Äntligen!
Nu har jag skaffat nya glasögon! Gissa om det är skönt?? Det behövdes verkligen, dyrt men nödvändigt. :-)
Hej kan du då se mig???
Säker är det skönt…det är viktigt med bra glasögon,när man behöver det.Det kostar mycke,men är värt det.
Det blev en väldans skillnad! Värt varenda krona.. Och jag ser helt plötsligt en massa som jag kanske inte skulle ha sett.. 
…underbart…jag kan värkligen förstå dig..min egen syn har blivit sämre…men jag behöver bara läsglasögon än så länge..
Om det vore så väl..är närsynt som den värsta… jag vet inte vad. Ser inte en meter utan extra ögon. :(
Men tänkt va bra allt är i dag.Glasögon är så fina tunna..man har många möjlighet,att välja i dag..o fina är dom.
Gud ja! Man blir ju alldeles snurrig och ska välja en enda liten båge av flera tusen..
Jag ska till optikern på måndag. Ser ungefär lika bra som en mullvad :P
Du får köpa mina gamla… hihi
Hehe.. Har gått utan i 5 år, dumt jag vet.. Kmr kännas konstigt att ha glasögon på heltid nu ..
Kan bli lite märkligt kanske ja.. Men hur har du klarat dig?? 
Haha, det är väl det jag inte har! Sitter jag t.ex längst bak i ett klassrum ser jag inte ens att det står nåt på tavlan, som tur är så säger våra lärare det dom skriver, så det har bara varit att lyssna ^^
#6 jaa..då är det inte så lätt..det tänkte jag inte på..att det bli lite svårt att välja..jaa..jaa men du har dom nya nu..o jag ska inte välja nåt..
#7…
..mullvad
#12, haha, kanske ser en aning bättre än dom, men det var en rätt bra liknelse tycker jag 
jaa..a det var det.Du tycker rätt så bra

….
god natt skruttis 
god natt mullvad jag menar Alexandrae 
Ps…tack för trevligt sällskap i kväll…
Haha mullvad var det ja… Godnatt godnatt! 
Fär väl säga God morgon jag då.. haha
Och jag godkväll/godnatt ^^ Ska till optikern imorrn, vill inte 
Vill du inte?! Är du säker på att du inte vill ha mina gamla.. Du kan få dom billigt.. hehe
Haha nej, tkr det är supertråkigt att sitta där och läsa på en tavla i hundra år.. Sen kmr dom väl säkert påpeka hur korkad jag har varit som inte använt glasögonen fast jag verkligen behöver det.

Bra att det blev bättre för dej med nya glasögon 
Där jag bor så kan man köpa två bågar till priset av ett och på ett annat ställe så kan man köpa tre bågar till priset av ett.
På stället där man får två till priset av ett så måste man ändå betala extra på båda bågarna om man vill ha antireflex, högbrytande, reptåliga osv. Vet inte hur det är på de andra stället.
I vintras köpte jag två par för ca 4756kr totalt.
Funderar på att kolla upp det andra stället och köpa mej ett par glasögon som tonar när det är ljust. Har märkt att jag behöver det.
Om dom inte tar extra för specialbehandlingarna så blir det nog affär om några månader.
Synundersökningen var gratis vid köp av bågar i alla fall. Och då kommer jag ju helt plötsligt att ha 5 glasögon. Känns lite mycket. Men om "solglasögonen" och dom andra två inte kostar mer än 1786kr totalt så kan jag tänka mej det ändå, rynkan i pannan efter allt kisande har blivit djup. Men jag får se hur det blir.
…Hej o hå
…Skruttis o mullvad….nej men det var väll Alexandrea
Surrar lite dit o hit o tänkte bara säga hej o jag ser,att ni har fått sällskap av Mitralis..kul för er..
Hej dåååååååå
#23 är ingen mullvad längre, får nya brillor om en vecka! Kmr dock kännas vääldigt konstigt ;P
Då kommer du att se bra ut då sen….? 
#25 om du menar till utseendet så vete sjutton ;)
Allt pryder en skönhet vet du väl? 
Desutom så ser du bra ut (igenom dom) eller hur? 
#27 hehe jag ser bra ut igenom dom ja