Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 463 ggr
Niklas
0

Tandläkarn

I dag var jag hos tandhygienisten. Inga hål så klart, men nästan ingen tandsten heller. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pudding
0

Det är kul när man inte har något hål och ingen (eller nästan ingen) tandsten heller. Kommer ihåg att jag ett år hade så lite tandsten att tandläkaren glömde nästan bort att ta bort min tandsten. Hade stigit upp ur tandläkarstolen då hon kom på det så det var att sätta sig i stolen igen…

JimJ
0

Härligt Niklas! :-) Hoppas du fick välja leksak av tandläkaren! :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Cattis
0

#2 Leksak?! Han fick väl en sån där tatuering man smetar på sig? :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Elisabeth-J
0

Det var goda nyheter Niklas! :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

myriis
0

Gud vad skönt ;P JAg avskyr att gå till tandläkaren (usch vad jag oroar mig för att jag ska dit i december) Förut var det lättare, för då var mina tänder så fina att jag bara behövde gå varannat år :P Fast jag har aldrigt haft hål eller dragit ut tand eller så, bara undersökning. Men det är otäckt iallafall ^^

Carina.S
0

Sist jag var till tandläkaren avr allt OK- förutom att jag måste iväg till lassarettet till experter och dra ur en visdomstand som spruckit!! För min tandläkare kunde inte dra ur den för att rötterna satt så tokigt….Usch och fy, men det lär väl göras….Kostar väl skjortan förstår jag det med. Men men, det blir himla skönt när det är över!! Oskyldig

madde91
0

så bra att du sköter dina tänder väl xD

didis
0

Tänkte bara vara förutsägbart tråkig tandläkare och påminna er alla om att…

- eltandborste

- tandtråd

- fluorsköljning dagligen

- inget småätande…

så minskar ni risken för karies och tandsten. Och dessutom sparar ni pengar men jag får mindre att göra =(

Carina.S - visdomständer i underkäken kan vara bökiga, se till att du inte skall gå på någon rolig fest dagarna efter för man kan bli rätt svullen.

JimJ
0

#8: Tack! Du verkar ju kunna det här. :-)

Tidigare har jag kört enbart med den där gröna vätskan, lysteril tror jag att den heter. Enligt en kompis, behövde man inte borsta tänderna då man använda sig utav den. Är det sant? Den är otroligt stark och smakar ju tandkräm iaf. :-)

- Jim

blombuketten
0

Tänk så rädd jag varit för tandläkaren (ursäkta didis). Fast då när jag var ung så var det ingen höjdare precis. Nu när jag går med mina barn till tandläkaren så är det en helt annan sak. De tandläkare de haft har varit så gulliga och vänliga mot barnen. Så var det inte när jag var liten. Då var man bara en pjåkmaja om man tyckte det var otäckt. Usch ja.

#0. Inga hål så klart?????? Vilken tur du har. Önskar jag kunde säga det samma Skrattande.

didis
0

Listerine kan man ha till det mesta - myggbett tex eller om man gillar den där brännande känslan i munnen…

Ärligt, gillar du Listerine så fortsätt använda det, jag undrar dock om inte slemhinnorna i munnen torkar ut på lång sikt, det innehåller ju alkohol. Ett skonsammare alternativ är Dentan fluorskölj (finns också på apoteket).

Men *ryyys* klart du måste borsta tänderna innan du sköljer!! Annars ligger bakterierna kvar som ett ludet lager på tänderna och sköljmedlet kommer inte åt!! Skärpning! Gå genast och borsta tänderna NUUU!!

JimJ
0

#11: Haha, nu skrämmer du mig! Tänk om jag har tandtroll? Jag måste börja borsta tänderna igen då! :-)

Tack för ditt svar doktorn. :-)

- Jim

didis
0

Goda råd är alltid gratis (ialla fall så länge du inte bokat tid…)Skrattande

JimJ
0

#13: Jag skulle hällsa tack från mamma som tyckte det var bra att en tandläkare säger åt mig på skarpen! :-)

Hawknestgrove
0

JAg fick sluta med Listerine! för starka grejer för mig! Blev alldeles öm i tandköttet! Men grattsi till att du har varit så duktig, Niklas!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

blombuketten
0

Ska man inte blanda i lite vatten i Listerinet? Annars blir man ju skinnflådd Fundersam.

Carina.S
0

#8 JO tack tack tandläkarn, det har jag fått erfara då jag drog ur dem i överkäken för ett antal år sedan!! Då såg jag ut som jag skulle gått en boxningmatch…var alldles svullen i kinden i flera dar efterråt ..uff…Ja ja, det lär ju göras, så man får väl stå ut med det oxå….Ha en bra dag alla glada människor här inne Skrattande

didis
0

Om Listerinet är så starkt att du måste späda ut det - byt till Dentan istället! Om du späder ut Listerine så minskar fluorkoncentrationen ännu mer och det gör inte samma nytta. Dentan är ett fluorsköljmedel som finns i både mint och "vattensmak".

#17 Jag erkänner mig skyldig till att ha förvandlat några stackare till oigenkännlighet…men hittills aldrig permanent…

En god nyhet för mina patienter: mina nya tandläkarstolar har tempurmadrass, så sköna att folk vill ha dem framför tvn…

blombuketten
0

#18. Där ser man. Nu lärde jag mig något nytt idag också. Ja, ska inköpa Dentan och prova den. Vad som helst måste ju vara bättre än när man nästan blir tårögd p g a svedan och förtvivlat försöker hålla kvar listerinet i munnen och gurgla, men till sist måste man ge upp. Då har man knappt någon känsel kvar längre. Huvva.

Tempurmadrass i stolen. Jösses, då skulle jag somna. Det har jag faktiskt gjort en gång. Somnat i tandläkarstolen alltså, och det utan tempurmadrass. Jag satt där med 20-tusen olika saker i munnen och somnade så gott. Då var jag avslappnad :).

Hawknestgrove
0

Ja, här fick sambon ta över Listerinet.

Hawknestgrove
0

Ja, här fick sambon ta över Listerinet.