Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 766 ggr
Linn
0

Underbara 2009!

Jag mår så bra nu!

Jag har alltid pendlat mellan att må mer eller mindre dåligt men det här året alltså! Det har fått en sådan lysande start!

Idag fick jag förfrågan om jag ville ställa upp i skol SM tillsammans med en annan tjej från parallel klassen och representera skolan.

Så den 14-15 maj kommer jag tävla inom floristyrket i Lidköping.

Jag har blivit tillfrågad från en utomstående person om jag vill delta i ett projekt för att förnya tulpanernas framtid.

Jag har blivit tillfrågad att starta ett stort projekt på ett annat ställe, men det är för tidigt för att berätta vad det är än men detta kommer ske innan sommaren i sådana fall.

Jag jobbar på ett ställe med en underbar chef som bara öser beröm över mig hela tiden. Hon har tävlat väldigt mycket själv och jag lär mig mycket av henne så det är jag väldigt tacksam för.

Jag verkligen stormtrivs i våran lägenhet. Jag älskar att bo tillsammans med Daniel. Vi har kommit varandra mycket närmare och har lättare för att prata med varandra nu och vi värdesätter varandra mer nu sedan han gjorde slut i våras.

Allt i skolan går helt lysande, bara flödar beröm därifrån också.

Jag har precis hur mycket som helst att göra men det gör inget, för jag älskar det!

Och jag mår BRA! För en gångs skull mår jag BRA!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
0

Och! Jag är så glad att jag hittade till iFokus! Jag är så glad att ha alla er här inne och det är så skönt att kunna vända mig hit med mitt glädjerop!

Linn

Anders 50
0

Jag gläds med dig, att du har det bra!

Men du får nog förklara vad du menar med "förnya tulpanens framtid" Där gick jag bet!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LiindaH
0

åååh vad underbart

// Liinda

Faxlin
0

Åhhh, Linn! Jag blir så glad för din skull.

Att läsa det här inlägget gör mig alldeles varm inombords.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
0

#2 Det jag menar är att om du köper tulpaner i en blomsteraffär så ser dom alltid likadana ut. Det är ingen större variation. Vilket vi ska försöka ändra på.

Linn

Anders 50
0

#5 Aha..var det så enkelt!

LiindaH
0

#6 - Ibland äre simpelt

// Liinda

Linn
0

Ajjemän!

Linn

LiindaH
0

Linn - VAA ?

// Liinda

Anders 50
0

#8 Varför slår en del tulpaner inte ut? De öppnar sig inte alls, visserligen en snabbköpsbukett, men ändå.

Faxlin
0

#9: Liinda, Liinda. Du är föööör trött. Du missar halva trådarna här tror jag. ;-)

#10: Därför att de är skördade för tidigt :-) Nej, jag vet inte. Tyckte bara det lät logiskt. hihi

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#10 - PLAST !

// Liinda

Linn
0

#10 Ja, men du får ju tänka på vart dom är köpta också. Sedan behöver de inte vara utslagna, det är fina som dom är knoppiga också.

Linn

[Jeremina]
0

Hej Jeremina här….ny här….vad kul med en sådan här sajt Skrattande

Jag måste instämma i inlägget….jag mår ganska bra…har whiplash…min man har diabetes men äter LCHF-kost gått ner i vikt och har så låga sockervärden att han nästan inte har diabetes längre…Jag har världens goaste man!

Min äldre son klarar sitt nya chefsjobb på ett berondecentrum med bravur hans son var så gott som döv men efter operation hör han igen. SkrattandeEn mycket glad farmor!

Hans lillebror som bara haft ströjobb efter utbildning till jurist har idag fått fast jobb och börjar på måndag…deras son har blivit av med sitt eksem..

Solen sken idag och det var såå vackert väder och vi har mycket snö så nu längtar jag till våren…

Och du Linn såå härligt att läsa ditt inlägg många kramar från Jeremina! Flört

Faxlin
0

#14: Ohh, din kommentar är också ett sådant som bara sprider glädje. Helt underbart att läsa. Och jag förstår att det känns positivt för dig ja och de andra i familjen med så klart.

Audiatur et altera pars

[Jeremina]
0

#15 Tack för det..ska skriva så fort jag har något att berätta Flört

Anders 50
0

#16 Hej och välkommen till det här glada gänget.

Här skriver vi ändå, fastän vi inte har nåt att berätta!   Skrattande

BitteS
0

Tänk vad tiden går! Nu är snart januari slut och jag som tycker det nyss var jul. Jippie!!! Då dröjer det  inte så länge tills vintern är slut och man kan hoppa i badskorna och gå ut utan att pylsa på sig en massa kläder innan. Gröna gräsmattor att sticka tårna i. Fågelsång som fyller öronen. Blommor i jordens alla färger! Tänk att få gå ut och plocka en stor bukett med vitsippor. LÄNGTAR!!!

Faxlin
0

#18: Ohh, jaaaa! Nästan så jag känner doften av sommaren på din beskrivning. Längtar också till varmare tider nu. ;-)

Audiatur et altera pars

[Jeremina]
0

Både jag och min mamma har hört talgoxens vårläte i veckan….härliga tider….så #18 kan bara hålla med..tänker på min syster med pojkvän som är i Thailand nu och har 27 grader varmt på kvällen…Glad

Anders 50
0

Sommaren har ju sina fördelar kanske, men…mygg, knott, flugor, bremsar, getingar, fästingar, ormar, gräsklippning, slit i trädgårdslanden, jobb med huset m.m. m.m…

Tänk vad fint och lugnt det är nu, och det ska bli en kall februari spås det. Toppen!   Glad

Faxlin
0

En kall februari. Jahapp då blir det mer snö. Med snöskottning. Halka och ungar som det tar en timme att klä på för att de ska vara ute och leka en kvart för att de sedan kommer in och fryser. Nej fy bubblan för vintern.
Den enda som blir glad över dessa ord är sambon, han älskar att köra skoter. Ja och så Mattias då, han älskar också skotern. Och hatar mygg och getingar och bromsar. ;-)

Audiatur et altera pars

Tatsu
0

#0 Vad roligt att läsa om någon som är glad och positiv, då vaknar man till själv och blir glad.
Lycka till med tävlingen och ditt projekt.
Jag älskar tulpaner, de är så vackra. Dock inte en del gula som kan lukta riktigt hemskt.

Min dotter praktiserar på en blomsterhandel och hon har skämt bort mig nu i en månad med en tulpanbukett varje fredag. Olika färger varje fredag.De är så härliga…..VÅÅÅR på gång känns det när man ser dem. (trots -20 i morse)
Tatsu

Linn
0

#23 Vad härligt att ha massa fina tulpaner hemma. Jag har ungefär 90 tulpaner ståendes i en hink här just nu.. Där njuter jag inte så mycket av dem. Blir bara irriterad på mig själv är jag ser dom för att jag inte har någon skapar glädje för tillfället och får till det jag ska med dem..

Linn

[Jeremina]
0

Tulpaner är verkligen en skjuts i rätt riktning för lycka och välmående…..

Saintpaulian
0

Det bästa med tulpaner är hur de låter tycker jag! de låter krispigt och vårlikt Glad

Linn
0

Ja, det är härligt det ljudet.

Linn