Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 773 ggr
Faxlin
0

Fixat en hemsida

Japp för mig är det en god nyhet att jag lyckats fixa en hemsida. Visst inte den snyggaste man kan tänka sig. Men med tanke på att det är första gången jag fixar en och lägger ut en så är jag nöjd i alla fall.

Föreningen behövde en hemsida och jag kände att nu måste bara något göras. Så jag gjorde slag i saken.

Ni får gärna säga vad ni tycker om den.

http://svenskatamillerforeningen.se/

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Jätte bra Åsa. !

// Liinda

Faxlin
0

Tack Liinda. Det var snällt sagt. För som sagt var, jag vet att det inte är den snyggaste sidan. Men jag var mer ute efter ett sätt så folk hittar föreningen och vet hur de får kontakt och sådant.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

den är jätte fin ! Hade inte kunnat göra en så fin själv

// Liinda

Sessan1
0

Duktig du är Åsa:)

Kan inget om hemsidesbyggade helt, fast jag har försökt göra en hemsida jag oxå för ngt år sedan.

Inte det lättaste faktiskt. Har bara några sidor, måste på ngt sätt uppdatera den, men det funkar inte som jag vill. Får försöka "klura ut" vad det är som "felar"

/Sessan1

Anders 50
0

Inte illa pinkat! Du är ju proffs!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

Jätte bra Åsa, webbsäkra färger, lätt navigerad. Hittar dock en liten grej som stör mig lite. Bilden på startsidan och Evenemangssidan ser något utdragen ut. Annars så är sidan kanon bra. Vilket program har du använt för att göra sidan?

Jag gick in och studerade koden lite och hittade skillnaden.

Denna kodsträng är från index.html:
H2>

Och denna från sida2.html:

Om du använder samma kodsträng som i sida2.html så kommer inte bilden se så utdragen ut.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

#4: Tackar.

#5: haha, knappast. Så grön som jag är finns det nog ingen som är. Detta är verkligen första hemsidan som gjorts av mig :-) Men det var snällt sagt :-)

#6: Ohh, super. Ska kika på det. Se om jag kan få det att bli rätter. Nu är det inte säkert att jag kan fixa till det dock. Men jag vet vad jag ska jobba med i alla fall. ;-)
Jag använder One.com och så bara gjorde jag det direkt där. haha, ja du ser vad kunnig jag är. haha
Snacka om att Svenska tamillerföreningen hade kunnat välja bättre webdesigner och webbansvarig :-)

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

Redigerade mitt inlägg i #6 då jag fan vart problemet låg.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

#8: haha, men nu ska du komma ihåg att du pratar med ett total spån då det gälelr sådant här. Jag har inte den blekaste aning om hur jag ändrar det där du skrev i #6. Jag säger ju att jag suger på sådant här.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#9 Finns det inget läge där via one.com som du kan studera koden?

Faxlin
0

#10: haha, jo det gör det säkert. Men jag vet inte vart och hur i sådana fall. Allt är liksom grekiska för mig där inne. Jag har bara gjort liksom och hoppats på det bästa av vad som kan bli av ett blåbär som mig :-)

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

hmm, blåbär hit och blåbär dit. Skulle det vara så så kan jag säga att du kan börja söka jobb som webdesigner. Så bra är sidan. Jag har sett väldigt mycket genom åren jag har hållt på, jag har snart hållt på i 5 år (5 år den 4/4-09) och det finns tom dom som kallar sig för webdesigner och man knappt kan se vad det är för nått på sidan och sen blandar en jäkla massa skarpa färger som sticker i ögonen.

Faxlin
0

#12: Skäms Nu får du mig att rodna här hemma.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#13 Sug i dej och var stolt!

Faxlin
0

#14: Det är jag. Jättestolt ska du veta. Du har gjort mig gladare än på länge.

Audiatur et altera pars