Ljus i mörkret

Snösmältning

2010-02-27 18:48 #0 av: Anders 50

Äntligen så är det plusgrader på dagarna! Igår var det +6 och idag är det +4.

Snön smälter, och det får den gärna fortsätta med, men oj vad mycket smältvatten det blir.

Senast det var plusgrader här var i mitten av december.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-02-27 23:15 #1 av: [Sisa]

Här har också töat idag...men nu snöar det för fullt!

Är mest orolig för snön som ligger på taken...har inte plats för den, då den rasar ner. Sen vet man inte vad som finns under snön heller...Det som göms i snö.....Obestämd

Anmäl
2010-02-28 09:52 #2 av: Anders 50

#1 Det värsta med snön som rasar ner från taken är ju att den blir hård som betong!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-02-28 10:26 #3 av: [Sisa]

# 2

Jag får ta slangen och spola varmvatten på den....Flört Här är minus fem grader idag...så än ligger den kvar!

Lycka till med din snösmältning, Anders   Glad

Anmäl
2010-03-16 16:08 #4 av: Faxlin

Vad skönt att kunna se att det smälter. Här smälter det lite. Men sedan blir det iskallt och det fryser och så mer snö. Så ja allt är hårt och isigt. Inte skojigt. Men det är väl som det ska på väg till våren :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-03-16 23:33 #5 av: Anders 50

Här var det - 15 natten som gick.....Skrikandes

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-03-16 23:59 #6 av: Faxlin

#5: Usch vad kallt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2010-03-17 15:13 #7 av: [Sisa]

Här skiner och värmer solen, himlen är alldeles blå...jag står gärna ut med snösmältningen, jag vet ju att vi går mot härliga tider...Glad

Anmäl
2010-03-19 07:37 #8 av: Farwuq

Vi har +4,5°C här nu på morgonen. Det börjar våras här i djupa södern.

 

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2010-03-19 09:58 #9 av: Anders 50

Och här har det varit plusgrader hela dygnet i 2 dygn nu.

Har inte varit så sedan 12 december!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-03-19 11:59 #10 av: Farwuq

Det perkar på kommande goda tider.

Glad

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2010-03-19 12:48 #11 av: Anders 50

Pekar också (är redan) på blött och kladdig sörja ute, tjällossning på vägarna och allmänt fult och skitigt ute, tills snön smält och det har torkat upp. Skrikandes

Fast då är det nog sommar! Obestämd

Glömde leriga hund och kattassar, ja inte bara tassar förresten...

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2010-03-19 13:17 #12 av: [Sisa]

Håller med dej Anders...denna årstid är det jobbigt med djur! Fast enda gången det är jobbigt...annars är Djur underbara varelser...Glad

Anmäl
2010-03-21 17:38 #13 av: BitteS

Här syns ingen lera längre. Vi har fått ca 15 cm blötsnö hitintills idag och mer kommer det, så här är det bara vitt vitt vitt. Tvi tvi tvi!!! Vart tog vårkänslan vägenGråterGråterSkrikandes

Anmäl
2010-03-21 17:57 #14 av: [Sisa]

Även hos mej snöar det stora, vita flingor idag. Alla vårtecken översnöade...bara att börja om...Tungan ute

Anmäl
2010-03-21 18:51 #15 av: Farwuq

I dag har jag beskurit äppelträd.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2010-03-21 19:43 #16 av: [Sisa]

# 15

Skulle jag också behöva göra...men jag är så dålig på sånt...Tungan ute

Anmäl
2010-03-21 19:53 #17 av: Farwuq

#16 Det är inte så svårt, jag klarar det någorlunda - tror jag.

Kolla in snödjupet

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2010-03-21 19:54 #18 av: Anders 50

Här fixade älgarna beskärningen under några år. Det var en ko och hennes kalvar som skötte jobbet. De var inte så kunniga så jag fick hjälpa till lite med finputsningen.

Sen hamnade visst familjen i grannjaktlagets frysboxar och nu ser träden ganska skapliga ut!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl