Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettnyheter
Läst 1066 ggr
Linn
2008-08-17 21:26
0

Köpt mc

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag allt komma igång ordentligt med mitt övningskörande nu när jag har en egen mc! :D

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

leo-
2008-08-18 09:58
0

För det första grattis till inköpet du kan inte ha en roligare cykel¨. Sålde min 500 för ett halvår sen.

Ett tips gå med i SR-klubben där finns det forum och liknande på nätet och dom har ganska många träffar att köra på.

Linn
2008-08-18 10:03
0

Tackar tackar! :)

Det tipset fick jag också av killen jag köpte mcn av så där finns jag också. Dock bara på forum delen, är inte medlem i klubben.. Det kanske kommer.

Linn

leo-
2008-08-20 15:05
0

det jag menar med att gå med är att t e x forumet är delvis spärrat för icke medlemmar och skulle cykeln börja bråka så finns det väldigt mycket kunskap och hjälp att hämta där. bla finns det sprängskisser på hela cykeln men dom kan du även hitta här

http://www.starmotorcycles.com/star/myyamaha/prompt/L3N0YXIvcGFydHMvaG9tZS5hc3B4/Parts%20Catalog/starthere.aspx

[

](http://www.starmotorcycles.com/star/myyamaha/prompt/L3N0YXIvcGFydHMvaG9tZS5hc3B4/Parts%20Catalog/starthere.aspx)

bara fortsätt på proceed to parts catalogue och klicka in ditt år och mctyp. Det är yamahas egna artnr om du behöver beställa något

Linn
2008-08-20 18:39
0

ooh vad fiffigt :D Jag fick med en skit bra pärm också från förra ägaren där allt sådan stod med, enkelt förklarat, hur man ska göra med allt osv.

Linn

Faxlin
2008-08-24 15:16
0

Grattis till köpet. Skojigt att du fått dig en egen mc.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
2008-08-24 16:02
0

:D Tackar tackar Faxlin. På tisdag blir det en åktur med massa folk om det inte regnar, så jag hoppas på hyffsat väder!

Linn

Faxlin
2008-08-25 12:51
0

Då håller jag tummarna för riktigt fint väder då.

Audiatur et altera pars

Linn
2008-08-25 14:06
0

idag är det ju riktigt fint väder men det ska tydligen bli sämre i morgon… :( var ute och åkte en sväng igår, och med luft i däcken gick det mycket bättre :D

Linn

leo-
2008-08-25 22:48
0

Är det en kortege eller träff du ska på?

Det kvittar egentligen för det är skoj att åka många och helt plötsligt bara stanna för en kaffe och kaka eller liknande

Lycka till och håll zigzackmönstret när ni kör för allas säkerhet.

Ska själv på en träff på kvällen om det blir väder

Linn
2008-08-25 23:14
0

kortage tror jag, om det innebär ett gäng som träffas och åker en sväng och stannar för att prata lite skit och så. :P

Ska försöka komma ihåg att hålla zigzackmönstret! :D

Hoppas att det blir bra väder för din del med då :D

Linn

Faxlin
2008-08-26 01:28
0

ohh, sååå avis på er som kan åka hoj. Tänk lite på mig när ni susar fram.
Håller tummarna för bra väder för er båda.

Audiatur et altera pars

Linn
2008-08-26 09:04
0

det har regnat hela natten och det verkar inte som att det har tänkt att klarna upp i dag.. :(

Linn

LiindaH
2008-09-10 15:51
0

Oj grattis, men nu har du ju haft den ett tag Skäms

hoppas allt kommer gå bra.

// Liinda

Linn
2008-09-10 21:36
0

Jag blir lika glad för det Liiiinda! Glad Tack!

Linn

LiindaH
2008-09-10 23:01
0

SÅ lite SÅ ;D

// Liinda

leo-
2008-09-11 01:06
0

Har du lärt dig kicka änCool

brukar vara det knepigaste på dom cyklarna

Linn
2008-09-11 14:14
0

Jag har lyckats en gång. har bara kört den två gånger än så länge och då kickade pappa igång den. Men det kommer nog, förhoppningsvis i alla fall.

Linn

Adamus
2008-10-14 18:37
0

Hell yeah! En MC tråd -Den lyftes ;) Hur går det med kortet? Hittat finurligheten m kickandet?

När det är en så gammel hoj är det förmånliga försäkringar via MHRF dessutom kuliga kretsar! Välkommen i MC gänget =D

Linn
2008-10-14 20:15
0

Tack Adamus! Jag har gjort teorin. Kört ett par gånger och vält med den. I stillastående läge som tur var. Hade fel växel i en kurva med rullgrus så jag fick kärringstopp. Kort som jag är når jag ju knappt ner till marken så jag gled i gruset och välte. Men nu vet jag i alla fall att jag har rätt tecknik när jag välter, skjuter ifrån mig mcn Skrattande

Gammal som den är är det veteran försäkring på den.

Linn

Adamus
2008-10-19 14:39
0

Vana kommer med erfarenheten, bara på ett igen!! Rullgrus e en dum uppfinning, fast ack så kulig när man sitter på offroadaren. Anar att Du int har så långt till Norge, kan rekomendera mc tripp där, upp på kalfjällen -riktigt härligt ;)

Faxlin
2008-10-19 16:16
0

Ohh ja att åka mc i norge är en upplevelse. Det gjorde jag en sommar med en kompis i min ungdom. Helt underbart. Vi bara åkte dit näsan pekade i två veckor. Tog in och sov i campingstugor. Helt underbart var det. Så det rekomenderas verkligen.

