Bildbanken

Hundarna ute.

2009-06-28 22:02 #0 av: LiindaH

Idag byggde jag, sambon och grannen en liten uteplats så hundarna kan vara ute samtidigt som oss och mysa.
Så dom slipper ligga inne och svettas ihjäl.
Underbart skönt att bara öppna dörren och låta dom gå ut faktiskt.
Den är bara där tills vi kan bygga staket på riktigt.

 

Mixen mös ute hela tiden.

 

Anmäl
2009-06-28 23:29 #1 av: Anders 50

Visst är det skönt att de kan vara ute! Han ser ut att trivas!

Här är dörren öppen hela dan så den lille (store) kan gå som han vill.

Och som tur är så fattar han att han inte får lämna tomten. Väldans lydig för att inte vara äldre.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-28 23:35 #2 av: LiindaH

Oj, nja hade jag haft mina lösa på tomten hade dom inte ens stannat 2 sekunder ;P höhöhöhö..

Men det är tur att lilleman är duktig ;D

Anmäl
2009-06-28 23:41 #3 av: Anders 50

Har du inte nån pli på dem?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-28 23:43 #4 av: LiindaH

haha inte sådan pli du ;P

Anmäl
2009-06-28 23:45 #5 av: Anders 50

Man kan inte lyckas med allt!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-28 23:46 #6 av: LiindaH

Precis ;D Nya bilder på Lilleman vill vi ha faktiskt

Anmäl
2009-06-28 23:48 #7 av: Anders 50

Kommer, fast inte i kväll.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-29 02:29 #8 av: Faxlin

Hur ser resten av utegården ut då Liinda? Har du några bilder så vi får se hela bygget?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-29 02:33 #9 av: LiindaH

Men hörru! Sådan tur får ni inte!

Anmäl
2009-06-29 02:35 #10 av: Faxlin

Johoo, du menar inte att jag måste stanna till när jag åker till hästarna i morgon och fota själv så att alla får se det. Självklart vill vi se vad du jobbat med hela dagen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-29 02:39 #11 av: LiindaH

Eh näääh du får inte ta nå kort ;O .
För den är inte klar, den är hemsk i en ahörnet.
Men hundarna tar sig itne ut ;D Det som räknas ;D
Sen behöver inte hela världen se allt jag gör ;P

Anmäl
2009-06-29 02:41 #12 av: Faxlin

Nej men självklart behöver inte hela världen se det. Bara de inne här på goda nyheter. Det var ju faktiskt du som började skriva om hundinhängnaden. Och då vet du ju att det kommer kort krav. Vi är tokiga efter kort här inne. :-) Som medarbetare vet du väl om det? ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-29 02:48 #13 av: LiindaH

haha, hade jag vetat att det bara va " ni " som såg hade jag lagt ut en bild, men då jag anser att inte andra personer på ifokus behöver se så tänker jag inte lägga ut någon bild, har bild på datorn.
Men Nooope!


haha jag vet att ni är fototokiga..

 

Så bjuder på världens tröttaste Attis bild ;)

Anmäl
2009-06-29 02:49 #14 av: Faxlin

hmm, jaha då får jag fota själv då. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-29 02:52 #15 av: LiindaH

haha NEJ för du får inte heller lägga ut bilder.
Som sagt, jag vill inte att visa här på Ifokus ska se hur jag har det.

Anmäl
2009-06-29 16:57 #16 av: [Norum]

Nu ska vissa inte vara så stöddiga faktiskt.. Har hämtat den lille gangstern hos jakthundarna 2 gånger i dag! Den besten kröp under staketet! Skrikandes 
Det har han faktiskt inte gjort förr.. Måste vara värmen som har stigit han åt huvet..

Tjusigt värre, Linda! Skönt för hundarna att komma ut..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-29 18:24 #17 av: LiindaH

#16: haha det är inte coolt :O . Men lite gulligt, han kanske ville leka med sina vänner?

Ah det känns underbart faktiskt ;D

Anmäl
2009-06-29 18:26 #18 av: Anders 50

Han tar väl chansen när flockledaren inte är hemma.....

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-29 18:28 #19 av: LiindaH

Men är inte frugan hemma alltså?

Anmäl
2009-06-29 18:52 #20 av: [Norum]

Tycker om dig, Linda! Kyss

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-29 19:05 #21 av: LiindaH

Ibland har även jag mina ljusa stunder.

Anmäl
2009-06-29 21:38 #22 av: Anders 50

Ikväll är Husse och Arrak ensamma hemma. Då ser det ut så här.

"Hit men inte längre...."

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-29 22:13 #23 av: [Norum]

Han är över gränsen! Över halva gangstern är ju utanför.. Skrikandes

Det är han aldrig när jag är hemma.. Så det så!

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-29 22:43 #24 av: LiindaH

Precis han är över gränsen skulle han aldrig göra om Åsa bara va hemma så de så !

Anmäl
2009-06-29 22:51 #25 av: [Norum]

Tur jag har semester nu så jag kan träna lite lydnad... Han kommer att bli ett dygdemönster! Faktiskt.. Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-29 23:54 #26 av: Faxlin

haha, ni är underbara. Men ja, det där är nog på gränsen för att få kallas för att stanna på gården :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-30 00:27 #27 av: [Norum]

Nu har jag två favorittjejer på sajten! Skrattande

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-30 00:41 #28 av: Anders 50

När en sådan liten valp lägger sig så är det inte så lätt att placera lilla kroppen exakt på centimetern. De långa benen lever sitt eget liv ibland....

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-30 00:45 #29 av: [Norum]

Liten valp? Lilla kropp?? Är du säker på att vi har samma hund..? Förvånad
Måste kolla hur han ser ut.. spring ... spring.. flämt.. Japp! Samma gangster som i morse..
Eller är det sambon som är utbytt?? Springer igen... flämt..
Då fattar jag absolut ingenting! Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-30 00:50 #30 av: Anders 50

"Då fattar jag absolut ingenting!"........Precis!!!   Skrattande   Det börjar bli sent!!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-30 00:52 #31 av: [Norum]

Du är så dum så.. Tungan ute

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-30 01:06 #32 av: LiindaH

hahahahha

Anmäl
2009-06-30 02:14 #33 av: Faxlin

#27: Först nu? Trodde vi legat där lääänge :-)

#28: Hmm, den bortförklaringen duger inte. Titta på bilden igen. Det är inte bara benen som lever sitt eget liv där. Det är hela huvudet och framkroppen med :-)

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-30 09:50 #34 av: Anders 50

 Ha ha ha..ni är bara avundsjuka för att ni inte har samma pli på era djur. Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-06-30 11:31 #35 av: [Norum]

Sä här ser det ut när Husse inte är hemma.. Glad

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-30 11:32 #36 av: [Norum]

Bildbevis 2...

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-06-30 12:37 #37 av: LiindaH

Anders: Nää :O FAktiskt inte..

Åsa: :o JA du ser! fiifarao

Anmäl
2009-06-30 13:40 #38 av: Faxlin

#34: Jag har ju inte ens en hund. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-30 14:06 #39 av: LiindaH

#34: Vaaa :O Men va är då den där filuren du kallar Kalle och finns hemma hos dig ?

Anmäl
2009-06-30 20:50 #40 av: Faxlin

#39: Meehhh, det är ju ingen hund. Det är ju sambon. ;-) Även om han är en älskling han med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl