Dagens solstråle...
Jag tog en tur med hunden och kameran upp i skogen bakom en skola som ligger precis där jag bor för att ta några fina bilder på hunden med skogen i bakgrunden. Snavade på en gren efter urgallringen som gjordes nu i vintras och föll olyckligt på en sten med höger knät först. För att förhindra att falla mer olyckligt så släppte jag kameraväskan och stativet och hundens koppel.
Zazzie våran 10 månaders valp är väldigt vild och trotstig av sig men döm av min förvåning att i samma sekund som jag föll så måste hon ha insett vad som hände och satte sig ner bums på plats för att skydda sin husse. Detta är min dagens solstråle, gisses vad hon fick beröm av mig.
Jag tog mig hem med kamera, stativ och hund med enorma smärtor i högerknä och kikade efter vad som skett med knät och hur en eventuell skada såg ut och detta va vad jag fick se.
Ett dubblet så stor knä med sår och en så förj*vlig smärta så jag mår illa och jag är en man på snart 35 år men smärtan kan inte hålla tillbaka tårarna. Ska imorgon kontakta min husläkare och be om en remiss till akutröntken nått fel är det som är trasigt den saken är klar.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Aaaaaaaaajj…..
Skönt att hon stannade iallafall =)
Skönt åh höra det.
Lycka till imorgon
// Liinda

Usch det där var inte trevligt. Vad duktig vovven var i alla fall som väntade med dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hade inte förväntat mig att hon skulle stanna. Sen kom en man och kvinna som skulle hjälpa mig upp men se det gick inte för Zazzie vart helt galen och bara morra och skällde.
Jag sa åt henne att det var ok, då vart hon så snälll så.
Sen nu under kvällen så kom min 5 åriga son och fråga om jag hade jätte ont och fråga om jag gråt som han säger. så jag svarade med att ja pappa gråter bara för att jag har jätte ont i knät. Då började han låtsas gråta och frågade om det var så jag grät, det enda jag kunde göra då va att ta upp sonen i famnen och krama honom med tårarna rinnades ner för kinderna och så kunde jag inte hålla tillbaka skrattet och inte min sambo heller. Vår som är lite lill gammal.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Det såg inte kul ut! Skadar inte med ett läkarbesök!
Hur hade det gått om du hade svimmat av helt och behövt hjälp och Zazzie inte släppt fram någon hjälp?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hur det gått vette tusan, men som sagt hon är ju bara valp.

Därför har man inte rottisar.
// Liinda

#4: Då hoppas man på en hundvan som kommer så får man hjälp ändå. De flesta som är van med bruksraserna räds inte att traska fram även i ett sådant fall och oftast utan att något händer också.
Audiatur et altera pars
#6 Just därför har man det när man bor i det området man gör.
#7 Jag pratade med en bekant igår och hon säger samma sak.
Att en van människa som haft med brukshundar att göra räds inte. Jag tror att Zazzie inte skulle göra nått iaf för det är hon för snäll för. hon lyssnar tom när grannen säger åt henne när vi är ute i skogen.
Just nu väntar jag på att dom ska ringa från familjeläkaren så jag får komma dit och få en genomgång av knät. Har lika ont idag som igår.

#8: Äsch man ska inte ha de en sån vart man än bor.
Men Andreas, gå dit och kräv en tid
// Liinda
#9 dom skulle ha ringt 09.20 och dom har inte ringt ännu. Börjar bli lagom arg nu.

#8: Exakt så är det. Har själv varit i den situationen när jag fått gå fram. Då i det fallet var det en schäfer, men det är samma sak ändå :-) Och som du säger, de flesta hundar gör faktiskt inget om de märker att de inte behöver göra något. Och det är det en van brukshundsmänniska kan berätta för dem med kroppsspråket :-)
#10: Förstår att du är arg.
Audiatur et altera pars
Nu ringde dom 1 timme efter utlovad tid… Men fick en läkartid 13.45.

Hur gick det hos läkaren? Duktig hund du har 
Så nu så har jag kommit hem efter att ha vart på besök hos läkaren. Jag har tydligen fått en infektion enligt honom så jag fick ett reccept på penecilin som jag ska äta 3 tabletter/dag i 10 dagar.

En infektion? Jaha ja, där ser man. Hoppas att det blir bättre snart då.

Que?
har du mohammed som läkare ?
Han brukar säga konstiga diagnoser :P
// Liinda
#16 Det är honom jag har, han har ställt bra hitills men nu vette tusan.

asg, bäst när liinda sitter så många mil bort och kan säga vilken läkare du har.
Och den där Mohamed har jag hört mycket knasigt om, och jag bor inte ens i Västerås :-)
Audiatur et altera pars

#17: Mohammed är ju inte frisk i skallen någonstans :O
// Liinda

#18: NU tycker jag att du är lite negativ.
// Liinda
Som jag misstänker så är det ingen infektion jag åkt på utan en innre blödning i benet vilket jag oxå på pekade till denna läkare men inte enligt honom. Mer och mer börjar jag tro på min egen diagnos, för skulle det vara en infektion så skulle inte benet inte börja bli som ett blåmärke efter några dagar.
Och värken får jag stå ut med när varken alvedon eller ipren biter på mig. Jag bad om att få nått mot värken utskriven men icke, fick bara till svar att det har blivit nya restriktioner på hur dom får skriva ut sånt. Hade han bara kollat min journal så hade han sett att jag fått tradolan utskrivet pga en kronsik inflamation i mina knän.
På måndag ska jag kontakta honom igen, ska även kolla med en annan läkare för att se om denne ställer samma diagnos.

#21: Men vad dåligt att du inte fick ut tradolan om du vet att det hjälper. Tyvärr är mina slut, tog sissta idag, annars hade jag skickat ett par till dig.
Audiatur et altera pars

Andreas: Att be om en ny läkare där är som att be att du ska ha en miljon i ersättning för felbedömning..
Du får nog låssas vara dum i huvudet eller något så han tröttnar på dig och skickar en remiss till akuten ;P .
OM du inte sitt vägrar inne på hans kontor och vägrar gå förrän du fått en remiss.
Eller om han är riktigt glá så kankse det räcker med att du kräver detta ;P
// Liinda
#22 Tycker det är konstigt att han inte skriver ut när han gjort det tidigare.
Jag har tur att jag har en mamma som har tradolan hemma, ingår i hennes medicinering mot alla de krämpor hon har.
Jag ska be om en andra bedömning av skadan av en annan läkare, visar den något helt annat så kommer jag att göra en Lex Maria anmälan.

Vad är en Lex Maria anmälan ? 
När jag åkte till honom för magen, så kom jag därifrån med rekomendation att äta något för halsbrännan!
En annan gång när min syster var dit så fick hon också fel bedömning.
Åh min mamma har fått medicin av honom som gjorde att hon slutade på sjukhuset då man inte skulle äta den om man hade diabetes.
// Liinda
4 dagar efter att jag föll olyckligt på mitt knä ser det ut som bilden visar. Som tur är börjar värken försvinna.

Men uuuuuuusch va äckligt 
// Liinda
Snyggt!! Snart blir det grönt och blått också.
Men det ser ut att läka fint.
#28 Nu är det ju bara ett blåmärke.
#29 Gillar färgen 

#30:människa… ser du inte hur det ser ut 
// Liinda
#30 Oj, tack. Den första som erkänner att jag är människa.
Det jag ser är ett stort fett blåmärke och 2 stora sårskorpor.

#32: :O hua nej! usch ! hoppas de blir bra snart iaf 
Eller ja, så bra de går att bli 
// Liinda

Ser ut att läka riktigt fint. Skönt att värken börjar ge sig med.
Audiatur et altera pars
Sådana sårskorpor kan man ha mycket kul med. Kul att pilla bort när det börjar läka! 

#35 Hahaha! Jag kan aldrig låtabli sårskorpor. Så fort jag får en är jag där och pillar. Har fått en del ärr på grund av det…
#36 Samma här…och så börjar det blöda….

// Liinda

#37 Och som på beställning kommer snart en ny sårskorpa.