Audiatur et altera pars

Linn
2008-10-19 22:32
0

Jag hade varit i norge i sommras om det inte vore för det att jag inte får övningsköra utanför sverige så oja, norge kommer det allt bli. Nästa sommar ska ni se. Då har jag förhoppningsvis fixat mig ett fast jobb så att jag kan ta lån och köpa en mc som jag vill ha. En Kawasaki VN800 kommer det bli. Pappa har precis köpt en sådan 1600, hur stor som helst! Och så har han packboxar på sidorna så den är riktigt bred! Skit snygg är den.

Så ni behöver inte oroa er, Norge lovar jag er att det kommer bli.

Linn

[Niike]
2008-10-19 22:59
0

Norge är såå jäkla vackert!

Linn
2008-10-19 23:37
0

en sånhär vill jag ha, med lite mera grejer på

http://www.motorium.com/jpeg/Kawasaki-VN-800-Classic-2004.jpg

Linn

[Niike]
2008-10-20 00:21
0

den var najs linn!

leo-
2008-10-20 07:36
0

*24 en parkbänk med fjollstart *L* Skrikandes

du har ju en riktig cykel Glad varför byta ner sig

Skojar bara du får köra vad du vill men jag skulle aldrig köpa en ´glidare` håller mig till mina muskelstartcyklar

Linn
2008-10-20 12:31
0

Det ska vara glidare Leo! Vad har du för mc då? Den jag har nu är ju som en jäkla moped!

Linn

leo-
2008-10-20 18:03
0

sitta i fåtöljen gör jag här hemma inte på vägen

jag har en BSA A65 -71

650 kubik från tiden när engelska maskiner var nåt att räkna med

Moped ??? jag tror nog att efter ett litet tag på glidarn så kommer du på hur rolig den lilla Yamahan är att köra. Har själv alvarliga funderingar på att skaffa en sr500 igen. och det enda som skiljer din från 500:an är att den har bättre bottendrag

http://www.dpguzzi.com/images/71bsa650.jpg

Linn
2008-10-20 20:08
0

Leo, du kan få köpa min till sommarn. ;)

Linn

leo-
2008-10-21 06:04
0

njaeee den blir nog för dyr eftersom jag bor nästan så långt söderut man kan i detta landet så har jag nära till det förlovade landet för enstånkor Tyskland, köper jag så köper jag isåfall en därifrån. (sen är det ju inte helt fel med en liten semestertripp och att dom säljer billig dricka)

Linn
2008-10-21 09:09
0

Jaha ja, det var där nere igenom du bodde.. Tja, då blir det väl kanske lite dyrt att åka hit. Jag vill också åka på semestertripp till tyskland….

Linn

Adamus
2008-10-26 12:50
0

#31 Bar o åk =) Gillar starkt Tysklands lövskogar och deras stora kulturarv, klart potentiellt flytt/bo ställe framöver.

Kör Ni i Goretex eller Skinn? -Den eviga frågan!

Och handen upp för mc äventyr! Jag och en god vän planerar för en "sväng runt hörnet" ska köra mc ned till Thiland. Hojarna lämnas vid farsgubbens hus för att nästa år utgå där i från och köra till Mongoliet. Någon som är sugen? ;)

Faxlin
2008-10-26 13:18
0

#32: Ja hade jag råd, övergav jag hastigt familjen och hängde på. Låter helt underbart.

Audiatur et altera pars

leo-
2008-10-26 13:25
0

jag gick över till goretex och telefonkiosk (integralhjälm) efter att ha haft skinn och jethjälm i många år och jag ångrar det inte

låter som en trevlig tripp. väldigt dyr men trevlig

lycka till

Linn
2008-10-26 13:36
0

Adamus, jag kör med båda delarna. Hittade mammas gamla skinnställ som inte blivit använt på över 10 år så det är lite stelt att köra i om man säger så. Behöver mjuka upp det en del. Det lät som en riktigt härlig tripp ni ska göra!

Linn

Adamus
2008-10-26 15:28
0

#34 Ja visst blir det en slant, har dock fördelar att få vaccin, pass ect genom jobbet. Dyrast blir soppa för ~1000 mil, boeende, främst tält men även vid g:a & nya kontakter längs vägen. Båda kör offroad hojar så blir myckt natur nära åkande -Ett grymt äventyr/minne för livet ;D Har Ni lite o göra i Söndags rusket kika på Long Way Round

Har 3 st "ska göra" resmål innan mc åkandet "läggs på hyllan", 1 blir denna resa, 2 returen genom Mongoliet, 3 Transsibiriska vägen. Grejjen är att man inte ska göra det svårare än vad de faktiskt är, bara testa ;)

Kör numera själv i Goretex, tagit ur orginal skydden och kör med "fasta" skydd under. Vette dock tusan om jag vill krascha i de Obestämd 

#35 EKOolja från Lantmännen/hästaffär gör susen för skinn/läder, ofta billigare än mc handlarna.

Linn
2008-10-26 15:32
0

#36 tack, ska kolla på det.

Linn