Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 329 ggr
Linda
0

Pulkning

Måste bara berätta hur underbart Stockholms innerstad är på vintern:)

I går så åkte vi pulka med barnen i Humlegården.

-Tänk vad mysigt och bra att få låna gratis pulkor och sedan grilla korv, kan man ha det bättre en vinter dag?

JimJ
0

Jag drog Julia och Lukas till skolan i pulkan idag. Men fy villken muskel-värk jag fick. De väger ju som elefanter nu än vad de gjorde när de gick på dagis. :-)

Härligt med snö nu faktiskt. Julia och Lukas är ute och åker pulka just nu, snart ska jag ut och vara med. Det var ju flera år sedan jag åkte pulka sist. Men det roligaste med snön är ju självklart snöbollskrig. :-) 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Linda
0

#1 Ha ha jag e en usel förlorare i snöbollskrig och får lust att mörda när någon pillar med kall snö innanför mina kläder huvaligen:)

JimJ
0

Linda, när man var liten, var det ju alltid någon som började gråta när man körde snöbolls-krig, men då fick man också höra "Är man med i leken, får man leken tåla".

Det bästa med snön är ju att det fastnar på fönsterbrädan. När man inte får upp Julia och Lukas på morgonen, tar man lite snö från fönsterbrädan och lägger lite fint på deras magar. Då hoppar dom upp fort ska du veta. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

lisette
0

o hatar man inte det ordspråket jim? eller "vill man vara fin får man lida pin"?  ;)

Faxlin
0

haha, två mycket välanvända ordspråk som är sååå sanna. ;-)

Fast jag brukade svara:
-Men det är ju du som vill att jag ska vara fin, ska inte du lida pin då?

Jaja, barns logik är inte alltid som den ska åtminstone inte min ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars