Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 1832 ggr
Linn
0

KÖRKORT!

Min pojkvän daniel klarade äntligen körkortet i dag! han har kämpat med det i nästan 3 år! :) oooh vad jag är glad! Han är defenetivt dagens solstråle i dag!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Coturnix
0

Det var roligt! Körkort är frihet!

Hawknestgrove
0

Grattis! Så nu är det din tur! Kör hårt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Linn
0

jag ska göra teoriprovet (andra gången) den 28! önska mig lycka till! provade att göra det på ett program på datorn igår och då blev jag godkänt, så förhoppningsvis går det vägen denna gången. Hade ett fel för mycket sist.

Linn

Johanna
0

vad skönt för han!!

det är verkligen en frihet att ha körkort o bil…

lycka till du oxå!

KamillaB
0

Hälsa honom grattis :D Och stort lycka till på teori provet! Jag ska hålla tummarna!

Linn
0

tack så mycket. :)

Linn

Wiizy
0

Grattis till honom & Lycka till för dej! ;)

Yessica
0

Säger som #7! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Linn
0

nu är det nedräkning. på onsdag ska det göras!

Linn

KamillaB
0

Jag ska hålla tummar och tår!

Linn
0

det är 8.15, så behöver du inte gå och hålla tårna hela dagen! ;P

Linn

KamillaB
0

okej.. men då håller jag tårna då! :)

Linn
0

nu är det inte långt kvar tills mitt teoriprov.. Provade att göra ett till på Bonniers Trafikskola på datorn igår, kuggade dock på det… Börjar bli nervös nu.. Har jätte lång håltimme i skolan men jag läser inte.. Kommer nog inte göra annat än att läsa igenom boken ikväll.. (har inte läst igenom den än) Jag blev totalknäckt sist jag gjorde det och fick ett fel för mycket. Tänk om jag inte klarar det denna gången..

Linn

Coturnix
0

-När jag körde upp för första gången så var jag såå kaxig med med att själva körningen var inga problem men teorin…det skulle aldrig gå. Jag klarade teorin. Men "råkade" köra ut framför en polisbil i en fyrvägskorsning där jag skulle lämna företräde…så jag fick av förklarliga skäl göra om uppkörningen…

Heja MazarinRebus!

Linn
0

Jag kommer vara jätte nervös i morgon!!!!

Linn

Linn
0

DET GICK VÄGEN!!! Godkänt är 52 och max poäng är 65, jag fick 59 poäng!!!!! Ååh vad jag är glad. :D Har varit och beställt tid till min första körlektion också! :)

Linn

Coturnix
0

Å vad bra!:))

KamillaB
0

Grattis!!! :)

Linn
0

:) Tack!

Linn

Hawknestgrove
0

Jättegrattis!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Oh vad skojiga saker i samma tråd. Först pojkvännen som fick sitt körkort och du som klarade teorin. När ska du börja köra?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
0

kör gör jag allt. håller på. har tagit två lektioner på körskola. sist jag var där fyllde vi även i papprena för att pappa ska kunna vara min handledare till mitt mc kort! :)Så nu måste jag hitta en mc att övningsköra med! förhoppningsvis kommer jag övningsköra på två hjul genom norge i sommar. och till sommarn ska väl förhoppningsvis bilkortet vara klart också!

Linn

Linn
0

Jag ska göra halkan på tisdag! Så snart är det das att boka tid för uppkörning!
Dock upptäckte jag att jag bara får övningsköra i sverige så jag kan inte övningsköra i norge som jag hade hoppats på.

Linn

ChristinaSylejmani
0

Lycka till med halkbanan! Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra och vips så har du körkortet i handen. Jag komer ihåg vilken känsla det var att få/klara körkortet! Glad

Jag tog ju körkortet på den tiden man skrev teorin och körde upp samma dag och fick kortet direkt i handen.

lycka till än en gång!

Faxlin
0

Här håller vi tummarna för att allt går bra med körkortet. Och jag hoppas du skvallrar hur det går med allt.

