Underbara dröm.
Igår hade jag en väldigt bra dröm.
Ni har säkert alla drömt någon gång att ni aldrig kommer fram till en destination hur mycket ni än försöker och sedan vaknat och varit småsur på grund av drömmen? Sådana drömmar brukar jag ha hela tiden. Men..
Igår drömde jag att det blåste väldigt hårt medans jag gick under en bro vid Nyfors på väg ned mot stan. Till slut blåste det så hårt att jag inte kunde ta ett steg närmare. När jag stannade och inte försökte gå, slutade det blåsa. Men när jag väl började gå igen, kom vinden tillbaka och jag kom inte fram ett steg närmare stan. Det höll på så en stund, tills jag beslutade mig för att ta en annan väg. Jag kom fram! Härligt va? :-)
Har ni kanske drömt någonting bra och vill berätta om det? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag drömmer mest mardrömmar.
Men natten till idag drömde jag att min hund kom tillbaka till mig. Åter igen satt hon vid min sida när jag satt vid datorn, hon lade sig ner och värmde mina fötter. Hon pussade mitt anskte och bara var där. Lika livlig och underbar som vanligt.
Det var en fin dröm, medans den varade.
Men lite ledsam så där efteråt när jag vaknade. Den kändes så verklig, jag kunde känna hennes mjuka päls i min hand.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars