Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 584 ggr
johan
0

Lön för mödan

Jag har jobbat hela helgen med att bli klar med program åt kunder. Det känns lite extra skönt när man direkt får positiv respons. Det är lite lättare med måndag då.

Från en kund kom detta nu på kvällen:

"Hej Johan, Det ser mkt bra ut tycker jag så här långt! Jättebra!"

och tidigare idag fick jag detta i inkorgen.

"Som vanligt är du en stjärna :-)."

Det är så skönt med kunder som skriver en rad och visar säger att dom är nöjda och inte bara hör av sig när saker inte fungerar.

Idag har jag levererat två projekt och det känns så befriande!

Mvh // Johan

Cattis
0

Det behövs så lite respons för att det skall kännas så bra. Skönt för dig!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Niklas
0

Bra Johan. Grattis!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Ni anar inte hur mycket konstigheter det finns när man programmerar Outlook… Outlook är utan tvekan det konstiga jag programmerat.

T ex - för att programmatiskt bestämma vilken signatur Outlook ska använda måste man gå via Word. Jepp. Via Word..

Mvh // Johan

Faxlin
0

Vad roligt för dig. Och jag håller med, ett litet ord bara kan betyda otroligt mycket. Ett tecken på uppskattning är aldrig fel. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

tror att folk överlag är väldigt dåliga på att visa uppskattning. bara ett litet tack eller ett mail som säger "du är en pärla" gör otroligt mycket.

EvaRittsel
0

Ja vi glömmer lätt fet här med bra respons. Jag lovar att bli bättre!

Faxlin
0

#6: Håller med dig fullt och fast.

Audiatur et altera pars

johan
0

Det har varit en bra vecka ur feedback-synpunkt, även om jag sällan jobbat så mycket och så hårt som denna veckan. Blev så himla glad när detta kom idag vid sjutiden och jag var på väg till julbord med mina kollegor, men helst av allt bara ville gå hem och dra täcker över mig:

Jag visade den nya versionen på presentationen för alla CSRs och alla jublade, klappade i händerna och dansade på borden. Härligt.

För övrigt tycker jag att det är jäkligt kul att jobba med dig, du är sjukt dedikerad och säger ifrån om det är något som inte fungerar.

Något jag ibland reflekterar över att det ofta är de som kan mest som är duktigast på att ge positiv feedback och uppskatta och upptäcka detaljer.

Det spårrar verkligen mig att göra ännu bättre grejer och bjuda på lite extra små lyxdetaljer som kunden egentligen inte tänkt på eller beställt.

Ni får ursäkta om det låter som jag skryter, men jag blev bara så himla glad över att kunder tar sig tid och skriver en rad även när det är bra. Annars hör man ju mest av dom när saker inte fungerar. 

// Johan

Mvh // Johan

Faxlin
0

#8: Du låter inte skrytig alls. Du har förtjänat ditt berömm med råge, så sug åt dig ;-)

Audiatur et altera pars

Annette
0

#8. Delad glädje är dubbel glädje! Grattis till ett bra jobb och att du har kunder/medarbetare som talar om för dig när du gjort något bra.

Förra veckan var jag på PU-samtal. En punkt var hur jag själv tycker att jag utför mitt arbete. Jag svarade att jag gör så gott jag kan. Mina chefer sa att dom var mycket nöjda och att jag under de 2 år jag gått på inringning aldrig sagt nej till jobb. Jag har tagit allt de erbjudit, utom en gång när jag var i skogen med skolan och glömt telefonen hemma. Jag hade 7 missade samtal från jobbet, när jag inte svarat hade chefen blivit orolig och trott det hänt mig något. Jag ringer alltid tillbaka om jag missat ett samtal därifrån och när jag inte gjorde det inom rimlig tid började han undra. Ganska skönt att någon tänker på en ;)

Christina
0

Du är värd beröm Johan! Skönt när kunderna bekräftar det och inte bara tiger still, när de är nöjda. Vilket också är vanligt.. Försöker själv tänka på hur glad jag blir för beröm. Dessutom blir man duktigare!