Träffa Markoolio
Ja i morgon ska jag iväg med yngsta dottern Sanna så hon får träffa sin idol Markoolio. Ska bli underbart roligt att se hennes min när hon tror vi ska handla och hon får se Markoolio inne på affären.
Det är en god nyhet tycker jag att göra någon glad. Och jag vet att hon kommer bli överlycklig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad kul! Det är nästan så att man ser hennes min redan nu.
Visst är det en god nyhet att göra någon glad och man blir så glad själv, när man gjort någon annan glad. Det är en belöning i sig, när man gör någon annan glad;man blir så glad och tillfredsställd av att göra något för någon annan. Det behöver inte vara mycket eller "något stort" man gör, bara man gör det från hjärtat.

Exakt så känner jag med. Att göra någon annan glad det ger den största glädjen tycker jag.
Audiatur et altera pars

Japp nu har vi varit och hälsat på Markolio. Dottern vart glad, men hon vågade inte prata med honom. :-)
Yngsta sonen passade på att bli fotad med honom i alla fall. Och de fick autografer av både Tobbe Trollkarl och Markolio. Ett lyckat besök i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

Vad kul att besöket blev lyckat, även om dottern inte vågade prata med honom. Bara det att fått träffa honom live, så att säga, är nog "stort", kan jag tänka.
Kul! Även om hon inte tordes prata med honom så misstänker jag att lyckan var total.. :-)

Ja det var minnesvärt. Hon bubblade massor när hon skulle berätta för pappa sedan vad hon gjort. :-)
Audiatur et altera pars
Hur gammal är hon då, Åsa? eftersom hon inte vågade prata med markoolio.
Vad kul att hon har fått träffa sin idol iaf. Alltid trevligt att få träffa sin idol :) MIn stora idol är tyvärr borta sedan i början på Dec. förra året. Vad tomt det är att inte få höra honom sjunga live längre :( Får lyssna på mina skvir med honom istället och hämta hem låtar med honom på nätet :)
Såna möten brukar man minnas livet ut… :-)

#7: Hon fyller strax 5 år. Men visst var det skojigt för henne att få se honom irl. Något hon inte kommer glömma i brådrasket :-)
#8: Ja det lär hon göra.
Audiatur et altera pars