saabelände
jag har gnällt här över min saab, det var i somras.
Det har tagit ända fram tills nu att jag får rättsida på eländet:
Saab hade ett uttalande/gett ett löfte om förlängd motorgaranti upp till ÅTTA år! pga problem med oilsludge (om någon nu vet vad är det?) i motorn - iaf det är något som gör att oljan klumpar ihop sig och skadar motorn.
Så var fallet, men det tog ända fram tills nu sen i slutet av juni, att verkstan i stan tog itu med det.
De ska göra vid saabeländet på onsdag !!!! 
saab = sälj aset annars byt
*skämtar lite*
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

förresten, den blir tillsalu efter reparationen - om någon? 

hade samma problem med vår AUDI. AUDI Sverige stod, efter tjat från vår reperatör, för hela reparationskostnaden och hyrbilen stod vår verkstad för under de tio dagarna det tog att fixa. De sa att problemet var den där long-life-oljan man använder för att slippa byta oljan så ofta. Efter rengöringen byttes alltså longlife-oljan till "vanlig" olja, som fick bytas varje år (?) - ett billigt pris att betala för att inte riskera att det hände igen. Efter några år började den dock dra massa olja igen så då passade vi snabbt som ögat på att sälja den vidare, i rädsla för att den skulle gå sönder igen. Nu kör vi en ny golf istället. Gillar garantin man får med nya bilar…..

Hoppas din saab blir bättre snart ;)