Visa legitimation
Jag skulle handla cigg idag. Man brukar ju göra det som rökare liksom. Inget konstigt i det alls faktiskt. Men så kommer jag fram till kassörskan då som tittar på korten till ciggarettautomaten. Sedan tittar hon på mig och så säger hon:
-Har du legitimation?
*stort skratt* Japp jag skrattade, tog med glädje fram min legitimation och visade det för kassörskan och berättade samtidigt att hon har gjort min dag. Eller förresten hela månaden tror jag. Jag har fått visa leg för att köpa cigg. Inte ofta det händer en gammal kärring :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hahahahahahahhaha jag hade dött av skratt !
// Liinda

Japp det höll jag med på att göra :-)
Kalle står bakom mig. Han säger att Fredde och Pontus gärna kan komma hit om de vill åka skoter. Men det är smart att komma snart då medans det är ljust. Lite obehagligt att köra då det är mörkt om man inte är van.
Audiatur et altera pars

haha aaah ! eeeh… mmm…
Jag ska kolla med dom :)
// Liinda

Gör det :-)
Audiatur et altera pars

ah vi kommer snart, men kan inte stanna för länge, vi ska göda Pontus innan hans tåg hem åker ;)
// Liinda
Många år sen jag fick visa leg… haha

#5: Bara kika över ni :-) Bra att ni göder honom lite. Det mår han inte dåligt av :-)
#6: Ja men du förstår då vad glad man blir när man får visa det. Så smittade det av sig, för tanten framför började skratta hon med.
Audiatur et altera pars

#7: Japp men nu får de vänta lite ;)
hehe kommer så fort hundarna är tillbaka med fredde
// Liinda

#8: Låter bra det :-)
Audiatur et altera pars

Visst göre tanten, jag sitter hemma hos dig nu oh lyssnar på Kalle som babblar och bubblar en massa hela tiden ;)
// Liinda

Audiatur et altera pars

haha jag ver med det vra as kul med det såg ut som du vara packad som fan när du komme ut utan för afären

hmm, dumunge
Audiatur et altera pars

nej det är jag inte du såg ju ut så man vella kanpt vara i närhetene jag tänkte tyst henne känner inte jag *asg*

hmm, så är du dum igen.
Audiatur et altera pars

nej jag är inte dum

Jag måste följa med när ni ska handla så jag får se Åsa dansa ;P
// Liinda

ja går det det ser skit kul ut

haha lätt att jag ska ;) .
Men Åsa är alltid så rädd att JAG av alla människor ska skämma ut henne, hon går aldrig brevid mig i mataffärerna.
Man får alltid leta reda på henne så försvinner hon igen.
Jag förstår inte varför … 
Åsa kanske kan förklara den för mig?
// Liinda

ja kanse det men det är kul att bli skämmtad om i dland

eeeh va ?
// Liinda

det är kul när folk skämmtara om mamma hahah

haha, jo absolut det säger jag inget om 
// Liinda

va bra då

Jag vet 
// Liinda

hahahha va rolig du är

tusan va rolig man va idag då 
// Liinda

ja men du är alltid rolig

*drar en djuuuup suck*
Brev till Åsa.
Kära Åsa.
Jag skriver detta brev i välmening till dig och i hopp om att du ska ta mina rader på allvar men ändå med en nypa salt.
Nu har jag suttit och försökt i många trådar att få din dotter att sluta ljuga, med mindre framsteg. Då hon faktiskt även haft en point med att du måste lära dig först. ( Se Åsas gästbok ) .
Men nu tycker jag det är på tiden att jäntan din får lära sig ett och annat och inte håller på och ljuger ihop på en internet sida så här om mig. Jag menar all väl mening med detta och du vet att jag tycker om er båda som individer.
Mvh Linda, din vän.
// Liinda
#0 Det är sån smällar man får ta när man ser ung ut!
Var glad!
Det var ju en riktig gamling som inte fick köpa fölköl i en Ica affär förra året för att han inte hade leg med sig. Bra att de kollar åldern på gamlingarna så de inte glömmer den.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#30: gaah vad visa människor ska överdriva.
Dom har ju faktiskt en skyllt framme vid kassan att man ska visa legg om man ser ut att vara YNGRE än 25.
// Liinda
#31 Vet.. jag får alltid visa.

