Annons:
Etikettpå-löpsedeln
Läst 1686 ggr
AndreasS
3/31/10, 5:25 PM

Bilbombs drama som slutade gott

Fick ett samtal till min mobil från en källa jag har som sa att man hittat en misstänkt bomb på en adress ca. 800 meter från där jag bor. Och som frilans fotograf så nappar man direkt och pulsen ökar.

Texten är min egen rapportering samt bilderna har jag själv tagit.

Andréas Sandberg - 021media.se
Bild: Ett  blå/vitt avspärrningsband med texten Polis Avspärrat.

Det var vid 16.30-tiden på tisdagen en boende på Lövhagsgatan i Västerås observerade ett föremål liggande på vindrutan på en bil på en parkering på Lövhagsgatan 61. Föremålet som låg i en plastpåse var en degklump med kablar som var nedstuckna under motorhuven på bilen. Den boende larmade polisen som var snabbt på plats och spärrade av hela Lövhagsgatan och dess infarter i väntan på bombgruppen från Stockholm. Ett 20-tal poliser fanns på plats vid insatsen.

Andréas Sandberg - 021media.se
Bild: En grupp om 4 poliser kommer gåendes mot kameran.

Ett 40-tal lägenheter evakuerades och de boende kunde gå till Fredriksbergskolan som ligger intill där polisen fanns på plats för att ge den informationen man kunde ge för att lugna de boende.

Andréas Sandberg - 021media.se
Bild: En lapp på en entrédörr till en fastighet om att det är avspärrat och att mer information finns att få på en skola.

Vid 20.15-tiden kom bombgruppen till platsen som genast påbörjade sitt arbete. Bombgruppen skickade fram sin specialbyggda robot, man gick även fram med en ur gruppen med en bombdräkt samt en bombhund för att vara säkra på om föremålet innehöll något sprängmedel.

Andréas Sandberg - 021media.se
Bild: Bombgruppens bombrobot körandes mot den misstänkta bomben.

Vid 22.45-tiden hävdes avspärrningarna efter att bombgruppen avblåst att faran var över och tagit hand om det misstänkta föremålet som nu ska undersökas. De evakuerade kunde nu få komma hem till sina lägenheter. Polisen har säkrat vissa spår på platsen som man nu ska jobba vidare på. Den informationen polisen gått ut med så ska det inte röra sig om en skarp bomb.

Text och foto: Andréas Sandberg - 021media.se


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Anders 50
3/31/10, 11:22 PM
#1

Häftigt!!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
4/2/10, 2:28 PM
#2

Tycker jag med…Tungan ute

Faxlin
5/26/10, 3:15 PM
#3

Du är då med på de mest spännande saker. Otroligt bra skrivet var det också.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
5/27/10, 1:13 AM
#4

Det är så när man ligger på topp och ska leverera Västerås hetaste nyhetsbilder. Flört Men det kostar på oxå.

Tack för dom orden Faxlin det värmer i mitt jounarlist hjärta.

Nämnas kan att jag visste om det innan lokalpressen och var första media representant på platsen.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
5/27/10, 1:16 AM
#5

#4: extra roligt att vara först på plats. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
5/27/10, 1:18 AM
#6

Visst är det så och dessutom veta vart objektet var vilket inte övriga fotografer visste *asg*.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Faxlin
5/27/10, 1:24 AM
#7

Ännu bättre .-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: