Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 698 ggr
Linda
2007-01-27 00:00
0

Le

Börja le oftare mot din omgivning:)

Våga att låta någon möta ditt leende och varför inte hejja på en främling?

Jag blir så glad när jag ser ett leende och det smittar vansinnigt snabbt!

mandymoo
2007-01-27 06:56
0

Ja leenden är smittsamma som bara den *Ler*….

Faxlin
2007-01-27 13:28
0

Kan bara hålla med leenden är smittsamma. Och en av de få smittsamma saker jag skulle vilja se en hel epedemi av ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mosterMimmi
2007-01-27 15:45
0

håller med!

mariatingsund
2007-01-27 19:26
0

Ibland tänker jag på roliga saker när jag kör bil och plötsligt ser jag en massa leende förare i andra bilar, tydligen håller bilisterna koll på varandra.Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

SirpaFingerroos
2007-01-29 23:32
0

Ja man ska Le.. och säga Hej till främmande människor om man går en promenad i skogen. Pensionärerna bli så glada om man säger Hej. Det är så enkelt och kostar inget.

dreamiz
2007-01-31 18:43
0

När man är ute o går i stan hejar bara folk man känner igen. Men när man är ute i skogen så hejar man på alla man möter. Undrar varför? men visst är det trevligt. Ett hej o ett leende kostar ju inget!

Cartman
2007-01-31 21:23
0

#0 Den som förtjänar ett leende får ett leende, svårare än så är det inte.

mosterMimmi
2007-01-31 22:29
0

#7 Fast egentligen kan den suraste vara mest i behov av ett leende.

För många år sedan var jag elevassistent i en särskola. Till mina uppgifter hörde att hjälpa två elever i matsalen. Dessa elever kunde bara använda teckenspråket. Matsalen låg i en stor högstadieskola. Mattanterna och matvakten var riktiga sura och besvärliga, kanske på grund av allt stök och bråk bland de "stora" barnen.  Jag ville att "mina pågar" skulle visa hyfs och artighet, så vi avslutade alltid matsalsvistelsen genom att teckna "Tack för maten". Vi tecknade till matvakten och jag gav röst åt det. Följden blev att mattanterna och matvakten tinade upp, de sken upp när vi kom och vi fick alltid väldigt fin service av dessa tanter.

Faxlin
2007-01-31 22:42
0

Jag håller med om att de som är surast oftast behöver det mest.

Ordspråket: Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst.

det är sanning det. Fast min gubbe brukar säga att det inte är så trevligt att visa kärlek till någon som är som en kaktus. men men :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cartman
2007-02-01 03:36
0

Japp, en självklarhet.

Madde
2007-02-02 00:58
0

Oja vad ett leende gör mycket. =) Jag får alltid leenden tillbaka då jag ofta ler själv. Tyvärr så ser jag själv inte det utan mina vänner. =) Så mina vänner funderar lixom vad jag gör som de inte gör. =)) Tror de får komma och läsa det här inlägget. =) hihi

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.