Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etiketthistorier
Läst 1282 ggr
altavista
2007-06-16 20:34
0

BLÄÄÄÄÄ

får man skriva här dålig nyhet oxå?

J-drnas bil: airbag-lampan har pajat (eller något elektroniskt där) så att lampan lyste hela tiden, och det ca 2 månader EFTER att garantisn gått ut. Efter en del tjat har servic ringt till fabriken och jag behövde inte betala hela summan utan "bara" 25 % (c a 1800 kr) Ledsen
Då var biljäkelen 1 år och 2 månader gammal (garantin på elektroniken gäller i ETT år)

För ca 2 månader sen var det en magnetkoppling som pajat (typiskt Saab-fel) 2550 kronor + arbete - tur är vi har egen verkstad.
I förrgår var det turbon som gått i sönder, billigaste elände hos Biltema 4-tusen spänn.

Jag ska byta bil nästa månad och den jäkelen kunde inte hålla sig så länge Hemlis

Förresten maskinskadegarantin oxå gått ut för 1000 mil sen Gråter

Faxlin
2007-06-17 01:30
0

Nepp man får inte skriva dåliga nyheter här. Enbart goda. Så allt negativt får man vända till det positiva. Liksom se det ljusa i elendet liksom.

Så det ljusa i det här är väl att du fick skriva av dig. ;-)
Att du i alla fall inte behövde betala allt själv och att ni hade en egen verkstad ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
2007-06-17 01:58
0

haha nee här får inte vara några tråkigheter, men som Åsa skriver det goda i det hela är ju att du inte beövde betala själv osv… =)

JimJ
2007-06-17 06:10
0

Det är ju någonting att skratta åt igentligen. Varför inte bara skratta och se det roliga i saker som går fel i livet? För som det alltid sägs, finns det någonting gott i allt som händer och sker. Pengar är ju desutom inte allt här i livet. Ena dagen har man förlorat nästan allting, medans man nästa dag vinner dubbelt så mycket på lotto.  :-)

Jag tycker man ska kunna få skriva om dåliga nyheter. Men bara om man vill att andra ska omvända det till någonting ljust så personen blir på lite bättre humör igen. Det är ju inte alltid man klarar utav det själv. Vad tycker ni om det då? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2007-06-17 06:27
0

Jag vet inte. Meningen var väl att allt tråkigt inte skulle vara här. Personligen ser jag att det kan bli en tråk tråd av det. Och sådant ska man ju slippa här. Här ska allt vara positivt, så de som går in här ska bara få läsa positiva saker. även en tragedi eller något sorgligt ska vändas så det skrivs positivt.

Så jag tycker att den som skapar en tråd ska vända den till något positivt. ;-)
Även fast det är du som är värden här och bestämmer självklart :-)

Mvh ÅsaF

Audiatur et altera pars

JimJ
2007-06-17 06:31
0

Men jag är ju bara värd, det är ju värden och medlemarna som bestämmer tillsammans. Det är inte bara min sida, det är allas. :-)

Men du har nog rätt i att det säkert blir tråk-trådar. Om någon mår dåligt eller om det hänt en viss tråkig sak och personen skriver det här, kan det negativa lätt smittas av sig på oss andra om vi tycker synd om den personen. :-) 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
2007-06-17 06:36
0

#5: Ja exakt, så känner jag. Om man skriver här när man mår såligt måste man tänka positivt i det tråkiga. Så bryter man den känslan. Så fick jag göra. Kommer du ihåg vad dåligt jag mådde ett tag, men u trodde på mig och gjorde mig till Medarbetare i alla fall. ;-)
Det hjälpte nog, jag fick lära mig tänka positivt.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

altavista
2007-06-17 10:26
0

japp, tänk positivt!

OM TVÅ VECKOR BLIR JAG AV MED BILELÄNDET!Glad

Faxlin
2007-06-17 11:11
0

haha, ja du ser, så ska man tänka. hihi

Hoppas nästa bil är snällare mot dig :-)

Audiatur et altera pars

altavista
2007-06-17 13:40
0

hihi
jag ska byta innan den hinner bli elak Flört

Malin-A
2007-06-17 16:41
0

haha jaa nu blev det ju possitivt, o ur allt negativt så brukar d komma nått possitivt =D

AnneN
2007-06-18 12:10
0

Alla pessimister kan väl skapa en iFokus sida som heter typ dåliga nyheter eller nått sånt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

JimJ
2007-06-18 14:59
0

haha ja, den sidan skulle det gå väldigt bra för. Det är alltid lättare att skriva om saker som är negativa, tyvärr. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Lotta
2007-06-19 03:02
0

Hahaha hade det där hänt mig så lovar jag att jag hade haft svårt att tänka positivt. Men jag kan lova att i efterhand skulle jag nog skratta åt eländet =D

Faxlin
2007-06-19 16:35
0

haha, det är ju det som är det härliga här inne. Att man får öva sig att se det positiva mitt i allt elende liksom :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
2007-06-20 02:20
0

jag vill också ha en Golf =))

Faxlin
2007-06-20 08:29
0

Jag vill också att Lotta får en Golf då kan hon komma och hälsa på mig lättare.

Audiatur et altera pars

Lotta
2007-06-21 01:30
0

Då hade jag kunnat kommá nästan varje dag…det hade ju varit så kul =D

Malin-A
2007-06-21 16:05
0

en golf e ju inte så dyr heller.. =)