Snö!!!
Det snöar äntligen i Stockholm! Hammarbybacken är vit från både snökanonssnö och riktig snö.
HUURRRRAAAA!
Mvh // Johan
Jaa, jag har fått skotta uppfarten denna vinter! Det blir så mycket ljusare med snö!

haha, jag glädjer mig åt eran glädje i alla fall:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lika mycket snö har vi här i Eskilstuna och det snöar ännu! :-)
För bara någon vecka sedan, hoppades jag att det inte skulle komma någon snö. Men nu när man ser hur glada ungarna blev, så har jag ångrat mig. Efter Julias fotbollsträning, ska vi ut och åka pulka fastän jag har feber. Lite får man offra sig för deras skull. Man vet ju aldrig hur länge den här snön får ligga kvar (hoppas den försvinner imorgon). :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Här åker barnen pulka utanför vårt köksfönster. Underbart.
Vi ska packa ryggsäcken med varm choklad och gå ut i skogen.
Mvh // Johan

Ja så härligt med snö *ler* Även om det kom lite sent… lite mycket på engång osv…
Ja äntligen kom snön. Den får gärna vara kvar ett tag, visserligen åker jag till Kiruna om två veckor men iaf :D

Underbart!

Underbart! Så rent och fint. Även mina hästar är lyriska över snön. de slipper halka omkring i leran och kan rejsa i vild galopp och leka igen. :-)

/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Härliga bilder!
Stefan - Modellbyggare

Man blir så glad av shettisar som busar:)
Hoppas ni alla kör försiktigt nu när det är så halt ute. Precis utanför mitt hus, var det 2st krockar igår. Det är som en is-bana och man får vara extra vaksam när man ska gå över vägen. :-)
Cattis, är det sånna där små Shettland-hästar du har? En sådan har jag ridit på en gång för några år sedan när jag var på besök hos min moster i Småland. Jag hoppade upp barbacka och höll fast i manen på hästen. Helt plötsligt utan förvarning, började hästen springa och den vägrade att stanna. Efter en längre bit mot skogen, började han resa sig upp med frambenen så jag flög av. Senare berättade min moster att hästen inte klarade mer än 30 kg på ryggen, men det kunde hon ju ha sagt till om lite tidigare. Nää, hästar är läskiga. En stor häst vägrar jag att hoppa upp på och små hästar är ju tydligen för svaga. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Ha ha det får mig att minnas förra året när jag stod med thermobrallor och fick för mig att jag skulle larva mig och sitta på vår shettis..Jag hade nätt och jämt benen i marken och otymplig som man e med alla vinterkläder kom jag inte av när jag skulle strax efter lyfta på benet och kliva av…
Vår hemska lilla shettis fick tok-ponny kul och stack med mig hängande som en vante med huvudet ner i snön….Morr…

#13 Ja det är shetlandsponnyer :-)
Hästar är inte alls läskiga, man måste bara lära sig att umgås med dem. De är underbara djur! :-)
#14 Och såklart fanns inte C där med kamera och kunde föreviga ögonblicket? Synd! :-) Det hade jag velat se.
Jag har en shettis som jävlas hela tiden. När man går med henne så försöker hon trampa mig på fötterna hela tiden. Om jag knuffar bort henne, så vänder hon upp rumpan och knuffar tillbaka så man störtar ner i snön. :-)
Snö och blåst får dem att bli små djävulska marodörer…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ohh, vilka underbara bilder. jag är snöallergiker, jag lovar. ;-)
Men de bilderna fick mig att tycka liiite om snön i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars