Annons:
Etikettros-utan-ris
Läst 1211 ggr
Mitralis
2009-05-16 16:28

Handtecken vid sväng

Idag när jag körde bil låg jag bakom en yngre mopedist som med handtecken tydligt visade att det var en vänstersväng som skulle göras.
Jag blev väldigt glad över att mopedister förstår att det inte är så lätt att se deras 5-kronestora/lilla blinkers i dagsljus.

Det var en mycket uppskattad gest =)



Annons:
Anders 50
2009-05-16 19:49
#1

Kors i taket!!  Han var säkert ordningsman i skolan också!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
2009-05-16 20:58
#2

Underbart. Är du säker att han var en yngre mopedist?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mitralis
2009-05-16 23:19
#3

Ja, det var tre EU moppar och dom hade "fjortisbyxor" och kroppsform som dom som är lite yngre =)



leo-
2009-05-17 12:44
#4

vissa har lärt sig tackochlov

Kom för ett par år sedan på motorcykeln på en landsväg (90) och kom ifatt 3 st mopedister, saktade ner lite och var beredd på vad som helst och tog ut körde ut mot mittlinjen för att ha lite avstånd. när jag var en längd bakom den första så svänger han till vänster (fanns tydligen en grusväg där) så jag fick kasta cykeln till vänster jag med och det slutade med att jag kom utanför vägen och tackochlov fanns det inget dike där. Så jag rullade upp på vägen igen och tvärnitade för att vända och prata uppmärksamhet med dom men dom hade hunnit försvinna i en väldig fart.

Hoppas han oxå lärde sig det där med att ge signal i tid

för min tunga cykel hade krossat hans EUmoppe och skadat en hel del om det hade gått fel

Oriel
2009-05-21 00:31
#5

#3 Sådana sk "fjortisbyxor" har jag aldrig sett :O xD
Men kul att han visade var han skulle ^^

-' Rebecca Johansson

 

Upp till toppen
Annons: