Kabelvision
Vi har i 2 månader haft en boxer här hemma som vi aldrig lyckats fått fungera. Många har vi frågat, även mailat boxer's kundtjänst, men ingen har lyckats tagit reda på vad det är för fel. Signalstyrkan är nämligen hög, men signalstatus ligger på 0.
Förra veckan fick vi svar på vad det är för fel. Jag ringde hyresvärden och frågade, hon berättade att det är kabelvision vi ska beställa eftersom de abonerar på huset, de släpper nämligen inte in boxers signaler.
Idag har jag nu 2st boxar från tele2/kabelvision, men 18 kannaler på båda.
Jag hade räknat med att det skulle gå på minst 500:- / månad för 2 boxar och en massa kanaler. Men vi klarade oss på bara 316:- / månad och en annslutningsavgift på endast 99 kronor.
Nu behövs längre ingen barnvakt, nu har vi disney channel! Hurra!

haha, ja tänk vad bra det kan lösa sig ibland. Hoppas att Boxer lät er lämna tillbaka grejerna bara. Det brukar de vara snälla med har jag hört. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det var ju glädjande nyheter.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Åsa, vi körde utan abonemang. Boxern hade vi lånat, sedan köper man ett tomt kort som man går till affären och fyller på med de kannaler man vill ha varje månad. Ungefär likt som ett kontantkort istället för abonnemang till mobiltelefonen. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#3: Aha, finns det? Häftigt. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

# fullt kort utan kostnad……..det hade varit riktigt goda nyheter
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Åsa, ja det finns. Om du går till en affär där de säljer boxar, så kan du fråga om de har tomma kort att köpa. Sedan fyller du på kortet antingen på internet eller i affären med de kannaler som du vill ha. Första gången kostar det dock 700:- tror jag, men då får man ALLA kannaler i 2 veckor, sedan de kannaler man beställt i 3 månader. Efter det måste du fylla på varannan månad. :-)
StefanW, det gick ju förut att fylla på sitt kort med villka kannaler man ville, helt gratis. Det enda som behövdes var en kort-läs/skrivare. Nu är dock koderna krypterade och krypteringen ändras hela tiden, så det är omöjligt. :-(
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson