man råd typ :P
Men ändå^^
Helena
Jag slutade röka för 40 år sedan och har sedan dess sparat ett belopp motsvarande 20 cigaretter per dag i en pensionsförsäkring. Detta sparande kommer fr.o.m. nästa år ge mig mer än 2000 kr netto efterskatt per månad resten av mitt liv. För mig är det en mycket god nyhet som jag gläds över och hoppas flera unga människor idag väljer att göra något liknande med sina egna tobaksslantar.

När jag börja röka var rökning inget som var farligt Alla rökte och det fanns inga farligheter i det Nu vet alla bättre med all forskning osv angående rökning att det inte är bra Sen att bara sluta oavsett vad för beroende man har är svårt
Jag vågar inte ens tänka tanken hur mycke pengar jag låtit gå upp i rök

När jag började röka som tio åring var det inget snack om hur farligt det var att röka. Alla gjorde det. Och den häxjakt som finns i dag fanns inte på långa vägar. Det var okej att röka.
I dagens läge vet man att det är farligt, men inte alla klarar att sluta att röka efter att ha börjat. Det bästa är att aldrig börja, då slipper man riskera sin hälsa och att få abstinens.
Audiatur et altera pars
Jag kommer ihåg från mitten av 1970-talet när "kändisar" fick göra reklam för cigaretter/ett speciellt cigarettmärke. Jag kommer ihåg bilderna i tidningarna på en kändis och vilket märke det nu var. Jag tycker det är bra att det togs bort.
Jag såg en reklam på YouTube, för Cammel. Då var det en svart-vit bild och en gubbe som påstod att alla läkare röker Cammel och att det därför måste vara ofarligt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
#28 Som 10-åring :O herregud…det va inte gammalt det :S

Jag slutade september 1998 och har inte tagit ett enda bloss sen dess. Inte för att jag är duktig, utan för att jag inte vågar då jag är helt säker på att jag skulle trilla dit igen. Fast jag började snusa i stället. Höll på att klättra på väggarna hemma och trodde jag skulle bli knäpp. Tuggade tuggummi som en tok (inte nikotintugummi, utan vanliga). Ja, så blev det då snus i stället…..hm. Det som är bra med snus är att man kan snusa var man än är, ingen märker det. Har portionssnus som jag lägger under underläppen så det syns inte ett dugg :). Fortfarande kan jag få röksug, fast bara några sekunder, men ändå.
#32 Om Du är med rökare, besväras Du av det då?
Jag slutade för många år sedan (men började om) och jag besvärades inte alls av att vara i närheten av rökare samtidigt som de rökte.
Jag kommer ihåg när jag hade slutat att röka och jag satt och åt när någon tände en cigarett. Blev lite störd på det så jag frågade henne helt sonika om det störde henne att jag åt medan hon rökte… Fast jag är rökare själv så vill jag inte röka medan andra äter… Hemma går vi alltid ut och röker.
Nej, det är inte trevligt att röka medans nån annan sitter och äter, även om jag tycker att det luktar gott
Helena

#33. Nä, jag besväras inte av att andra röker. Kan tycka att det inte luktar så där jättegott precis, men det tyckte jag inte förut heller. På den tiden jag rökte så tände jag aldrig en cigarett när andra satt och åt. Själv besväras jag inte om någon röker när jag äter.