Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 251 ggr
Tom
2006-11-20 21:09
0

Glad!

För mig är det här en av de mest efterlängtade sidorna på iFokus!

Jag kan börja med en glad nyhet för mig. En mycket liten sådan men i alla fall glad.

Jag har haft en massa problem med min kommun. De har ställt till det för mig så att jag har blivit tvungen att bekosta en infart och en parkering själv. Trots att jag blivit lovad att kommunen ska bekosta den. Egentligen är det ganska självklart eftersom de stjäl mark från mig där infart och parkering ligger.

Men i alla fall så tog jag kontakt med en grävmaskinist för att fråga om han kunde tänka sig att hjälpa mig med det. Visst sa han.

Jag pratade med en god vän som känner till branschen för att få lite råd. Han sa att det kommer att kosta mellan fyra och åtta tusen för att får bort alla stubbar och gräva ur så att man kan lägga grus.

Dagen efter kom grävmaskinisten förbi och tittade på jobbet. Jag frågade vad han ville ha betalt och han svarade att han förutom till sig själv även måste ta betalt för en dumper (stor lastbil) som kör bort massorna. Jag såg framför mig hur tusenlapparna rullade iväg.

Men grävmaskinisten sa att han bara ville ha en flaska whiskey(!) för hela jobbet.

Ibland blir man överrumplad av människor som inte är ute efter att skinna en in på bara benen.

Jobbet är gjort och han fick en flaska med riktigt fin whiskey (enligt systembolagspersonalen som gav mig råd).

Ta hand om dig och syskonen Jim!

Tom

Niklas
2006-11-20 22:01
0

Wow, vad kul och vad skönt att det blev ordnat! Grattis!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Madde
2006-11-20 22:48
0

Då får man gratulera till en sån glad överraskning. =) Där tjänade du många tusen kronor. =)

Känns som att det här kommer bli en välbesökt sajt. =) Så vi får se vad du har tänkt dig JimJ. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tom
2006-11-20 23:31
0

Japp, nu ska vi se om de som kör grusbilarna är lika glada i whiskey ;-)

Tom

Faxlin
2006-11-20 23:47
0

haha, ja vi kan väl hoppas. Men visst är det roligt när det visar sig att folk faktiskt kan hjälpa varandra utan att tjäna en massa pengar på det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
2006-11-21 02:28
0

Jag läste ditt inlägg om detta förut, blev ju chockerad över villken makt kommunen igentligen har! Tur att det lyckades för dig iaf. Men nog skulle jag allt ligga och ruva på en hämnd mot kommunen. :-)

Madde, ja, vi får se vad som händer med sajten. Det finns inte många goda nyheter att hämta i tidningarna. Information och inspiration är svår att hitta till en början. Men jag börjar komma igång. Jag älskar att skriva om glada saker och ännu roligare är det ju när ni också tycker om det. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Staffan
2006-11-21 11:52
0

Underbart!

Ida
2006-11-21 13:31
0

Vilket härligt ljus i den annars så mörka historien med kommunen Tom! :)

Hoppas att resten också ordnar sig och att du får upprättelse hos kommunen till slut!

(Fick inside-info om att den här sajten lagts upp, för er som undrar vad jag gör här… Flört)

Hälsningar

Ida

Margareta
2006-11-21 22:57
0

Oj vad roligt Tom att äntligen få höra något positivt angående den där uppfartshistorien som varit så märklig!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

RolfH
2006-11-22 18:19
0

Ovanligt idag tyvärr. Det är bara att säga grattis till att du råkat på en #riktig människa" Skrattande

//RolfH