Annons:
Etikettlokaltidningen
Läst 2744 ggr
AndreasS
10/10/09, 11:54 PM

Västerås: Råby Kulturnatt

Klockan sex drog Kulturnatten Råby igång och håller på till 23.00.
Det stora dragplåstret är göteborgsbandet Andra generationen med låten Kebabpizza Slivovitza känd från melodifestivalen.


Det fanns mat från alla världens hörn, Kampsports Akademin hade uppvisning i Tae Kwon Do och Hapkido där det fightades rätt friskt med både samurajsvärd och fjädrar.
Man visade även upp hur man slår sönder plankor och tegelstenar.



Bakom arrangemanget står Råby aktivitet och konferens, Västerås stadsbibliotek, Familjecentrum, Mimer, Svenska kyrkan Västerås Lundby församling, pro Aros mötesplats väster och Station Råby.


Foto: Andréas Sandberg - xylencr3w.se

Fler bilder från Råby Kulturnatt hittar ni här.

Publicerat av


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Faxlin
10/11/09, 12:08 AM
#1

Jag tycker det är underbart med sådana här saker som anordnas i städer för folk. Hur är det i eran stad? Är detta gratis för besökare?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
10/11/09, 1:50 AM
#2

Det ordnas en massa olika saker här i stan en del gratis och en del som man får betala för att se. Detta evenemang var gratis.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
10/11/09, 3:36 PM
#3

Lyckades dock inte sälja varken story eller bilder till lokaltidningen då dom själva var på plats.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
10/11/09, 4:52 PM
#4

Nej men självklart så har de sina egna som åker på sådana stora planerade saker. Gäller nog mer att vara framme när det händer oplanerade saker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
10/11/09, 5:32 PM
#5

Vår lokaltidnings repotrar och fotografer är sena nästan jämt, iaf när det gäller olyckor och annat som hör till blåljus. När det gäller annat så hinner dom allt som oftas sticka innan saker och ting hunnit igång medans jag håller mig kvar och får bilder från t.ex ett uppträdande och inte bara från soundchecket. Kanske t.om en intervju med en bra porträttbild.

När det gäller olyckor så har jag en polisradio som scannar av brandkårens och ambulansens larm kopplad till min dator och får upp alla larm på dataskärmen har även en sökare där jag får brandkårens larm exakt i samma sekund som brankåren får larmer från SOS och hinner 5/10 gånger före blåljusen till plats.

Lokatidningens fotografer kommer oftats när allt är klappat och klart och så lägger dom in händelsen 2-3 timmar efter medans jag lägger ut det live med hjälp av laptop med mobilt internet och minneskortsläsare för bilderna.

Jag ringer alltid efter 1-2 timmar till SOS och kollar av det senaste om eventuella skador och så.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Upp till toppen
Annons: