Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 709 ggr
David
0

Pepparkaksdeg

Var och handlade idag och såg att de börjat sälja Mor Annas pepparkaksdeg, något jag fullständigt älskar (okej, de som känner mig, eller läst inne på psykologi vet att jag hellre äter deg än färdiggräddat). Mums tänkte jag.

Men vad gjorde jag? Förvånade mig själv genom att INTE köpa.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AndreasS
0

Degen som är så god… Men David då så kan du inte göra ju och förvåna dig själv genom att inte köpa degen det är tabu.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

David
0

Blev också lite kluven varför… hmm, men det kanske är en glad nyhet att jag stod emot också?! Vad vet jag.

Kanske någon som kommer med kladdkakesmet till mig istället? *blink blink Liinda & Åsa*

// David

Faxlin
0

Jag ska snart köpa deg hit hem. Det brukar bli fem stycken som går åt här hemma. Vi är många som ska baka. Det mesta är liksom att vi tar en hel dag och bara bakar pepparkakor ihop jag och barnen. Den samhörighet vi får runt bordet då vi bakar är faktiskt helt underbar. Vi pratar, skrattar och alla barnen håller sams. Underbart helt enkelt. Så spelar vi julmusik på hög volym och skrålar med i den med jämna mellanrum.
Det är då vi börjar få julkänslan här hemma. ;-) När pepparkaksdoften sprider sig sakta genom huset. Då ja då innfinner sig lite av julefriden. den känsan är svår att förklara men den är helt underbar.

David, du missade just en kladdkake smet här hemma. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

David
0

Åsa, inte vara sån! :)

Köpte inte heller några saffransgifflar, som dom ÄNTLIGEN börjat sälja. Och som jag också älskar.

Förstår inte vad det är med mig… Verkar som mn hjärna (hmm, eller hjärta?) är på något helt annat ställe… Obestämd. Köpte däremot tre förpackningar GRODDAR. Hmm… Mysko det här.

// David

Anders 50
0

David … du är på väg att bli vegetarian !  Undermedvetet !   Obestämd

Då blir du billig i maten om du kommer hit. Här är gott om gräs !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
0

haha… bara ställa ut mig bland kossorna så får jag beta lite! Glad

// David

Anders 50
0

Mor Annas pepparkakor är godast. Vi gör inga själva (bara jag som äter) och ska det köpas så ska det vara Mor Annas!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!