Audiatur et altera pars

Linn
0

Klart jag talar om hur det går!

Jag är riktigt nervös inför i morgon! Sådär jobbigt nervös. Har en tendens att stressa upp mig inför saker och mår då illa.. Och när jag mår illa blir det inget vidare heller.. Så jag måste försöka hålla mig lugn i morgon, hur nu ska det gå…

Linn

Faxlin
0

Det är människor du har att göra med. Förklara redan när du kommer att du blir nervös och känner dig pressad och att du då mår illa. Förklara precis hur det är. Då kan de kanske hjälpa dig att varva ner. Det finns visserligen dumskallar men det finns de som är riktigt bra också.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

#26. Ta det bara så lugnt det går. Jag var också nervös men det släppte mer eller mindre när jag satt bakom ratten. Men som Åsa skriver, berätta hur det är så går det säkert bra.

Linn
0

#27-28. Jo, jag ska nog försöka prata med dom… Det jag var mest orolig för är att jag inte kommer upp tillräckligt snabbt i fart. Men det övade jag och pappa på i dag så det känns mycket bättre nu. Dock fick jag en stund senare reda på att det inte är någon lärare med i bilen när man kör! Och där sjönk mitt självförtroende till botten igen och jag blev mer nervös än vad jag varit innan! Suck. det ska bli så skönt att ha halkan gjord! Hur det blir med uppkörningen vet jag inte.. Jag kommer må så kasst!.. Ursch. Nu håller jag mig inte till dom goda nyheterna längre…

Linn

Faxlin
0

#29: Den goda nyheten i den komentaren är att du känner att vi lyssnar på dig och att du har någonstans att skriva det. Det kommer gå så bra så. Även om man får göra ett par uppkörningar innan nervositeten lagt sig. Men det är inte jordens undergång. Jag lovar. Du grejar det här. Om inte första så någon av de andra gångerna.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Jag vet ju inte hur det är nu men åtminstone förr skulle det vara otroligt mycket till innan man kuggar på halkbanan. Näst intill omöjligt om man "överdriver lite". Så har jag förstått det i alla fall. Halkbanan är ju mer för att man skall få "känna på" hur det kan vara/bli på halt väglag så att man får en föraning om det. Men även om man haft körkort i många år så blir man aldrig fulländan förare och man blir lika förvånad varje år som den första snön (och halkan) kommer. Det är ju ett bra tag sedan som jag tog mitt körkort men även om man sitter i bilen ensam på halkbanan så har man väl radiokontakt med läraren? Så har det då varit innan. När man for till halken så körde man dit och turades om att köra och på så sätt blev ju det som en körlektion.

Linn
0

Halkan gick fint. Jo, dom sa det att det nästan är pinsamt om man kuggar på halkbanan.  Jag körde en mini Cooper! :) Den var skitkul att köra! :) Och jag stressade inte upp mig så jag var bara lagom nervös! Så nu blir det en körlektion till, en provuppkörning (kan man göra va?) och sedan förhoppningsvis uppkörning! :)

Linn

ChristinaSylejmani
0

Härligt!

Vad glad jag blir att halkan gick finemang! Jag förstod att den skulle gå bra.

Provuppkörning?! Jag har ingen aning alls (har inte hört talas om det innan vad jag vet) men fråga din lärare, han/hon måste ju veta det.

Du skall se att uppkörningen går finfint!

Ett litet tips (som jag fick när jag skulle köra upp) av min näst äldsta syster: när Du kör upp så försök att "se det" som en "vanlig övningskörning". Jag vet inte om Du förstår hur jag menar? Jag tror det hjälpte mig en aning i alla fall.

Linn
0

Jojo, att det skulle gå bra var jag väl ganska säker på. men det är problemet med hur jag stressar upp mig själv hela tiden… hrmf.

jodå, jag förstår allt hur du menar.

