Bildbanken

Riktigt nöjd

2009-09-11 04:42 #0 av: Faxlin

Jag har tagit en foto kväll och fotat mitt ena akvarium. Och jag måste säga att jag vart riktigt nöjd. För mig är det en god nyhet att jag börjar lära mig att fota med kameran in i akvariet så jag får bra foton på fiskarna. Foton där man faktiskt ser vilka fiskar de är. Trotts att jag måste be om ursäkt för den skitiga rutan. Har en katt som älskar att sitta med nosen eller tassarna emot glaset.

Men hur som helst vill jag dela medmig lite av fotografierna till er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 04:42 #1 av: Faxlin

Ännu en fisk.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 10:30 #2 av: Anders 50

Det blev ju bra!  Men vilken kamouflagefärg fisken har. På första bilden syntes den knappt mot bottenstenarna.

Vad heter dessa fiskar?  Ingen vanlig mört precis...

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-09-11 22:24 #3 av: Faxlin

Det är en botia. Jag har tre olika sorters botior i akvariet. Och de lever o par. Så sex botior sammanlagt. Vet att man ska ha fler egentligen av samma art, men de tycks rätt nöjd med den släkt den här där.

Just denhär sorten kallas Pakistan Botia eller Botia almorhae.

 

Måste ju visa fler då :-) Se om ifokus vill det i dag. Igår ville den inte det i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:25 #4 av: Faxlin

Nu får du se den sissta av mina tre botia sorter .-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:25 #5 av: Faxlin

En botia och två tetrer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:26 #6 av: Faxlin

En räka mitt i allt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:27 #7 av: Faxlin

En botia med en räka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:28 #8 av: Faxlin

Så en av malarna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:28 #9 av: Faxlin

Hon vill gäran visa upp sig frammifrån med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 22:29 #10 av: Faxlin

Hennes hane får väl också komma med på bild.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-11 23:05 #11 av: Anders 50

Kul att se lite fisk-bilder som omväxling!  Botian i #4 och#5 var ju skitsnygg!   #10 var ju lite speciell.  

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-09-13 11:44 #12 av: Faxlin

#11: Japp #10 är speciell. Han är en albino. Men han är en duktigstädare i alla fall :-) Tyckte också att vi skulle få in lite andra djur här. Så vad passar bättre än lite fiskar. Eller ja klart många andra djur finns det, men jag har ju bara fiskar då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-25 02:49 #13 av: [Jeremina]

Vilka härliga bilder. Vad duktig du är. Vi har haft flera akvarium men det blev för mycket jobb så efter 12 år gav vi upp och sålde en del fisk och gav bort en del.

 

Anmäl
2009-09-25 10:55 #14 av: Faxlin

Ja det är lite jobb med akvarium. Nu har jag tur med att mitt är rätt stort sådet behöver inte göras rent mer än en gång per år. Så då kan man ta det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-09-25 16:57 #15 av: [Jeremina]

#14 Så vackert och spännande med ett riktigt stort akvarium, jag blir avundsjuk! Glad

Anmäl
2009-09-25 16:57 #16 av: [Jeremina]

#14 Så vackert och spännande med ett riktigt stort akvarium, jag blir avundsjuk! Glad

Anmäl
2009-09-25 16:57 #17 av: [Jeremina]

#14 Så vackert och spännande med ett riktigt stort akvarium, jag blir avundsjuk! Glad

Anmäl
2009-09-30 20:20 #18 av: Hera

Hur kommer det sig att man rensar mindre ofta i ett stort? VArför blir det inte lika skitigt?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2009-10-01 23:27 #19 av: Faxlin

#18: Jag vet faktiskt inte till hundra. Men som jag upplever det så har det med balansen i akvariet att göra. Och det är lättare att få en bra balans mellan växter och fiskar i ett stort akvarium.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl