Russ
En kompis till mig fick nys om att på ett berg i närheten gick det en flock med halvt förvildade Russ (hästar). Dom skulle av olika anledningar slaktas; hälsoskäl, gått lite över styr och många mer anledningar. Hon bestämde sig för att fara dit och se och ev. köpa sig ett litet Russ. Det slutade med att hon for hem med en liten flock Russ, föl och ston, som nu har fått ett nytt hem hemma hos henne på hennes bondgård.
Jag tycker det är så skönt när man hör om sådana saker, och det är verkligen goda nyheter, när man hör att djur fått sig ett nytt och bra hem där dom kommer att få det bra! 
Det var härligt! Jag blir också glad över att höra om folk som ger djur ett bättre liv. :-)

Härligt och heder till din kompis.

Det är en glädjande sak. När man kan rädda djur, det känns skönt att läsa om. All heder till din kompis.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, det ska hon verkligen ha! Ska dit idag och borsta på hästarna, klappa dom och ge dom lite godsaker för hästar :)

Toppen-god-nyhet :-))))))) kan du inte fotografera russen då du ändå är där och klappar lite? …en liten bild i alla fall ;)
Louise
Hörde någon som ringde "Karlabagnen " i gårkväll. Som tog hand om travhästar som var uttjänta som travare.
Det kändes jätte fint att höra.
Jenna
Nej va fina :D:D

Vilka vacka hästar! Jag tycker den här berättelsen är så underbar, att hon hade möjligheter att ta sig an hästarna, all heder och tusen rosor till den tjejen!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
härligt att höra

Ohh så fina de var.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, hon ska ha det, för bara tanken på vad hon har gjort gör att jag blir glad. Hon har ingen aning om vad hon ska ha Russen till, mer än att dom ska ha det bra :)
Åh, russ som är så fina! Ska hon köra in dom?
Helena
Jajjemen, idag har hon köpt en sele! =)