Annons:
Etikettallt-annat
Läst 1410 ggr
Anders 50
7/31/10, 10:37 PM

Ödsligt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det numera lika ödsligt som det var i landet efter Digerdöden…

Så jag får chockera sajten med ett inlägg! Förvånad

Hur har ni det med vädret? Förut så var det varmt så det gick inte att göra nåt och nu har det regnat ett tag.

Här har det regnat så det räcker för hela augusti också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
BitteS
8/1/10, 2:47 PM
#1

Från att varit olidligt hett de sista två veckorna jag jobbade så har de två veckorna jag haft semester mer eller mindre varit gråmulna, svala, regninga eller lite soliga. Fast mig gör det inte så mycket eftersom jag har haft inomhussysslor för mig. Föredrar faktiskt lite svalare väder framför hettan. Fast solen kan ju få skina även fast det inte är stekhett. Jag gillar hösten mer än sommaren. Soliga dagar och hög frisk luft, härligt!

Anders 50
8/1/10, 9:15 PM
#2

#1 Då är vi lika i hur vädret ska vara..gillar också hösten.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

BitteS
8/2/10, 1:30 AM
#3

Japp, det får inte vara allt för varmt när man ska ränna i skogen efter bär och svampGlad.

Hur har du det med svamptillväxten i dina trakter? Här väster om Uppsala har det varit kopiöst torrt ända tills jag fick semester. Så får vädret och fukten hålla i sig så finns det hopp om att det blir svamp i år också.

Förra säsongen var ju en otrolig Kantarellboom. Jag har aldrig tidigare plockat så mycket kantareller på en och samma gång. Hela stora korgen rågad med stora fina svampar. Dessutom fann jag massor av Rödgul trumpetsvamp. Det var första gången jag plockade sådana. Däremot så lyste en  annan av mina favoriter Karl Johan-svampen med sin frånvaro. Men den plockade jag desto mer av året före det. Jag torkade en väldig massa karljohansvampar då. Perfekt att ta fram och smula ner i såser och grytor. Den rödgula trumpetsvampen blev också utmärkt att torka.

Oops, blev visst lite mycket svampsnack här. Längtar att få ge mig ut och leta, men det dröjer nog någon vecka till innan de sticker upp näsan efter regnet vi fått.

Anders 50
8/2/10, 11:46 AM
#4

Är samma här. Det var torrt länge, men nu har det regnat så om en vecka så kan det vara gott om svamp.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: