Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etiketttips
Läst 759 ggr
JimJ
2006-11-24 07:53
0

Julklapps tips

Idag ska jag ned på stan och köpa en massa julklappar och presenter. Julia fyllde 8 år i måndags, så henne ska jag köpa en present till också. Hon leker inte med leksaker eller flick-saker. Det blir svårt att hitta någonting åt en pojk-flicka. :-)

Boxer-trosor är det enda hon inte fått som hon önskat sig. Men hur kul är det med bara ett mjukt paket? Jag måste handla någonting mer. Är det någon som sitter på något bra tips? :-)

Så är det julklapparna också. Har ni bestämmt er för vad ni ska köpa till familjen, eller har ni kanske redan köpt någonting?

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2006-11-24 15:02
0

Jag har bestämt en del. men det är svårt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
2006-11-24 15:38
0

En Marwin tröja, ett par svarta tights och en tatuerings-maskin blev det till Julia i present. Vi hittade inga boxer-trosor någonstans som inte var rosa! Ska fortsätta titta i fler affärer imorgon.

Vi bestämmde oss att börja lite smått med julklappar och köpte därför ett stort couronne-spel, och en laserpistol idag. Resten köper vi i början av december. :-)

Ett radiostyrt flygplan för 299:- från hobbex kommer det att bli en varsin till ungarna också. De är desutom så gott som oförstörbara. :-)

Jag hoppas det går bra för er julhandel. Berätta gärna om vad ni köpt så vi andra kan få lite inspiration. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2006-11-24 15:40
0

Jag ska också till Hobbex i dag. Med förhoppning att få tag på en mp3 spelare för riktigt bra pris ;-)

Audiatur et altera pars

JimJ
2006-11-24 16:51
0

Då rekommenderar jag Chlas Ohlson som har en mycket bra mp3 spelare för det otroligt låga priset 269:-.  Länk

Sen finns även denna mp3 spelare för endast 99,50:-. En sådan fick Julia i julklapp förra året. Ljudkvaliten är dock inte den bästa, men det är ändå ingen stor fara. :-)

Minst 256 Megabyte minne är dock att rekommendera. Över 512 tycker jag är onödigt. Man går lätt vilse bland låtarna om man har för många låtar inlaggda. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2006-11-24 21:54
0

#4: Jag inhandlade en på Hobbex med 1G. Nu började vi dock tvista här hemma, vi som inte är så tekniska. Hur många låtar kan man få in på en sådan. Gubben tror på ett 40 tal och jag på några hundra. ;-)

Audiatur et altera pars

JimJ
2006-11-24 23:14
0

En låt tar normalt mellan 3 - 5 Mb. Du kommer minst att få plats med 300 låtar. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2006-11-24 23:33
0

haha, vad underbart. Jag hade rätt .-)

Audiatur et altera pars

CarlS
2006-11-28 23:08
0

En "god" sak kan vara att köpa lite julklappar på Svenska Naturskyddsföreningens hemsida i deras "Naturbutik" Där finns lite bra saker för barna också. Och så ger man vår vackra Svenska natur en hand…Glad Själv har jag bland annat köpt tre kalendrar. De var jättefina. Och så får man ju ge bort ett "helt år" i julklapp!:)

//Carls

Tilda-T
2006-12-04 18:19
0

Vi är väldigt många i vår släkt och tycker det är  kul att träffas på julaftonen. Det har blivit besvärligare och besvärligare med julklapparna till alla (dom flesta är dessutom vuxna),så för två år sedan bestämde vi att alla köper var sin klapp för 100:- och iår ska dom börja på bokstaven B.

Sen kör vi lottdragning på paketen och alla får öppna var sitt paket och det är hemskt spännande att se vad man kommit på som börjar med B.

För min del är jag mer än nöjd med detta arrangemang eftersom det spar 1000-lappar !

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

precis
2006-12-04 18:56
0

#9 man får väl minst 4 kilo bananer för 100:- :) hehe

jag tror att jag ger bort lite reashopping "i stan" på annandan…

men efter nyår så är det sluthandlat (se mitt projekt på min websida)