Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 873 ggr
Rickard007
0

SJ helvete.

Eftersom det inte finns någon sida med - "Dåliga Nyheter" så…
Igår så gick en ledning pa mellan Falköping och Floby, det innebar cirka 1h försening ner till Gbg för min del och jag skulle till Åby, missade 3 lopp för det. Jädrans skit!
Sedan på hemvägen får vi vänta på godståg m.m så det uppgick i 30 min och det var ganska sentm, 00:35 kom vi hem.

FAN VA STRUL DET ÄR MED SJ NU.

Alex
0

För mig gick det jättebra när jag åkte med SJ i helgen i alla fall. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Rickard007
0

#1, Men herregud.

Faxlin
0

Men Rickard du kan inte skriva dåliga nyhetr inne på goda nyheter i brist på sajt :-)
Du får vinkla det positivt.
Du kan säga att hade det varit sämre hade du missat alla lopp. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

#3 Därför jag försökte komma med nåt positivt. ;) Hihi.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#4: Super bra Alex, dig kan man lita på att du håller ställningarna här :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi japp. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rickard007
0

Men skrev ju att det inte finns några med "Dåliga Nyehter". Det hjälpte ju knappast mig att det flöt för henne.

Faxlin
0

Nej men det hjälpte dig att det inte var ännu mer försenat ;-) Tänk om det hade blivit general stopp;-)

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

Nej då hon knappast åkte Floby-Falköping.

Malin-A
0

tänk om det inte hade funnits tåg alls… tycker du ska vara glad för att du iaf kom hem =D

Rickard007
0

#10, Nej

Lotta
0

Rickard skärp dig nu…ska du deppa ur för en sån sak, det finns en massa annat som är mycket sämre en försenade tåg =))

Rickard007
0

#12, Nej inte just då.

Lotta
0

Tycker lite synd om dig då…räcker det?

Rickard007
0

#14, Näää

Lotta
0

Hur länge tänker du tycka synd om dig själv för en sån bagatell?? ;)

Rickard007
0

#16, Det var ingen bagatell.

Lotta
0

#17 det var det ju!!!!

Malin-A
0

tycker du fortfarande synd om dig själv?? =P

Lotta
0

Den där är ju seg som en kola ;)

Rickard007
0

#19, Ja

diana_
0

blä! tkr SL är värre! :P

Malin-A
0

#21 hahaha jaja =)

Rickard007
0

#22, Åker för sällan för att kunna ha en åsikt där.

diana_
0

åker varje dag , alltid nåt spännande som händer. Men ja SJ är sämst på vintern , sämst!

katiz
0

x2000 is your friend!

Rickard007
0

Hahahahahha underbara SJ är.. I fredags över 2h förseningar.. Underbart i love SJ!

AnneN
0

Tycker uppricktigt synd om människor som är så självupptagna att dom kan tycka så otroligt synd om sig själva!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Jag har rest med SJ i förra veckan. Två gånger. ena gången till Stockholm, en försening på en kvart. Inget att bråka om. Sååå stressad får man bara inte vara.
Sedan reste jag hem, och då var det inga förseningar alls.

Det knallid hända saker. Och vad sjutton. Livet är fyllt av timmar. Sedan är det upp till en själv vad man fyller dessa med. Jag väljer att fylla dem med annat än rritation över en försening eller tre :-)

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#29, Vaddå inget att bråka om? Står det att tåget skall komma 13:56 då skall det göra det med.

AnneN
0

Rickard007 ta och växupp! Kanske borde se lite längre än näsan räcker och fundera varför det var försenat ist för att bara klaga. Ingen är perfekt inte ens du

_**/Mvh Anne

Rickard007
0

#31, Nej men det är ett ganska stort statligt bolag så…
Ja man får ju veta orsakerna till varför det är försenat så varför skulle jag fundera på det?

Men om du skall iväg och har tider att vara framme till, blir du nöjd om det är grova störningar då? Nej just det.

Denna kommentar har tagits bort.
AnneN
0

#32 om jag har tider som ska passas då jag kommer fram så ser jag givetvis till att ta ett tidigare tåg så att jag får gott om tid ifall det skulle bli förseningar eller nått liknande, man får ju planera lite frammåt

_**/Mvh Anne

Rickard007
0

#34, Haha jo precis men man har studier osv. KAnske inte går tidigare passande tåg. Nej tågen skall vara i tid.

Faxlin
0

Klart tåget ska vara i tid. Men det är inte en kattastrof om den är försenad. Irriterande möjligtvis. Men ingen kattastrof.

Kattastrofer det är djur som misshandlas, folk som blir våldtagna och mördade. Rasism och mobbing.
Översvämmningar, svält och hemlösa.

Det min vän, det är kattastrofer. ett tåg det är ett irritationsmoment som man får lära sig bli stor nog att ha överseende med eller åka med andra medel än tåg. Finns nog inget färdmedel som är så känt för sina förseningar som tågen är. ;-) Tycler dock de blir bättre och bättre. Du ska kanske glädja dig med att du inte var ung när jag var det. ;-)

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#36, Nej men kanske katastrof.

Malin-A
0

mammas man jobbar med att styra tågen och att det blir förseningar kan bero på såå mycket, d kan vara människor som blir påkörda, eller större djur, då måste lokföraren gå av tåget o d måste sättas in en ny förare, tåget måste spolas rent eller om det är nått trasigt ska d fixas eller sättas in nya tåg, om det bara finns en räls, så måste alla tågen passa in så dom kan sätta in ett nytt tåg så ingen krockar, finns det två spår så tar det ju ändå tid, för d går ju tåg ganska ofta, sen kan det vara växlar som går sönder, blixten kan slå ner i dom, då måste nån ut o fixa växeln, och det tar tid o tåget måste stå still och bakomvarande tåg blir också stillastående, sen kan det vara tåg som spårar ur, då tar det tid att fica till det me, det kan även vara så att en järnvägsbom, sånna som sitter där man kör med bilen, dom kanske har slutat funka o då får inte tåget köra förbi där förens dom är lagade, att tåget är försenat tycker jag inte är nått alls igentligen, med tanke på allt som kan hända.. säger dom en tid så vill man såklart att tåget ska vara där då men såå himla ofta blir d inte förseningar, i mitt tycke borde d va mycke mer förseningar…

Malin-A
0

sen måste jag tillägga att detta inte passar sig så bra på denna sajten…

Faxlin
0

#39: Jag håller helt med dig. Detta är en Goda Nyheter sida. Och den inställning som varit i denna tråd lämpar sig inte här.

Med anledning av detta så låser jag nu denna tråd. Så inga vidare komentarer kan göras. Sedan hoppas jag att vi alla kommer ihåg vilken sajt vi är på. Bara glada och goda saker här inne. ;-)

Mvh ÅsF medarbetare

Audiatur et altera pars

Inlägget är låst för nya kommentarer