Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etiketthistorier
Läst 916 ggr
Ida
0

Parkeringsböter

Ställer man sig på en sk "städgata" i Stockholm kan man vara säker på att hitta en parkeringslapp på 700 kr när man vaknar. Gatorna i Sthlm (för er som inte vet) städas olika nätter, oftast mellan 00-06 och missar man det blir det dyrt.

I min juliga sinnesförvirring ställde jag mig på en gata igår eftermiddag och var SÅ glad att det var så lite bilar just där. (Undrar varför…) Det slog mig dock i morse att det städas där natt till torsdag och jag började snabbt kalkylera hur jag skulle ha råd med en oförutsedd parkeringsutgift på 700 spänn så här efter jul….

När jag väl kom ut till bilen har dock det mirakulösa inträffat/inte inträffat: Jag hade inte fått någon böter!!!

Detta låter kanske fåningt, men för er som bor i Sthlm och dagligen ser lappade bilar längs städgatorna kan nog hålla med om att det är ett rejält undantag att man inte blir bötfälld.

Jag känner mig helt enkelt 700 kr rikare och en massa bitterhet fattigare tack vare detta! :)

Har p-vakterna kanske ett julehjärta trots allt?… Flört

Jenka
0

Grattis, det var en god nyhet för dig :D

Faxlin
0

haha, ja det var en god nyhet att slippa en p-bot.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Ja, grattis! :-)

Om du lyckades räkna ut att klara dig 700:- fattigare, så kan du ju gå efter det också och använda de 700 kronorna till någonting roligt? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson