Rökfri!
En riktigt god nyhet! Idag har jag varit rökfri i två veckor och det går förvånansvärt bra! 

Grattis Grattis :) Du är på god väg :P
Heja Heja!
Ja, ett jättestort grattis!
Har du några bra tips att dela med dig av till andra som vill sluta röka?
Vänliga hälsningar
Niklas

Grattis, otroligt bra gjort av dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack! Det känns jättebra och jag är riktigt stolt över mig själv. 
Allt handlar om vad man har för inställning till rökstoppet. Jag har rökt i halva mitt liv och försökt sluta många gånger men aldrig lyckats. Denna gången var annorlunda, jag gick in för det till 100% med en positiv inställning. Det skulle bli KUL och LÄTT att sluta röka och det blev det också. Med lite stöd av nikotinsugtabletter och sockerfria halstabletter går det lätt. Det är bara att bryta vanan som är det svåra.
Man ska heller inte skjuta på det hela tiden. Säg inte att du ska sluta efter nyår, eller efter sommaren, eller efter den där festen. Sluta NU! Släng alla askkoppar, tändare och cigaretter, köp hem en massa frukt, tuggummi i olika smaker och halstabletter, det är faktiskt lätt att sluta. Och det är så otroligt skönt att slippa rökstanken.
Grattis!! :D
grattis till och ha varit rökfri i hela 2 veckor. Det är ett stort steg.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Härlig inställning! Det är precis så det är. Med rätt inställning är det enkelt. Du får uppdatera oss de första två månaderna eftersom de är de svåraste. Klarar man dem har man slutat för alltid.
Tom

#7 Sorry att förstöra din syn på det. :-) Min mamma har varit rökfri, helt, i 30 år. Hon är fortfarande röksugen. Väldigt mkt emellanåt faktiskt. På gränsen till att ha börjat röka flera ggr. Så att man klarat de första månaderna innebär inte att man klarat det för alltid.
Men de tre första månaderna är de svåraste, det håller jag absolut med om.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#8: Fast du kan inte veta att hon inte har klarat det för alltid eftersom "alltid" inte är slut än. Han borde kanske ha skrivit "klarar men de första två månaderna klarar man 30 år". :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

#9 Visst visst :-)
/Cattis

Grattis TacoBelle jättebra gjort.
Jag slutade den 22 september i år. Jag fick några sluta rökapiller "Syban" av doktorn. Första veckan skulle man äta pillerna och samtidigt röka. Andra veckan skulle man lägga av med rökningen men jag var så röksugen så jag höll på att dö så fast det smakade skit så var man där och blossade någon eller några om dagen.
Fick sedan ett tips av min dotter om en bok som heter "Äntligen ickerökare" skriven av Allen Carr, Jag sträckläste boken och se på sjutton när boken var utläst så var jag inte röksugen längre. Den 22 december är det 3 månader sedan jag bestämde mig och än så länge har det gått bra.
Ett tips till dig Niklas och alla andra pröva boken ni också.

Grattis… det är en kanonbedrift *Ler*
Wow, Belle!!! Vad duktigt!!!
Hurra för dig!

GRATTIS… kanonbra jobbat.
Hör av dig om du vill ha en axel att luta dig mot, eller ett finger att bita i när det blir jobbigt.
/Mie, rökfri sen februari

Tack vad snälla ni är! 
KerstinP Jag har också läst Allen Carrs bok flera gånger men den funkade inte på mig. Det är dock många som säger att den funkar så det är verkligen värt ett försök.
Cattis, det har stor betydelse om de man umgås med röker eller inte… ;-)
Tom

#16 Troligen :-)
/Cattis
Grattis!!
Har själv svårt att bara känna lukten av en rökare som går förbi ute nuförtiden…så det är verkligen en god nyhet att rökarna minskar-inte bara för er själva-men ni gör ju ändå en storvinst på alla plan,hälsomässigt,ekonomiskt,fräschhetsmässigt,
utseendemässigt!!
Grattis du har vunnit!!!