Vinterkräksjuka
En otroligt god nyhet som jag gärna delar…
Jag har troligen en släng av denna åkomma NU och är då troligen immun för i år om TVÅ veckor när vårt flyttlass drar iväg mot ny bostad. Tänk om det kommit då istället, vilket kaos…
Det kallar jag bra planering…

Numer pensionär i Nynäshamn

Härligt - grym planering! :)

Det var verkligen en god nyhet. Och snacka om att vända saker till fördelaktiga. Sådant är roligt att se.
Krya på dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sveriges enda människa som NJUTER av sin vinterkräksjuka… 
Grattis Margareta ! :-)
Här har vi konstigt nog klarat oss från vinterkräksjukan. Annars brukar vi få det varje år. Vi har åkt på en släng av nåt annat virus istället. Förkylning, tjockt slem i lungorna och en extrem hosta. Men vad som helst är bättre än 2 ungar med vinterkräksjukan. :-)
Hoppas du tillfrisknar fort. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Grattis! Då kan jag glädja er med att berätta att vi hade turen att ha kräksjuka fler gånger än jag minns hela förra vintern. Det var fantastiskt vilken tur vi hade! Jag hann knappt komma iväg till jobbet innan nån av mig eller barnen blev sjuka igen. Jag tvättade ALLT (mattor, sofföverdrag, sängkläder osv) hur många gånger som helst, och händerna, och ändå var vi de lyckligt lottade. Vissa har mer tur än andra. :-)
Nu är jag frisk igen och min man ligger däckad, så även han ingår i planeringen att hinna blir frisk innan 14/12 när vi skall börja flytten…
Det enda som hänt är att vi ligger efter med packningen rejält eftersom man inte orkar någonting, men som tur var började vi tidigt så det är ju en vecka kvar och då hinner vi ju helt klart ändå…
Tack och lov har vi inga småbarn längre utan allt hamnar där det ska… det är ogynnsamt för smittspridningen och klorinflaskan står bredvid.
Vi andra får använda den "friska toaletten"….
Numer pensionär i Nynäshamn

Fick hämta dottern i skolan, hon hade spytt. Nu är hon pigg som en mört igen. Verkligen en god nyhet!