Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 758 ggr
Faxlin
0

Akvarium

Ja en god nyhet för mig är att jag lyckats fixa plats i vardagsrummet (inte så stort vardagsrum hos mig) för ett relativt stort akvarium.
Nu gäller det bara att min kära sambo ska aceptera att jag tar hem ett också. Men det svåraste känns ändå som om jag kommit över. Det var platsen.

Så nu håller jag tummarna att de positiva vibrationerna härifrån ska få sambon att göra allt helt positivt. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Du får väl sporra din sambo med att  ett akvarium kan vara väldigt lugnade och roingivande att titta på, om inte annat! Det tycker jag i alla fall att det är.

Hur stort akvarium har du tänkt dig?

Jag tycker det är fint med akvarium.

Faxlin
0

Akvariet jag tänkt mig är 340L. Så det är inget jätte litet akvarium. Jag har ett stående redan hos en kompis till mig. Så det enda jag väntar på är ett okej från sambon.

Jag har försökt med att det är rogivande. Att barnen tycker om att titta på dem och jag med. Och i går jobbade jag ihjäl mig hemma och fixade plats fördet. Men då sa han blankt nej.

Idag så lät det, vi får väl se. Låt mig tänka liite på det i alla fall.
Så jag tror nog jag snart får mitt akvarium i mitt vardagsrum :-)

Sitter redan och funderar på allt fint jag vill ha i det. För det finns så mycket man kan sätta in i ett akvarium för att göra det snyggt. Ja bortsett från alla fiskar då :-)

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Ja, man skall ha lite framförhållning och planera lite i "fantasin".

Han smälter nog skall du se och vips så har du akvariet… :-)

Faxlin
0

haha, ja han brukar konstigt nog smälta. Var lite det han muttrade när han gick idag med. mummel mummel, jag måste vara tokig som går med på allt tok hon hittar på. mummel mummel.

hihi, han är rätt gullig min sambo.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Ja, det gäller att linda in det man vill på ett "rätt sätt"! :-)

Man får ge och ta hela tiden och däremellan kompromissa. Men jag är övertygad om att du snart har ditt akvarium (och körkort) och då får du berätta om hur det går med "inredningen" i akvariet och fiskarna…

Faxlin
0

Japp jag ska skvallra om akvariet. Helt klart. Tror nog det blir ett akvarium före ett körkort dock. Men jag har eventuellt fått nys om en bil jag kan övningsköra i. Syrran har en bil som hon ställt av. Den står vid mitt stall. Och den är med manuell låda. Så nu ska jag bara fjäska lite för lilla syster :-)

Audiatur et altera pars

Equipage
0

Du kan ju också alltid visa bilder på häftiga fiskar så ger han nog med sig ska du se ;) Lycka till

Faxlin
0

#7: Ja jag brukar gå in på akvariefisk iFokus när han kommer ner till mig och datorn. Så får vi se om det hjälper något :-)

Audiatur et altera pars