Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 828 ggr
Mona22
0

privatflyg...igen

hoppas ni inte blir trötta på mig men jag mäste berätta en sån rolig sak. jag är privatpilot och håller på att flyga in mig på ett nytt flygplan och det är såååå roligt Skrattande

igår hade jag världens sämsta dag men idag är allt uppåt.

planet går snabbt som en raket känns det som. brukar ligga i runt 210km/h och när man flyger fågelvägen är det inte lika långt till olika ställen. vi (jag och min flyglärare) ville prova hur fort man kunde åka. vi kom upp i 262km/h, sen så gick det inte så mycket fortare. WOW! vilken känsla. sen var vi uppe på över 2 tusen meters höjd. vi steg med mellan 10-15 meter per sekund. det är helt otroligt vilken känsla!

är så otroligt överlycklig. var så inne i flygningen så det blev inga bilder. måste ta någon lektion till innan jag får flyga själv med detta plan men då blir det bilder allafallSkrattande

verkligen goda nyheter för min del allafall!SkrattandeSkrattande

LiindaH
0

Klart vi inte blir trötta, jag blir dock mera flygrädd, men det kanske går över det också.
Jätte roligt att höra att det går bra iallafall.

// Liinda

Anders 50
0

Jag får svindel bara jag läser. Förstår att du har kul däruppe.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mona22
0

hihi. jo det är helt otroligt roligt!! sån frihetskänsla att få sticka iväg en sväng. kan berätta att jag är höjdrädd vanligtvis men inte när jag sitter i planet, då känns det säkert. det är säkrare än att åk bil Skrattande

LiindaH
0

Hur kan man inte vara rädd om man sitter i ett flygplan?

// Liinda

AndreasS
0

#4 Kan ju trösta dig med att ner kommer man alltid.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

#5: Jo man gör ju det, men tyvärr blir jag inte lugnare för det.

// Liinda

AndreasS
0

Har flygit 3 ggr i mitt liv. Första gången i en cesna (tror jag det stavas) under tror det var flygdagar på Johanniesbergs flygfält, andra gången var tur och retur Cypern 1989 och treje och sista gången tur och retur Grekland och Zakynthoz 1991.

Kan sägas att jag var livrädd att sitta i en lite cesna, trångt och j*vligt men det gick.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Jag ska flyga någon gång i mitt liv, jag är redan orolig för den resan.

// Liinda

Faxlin
0

Åhhh, låter som en sjukt härlig flygtur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mona22
0

¤4. tror att jag inte är rädd för att det är jag som har kontrollen. i stora aluminiumtuber av typen passagerarplan brukar jag må dåligt. det gillar jag inte att flyga.

ja, varje start är frivillig,men varje landning obligatorisk.