#32: hahahaha vad underbart
jag är däremot riktigt less på att behöva visa det 98 % av alla ggr man handlar tobak.
Skulle mer än gärna vilja skippa att behöva visa mitt gamla legg.
Är från stenåldern. Ser ut som en liten skolflicka på kortet.
// Liinda
#33 Hur ser du ut nu då. 

#34: Inte som en skolflicka och MYCKET större skillnad
// Liinda
men… du ser ut som en stor bebis ju faxe… 

haha va kul

ja då blir det lungt och tyst här ett tag va skönt

#39: Åhhhhhh, åhhhhh, nu ligger du såååååååååå risigt till.
Med närmare eftertanke så ska jag använda mitt vita linne själv i morgon Malin. Så du kan inte låna det. 
Audiatur et altera pars

men jag ska vara snäll jag lova jag ska ju hjälp dej i dag

#41: *fnyser eller hmmar, beroende på hur man ser det* Vi får väl se sa blinda Sara.
Audiatur et altera pars
coolt, vi blir alltså av med dig så lätt alltså?

#43: Japp nema problemas. Har ju jobbat på att avifokus beroenda mig redan :-)
Audiatur et altera pars
plättlätt… skaffa mera kidds el djur

#45: haha, men jag är ju redan avberoendeniserad :-) Utan att skaffat fler djur eller ungar. ;-)
Audiatur et altera pars
Ni ska vara snälla mot Åsa! 

#47: Tack, du är snäll du!
Audiatur et altera pars

Jag är snäll mot Åsa, men hon ser bara det onda.
Hon har blivit manipulerad
// Liinda
#50 på alla icor? länge sen ja köpte cigg… men borde nästan testa… bara för att få visa leg

#51 Jag tror faktiskt det, det är deras nya policy för att minska risken att minderåriga ska kunna slinka igenom om de råkas se äldre ut än vad de gör, det ÄR ju svårt att bedömma ibland!
Gäller för tobak och alkohol, du får väl fara och köpa ett 6-pack öl och ett ciggpaket ;)

i västerås måste man visa legg för att köpa tändare.
iallafall på mataffären där jag bodde innan
// Liinda

Mmm verkligen , men om man höll på att tappa hakan första gången. trodde dom drev med mig. åh jag hade ju självklart inget legg med mig.
// Liinda

hahah okej ? hmm
// Liinda

hmpf, skoja dom inte bara med henne ?
// Liinda

#50: Men vi handlar ofta på ICA och jag har aldrig fått visa leg förrut. Och tanten framför mig behövde då inte visa leg. Skumt.
Audiatur et altera pars

hmm de låter ju helt galet galet.
// Liinda

ja jag hollr med det är litte knäpt

haha typiskt Norrland
// Liinda

haha inte riiiiiktigt …. handlar nog inte om smarthet här…
kanske faktiskt är någon söder om Gävle som kom på iden också det vet du inte.
// Liinda

Nej till viss del inte.
men däremot att dom som man verkligen ser är över 18 , dvs gamlingar behöver då inte visa.
Men ah….
// Liinda

fast grejjen är, om ALLA måste visa, så behöver kassörskan ju inte alls bekymra sig. Finns ju folk som är 30 och ser ut som 16-17, hur lätt är det att göra den bedömmningen. Sen att folk gnäller, för det gör de, många, kan jag inte förstå. Liksom vad är problemet.. men det är ju min åsikt!

Sedan finns det de som jag som blir skitglad :-)
Audiatur et altera pars

*Varför blir jag inte chokad*
// Liinda
*72 Se! Nu är du där igen..Nu vet jag varför du surar ibland.. du chokar! Till och med bilar blir sur om man chokar för mycket. Du vet vad jag har sagt om det, köp kalk! 

Määh näää jag blir bara glad när jag är full och de är jag tydligen allti
// Liinda
Ica Norr!