Årsdag.
Om någon timme, cirka kl 20, för 9 år sedan svängde min älskade sambo in här på gården för första gången. Hon hade då kört nästan 100 mil.
Hon skulle hälsa på och se vad jag var för någon person. Vi hade bara träffats genom datorn.
Och den goda nyheten är: Hon åkte inte hem igen, hon är kvar här ännu!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Grattis till er båda. En underbar dag att fira tycker jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

:) Grattis till er! Vad mysigt det låter.

wooow underbart :)
// Liinda
Grattis, grattis! Vilken superbra dag att fira!

Grattis! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack så mycket, alla!
Firas det på något speciellt sätt? Tända ljus, finmiddag och blommor??
#8 Du fick med allt utom tårta.
Plus att en bättre matbit är planerad ute till helgen som kommer.
Så firar vi varje år, fast tårtan var en nyhet.
Åhh vad mysigt! Så ska det gå till.

Gulligt att ni har något som ni gör varje år. :) Jag hoppar och jublar om Daniel skulle komma ihåg våran årsdag..
*11 Du låter honom väl inte glömma den?! haha

#12 nej, jag får börja tjata på honom om det i ett par månader i förväg och försöka få honom att komma ihåg det, men det är inte alltid ens det hjälper.

Här har jag gett upp. Då jag tjatat och tjatat på sambon om våran årsdag så gav jag upp när han inte ens reagerade över våran tio års dag. Jag ville göra något speciellt då, typ åka på en kryssning han och jag. Men se det passade inte herrn. Och inte vart det något annat heller. Så jag har gett upp. Dock kommer jag aldrig gifta mig med herrn heller. Trist att skaffa sig en till anledning att låta honom glömma en speciell dag. Han kommer inte ihåg våran förlovningsdag heller så. Ja bara att ge upp.
Audiatur et altera pars
När jag och min man varit gifta i 1 år sa jag:
-Idag är det 1 år sedan vi gifte oss.
-Vad är det med det då?
-Vadå?
-Ja, vi ska ju leva hela livet tillsammans, vad är väl 1 år?
Då fick han en puss, vi har olika sätt att se på saker, men när allt kommer omkring är vi menade för varandra och ett helt liv är viktigare än 1 år 

En gammal bekant till mig berättade om hur hennes sambo såg på det hela med förhållande och sådant. Dessa två bodde alltså ihop men var inte gifta.
Efter några år så började hon klaga över att han aldrig sa att han älskade henne längre.
Till slut sade vi åt henne att säga det åt sin sambo, för det är bästa sättet att få svar. Hans svar kommer jag aldrig att glömma:
Hon:
-Du säger aldrig att du älskar mig!
Han:
-Meehh, jag har ju sagt det en gång. Ändras det säger jag till!
Audiatur et altera pars
*16 Har du pratat med min gubbe?? 

#17: haha, så illa kan det inte vara. Då hade du tagit honom i örat för länge sedan. Till och med jag som har en gubbe som inte är direkt talförd i detta kan skryta med att få höra det mer än en gång :-) Så det är jag övertygad om att du med får. Ingen Åsa skulle finna sig i att få höra det bara en gång. ;-)
Audiatur et altera pars
#16 det har jag också fått höra av ett ex, han är alltså mitt ex, men kanske inte enbart pga det.

hihi tankan var ju förvisso god…

#19: haha, det är inte snällt av dem att säga så där. Vi tjejer behöver höra att vi är älskade. Mer än en gång liksom. ;-)
#20: haha, snacka om att vara rädd om att slösa på ord :-)
Audiatur et altera pars

Jag tror jag har lyckats få världens bästa sambo, han snålar inte på orden och är en jäkel på att komma ihåg datum =)
#22 Smart kille! 

Haha, han vet sitt bästa ;) Han kanske sparar påminnelser på sin mobil ;)

ååhh min pojke är likadan han glömmer aldrig datum,
Vi har varit tillsammans sedan 28/12-2003 och han är så pass gullig att han till och med messar mig varje 28de, varannan månad eller så och påminner mig om att vi fyller bla bla år och bla bla månader :) hihi
5 år har gått och än så länge har han aldrig glömt ett ända datum. Till skillnad från mig :$ hihi

Jag är kvinna och hopplös med datum, har inte en aning om viket datum vi träffades, förlovning är enkelt nyårsafton 2000 Oj eveiheter sen ju =) Gifte oss..hmm inte en aning någon gång i slutet på maj, räcker det hihi
*26 Jösses! Tur jag inte är gift med dig.. haha

Ja jösses vilken tur, tänk vad sur du skulle vara flera gånger om året. Enda födelsedagar jag kan är mina barns och mitt barnbarn =) I övrigt kan jag kanske komma ihåg i vilken månad folk fyller =)
*28 Du är för söt du.. haha
#26 Då vet du kanske inte vad en del säger att datumet som är ingraverat i kvinnornas vigselringar står för heller?

Ringen den har kommit bort, skadade mig och var tvungen att klippa den och sen försvann den hehe
*30 Bäst före datum..