Linn

Mona22
0

förstår att han känner sig glad, det går inte beskriva den första gången man får köra helt själv Skrattande.
tyvärr är det så jättedyrt att äga en bil så man är inte glad så väldigt länge Räcka ut tungan

Linn
0

Jag har bokat tid för uppkörningen nu! :) 29 maj kl 10. Det är ett tag kvar men jag måste behärska backningen ordentligt först.

Linn

Ciiviic
0

ooh lycka till :) hoppas du får körkortet :)

Faxlin
0

#36: Vad skojigt. Jag håller tummarna för dig.

Audiatur et altera pars

Frualbertsson
0

Håller alla tummar och skickar upp en bön för att du ska klara av det Mazarinrebus =)

Hur går det med läsandet då, är det svårt? Eller har du redan skrivit upp kanske?

Linn
0

#39 teorin gjorde jag i november. det gick fint.

Linn

Frualbertsson
0

#40 Grattis till det, då ska du se att du klarar uppkörningen med =)

Tiden
0

Ska man inte göra teori- och körprov samma dag?

Ciiviic
0

Näää .. men med nya lagen som ska komma så äre inom 1 eller 2 veckor man ska göra prov och uppkörning

Linn
0

#42 sedan gjorde jag teoriprovet innan årsskiftet och då fanns inte denna lag…

Linn

Faxlin
0

Usch det kommer bara mer och mer nya lagar som försvårar det där med körkortet. *suckar djupt*

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Men Åsa du tar de snart ;)

Faxlin
0

Skulle inte tro det. Jag kommer aldrig lyckas.

Audiatur et altera pars

Linn
0

#47 har du någon del av körkortet avklarat?

Linn

ChristinaSylejmani
0

#36. Lycka till med uppkörningen!  Jag är helt överygad om att du kommer att klara det.

#47. Det är klart att Du kommer att lyckas.

Faxlin
0

#48: Nej så du ser, det är kört. Jag kan köra men behöver träna mer med manuell bil. Och jag får inte tag på en manuell bil att köra.

#49: Hmm, tror du bara. Eller så är det bara jag som är negativ. Vilket jag inte ska vara här inne :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa, du kmr lyckas..

You And Me in Dha big city ;)

Frualbertsson
0

Hur har det gått? har jag missat nåt som bör firas? =)

Linn
0

Frualbertsson, det är en stund kvar, den 29e maj har jag uppkörning. Något annat positvit är att jag har fått pappas gamla peugot partner, så jag har en bil nu! :)

Linn

Frualbertsson
0

#53 Grattis till bilen, vad kul! Helt perfekt att du redan har bil. Det är ju inte en billig historia att skaffa! =)

Men lycka till igen, jag ska be för dig Linn!

[Norum]
0

Lycka till säger jag med. Minns när jag tog mitt…. Ca 45 min efter det att jag hade fått kortet skulle jag köra till mamma i min nya begagnade bil och fira. Vet ni vad jag gjorde? Jag körde på en älg! Det gick bra, inga skader alls som tur var. Men när jag ringde och anmälde detta till polisen så var min bil olaglig! Jag skulle inte för köra en meter!!!!! Förra ägaren hade inte betalat in kilometerskatten (det var så på den gamla goda tiden med dieselbilar) Till slut fick jag ett särskilt tillstånd så jag kunde köra mina 5 mil hem till mig….
Men eftersom jag berättar detta på "goda nyheter" så känner jag mig SÅ för glad att jag hade pengar att betala skatte&%)=&% med.. Så allt slutade lyckligt till slut och nu har jag haft kortet i många år. Skulle inte klara mig utan det..

Faxlin
0

haha, vilken snöplig historia skruttis. Men som sagt var, den var fylld med goda nyheter. Du och din mamma klarade er. Och du hade pengar till skatten :-)

Audiatur et altera pars

Linn
0

Jag städade bilen i söndags, damsög och så, pappa har haft den som jobb bil så den var riktigt sketen, nu är den ren och fin på insidan, ska ta utsidan någon dag också! :)

Tur att det gick bra för er skruttis!

Linn

[Norum]
0

Kunde ha blivit bra mycket värre… Men slutet gott, allting gott! :-)