Annons:
Etikettros-utan-ris
Läst 1022 ggr
Mitralis
2009-03-23 17:19

Snäll granne

Idag när jag skulle gå ner på stan råkade jag ut för blixthalka av allra värsta sort, dolt under nysnö.

Jag halkade och flaxade vilt med armar och ben för att hålla mej på benen.

Då kommer det en bil och jag blir livrädd att jag ska halka framför den, så jag står i bästa Tina Turner stil, med ena benet ned åt backen och andra upp, baken mot bilen. Står så stilla jag bara kan.

Då stannar bilen, tjejen öppnar dörren och undrar om jag vill ha skjuts ner för alla backar.

Gissa om jag blev glad!

Vi bor i husen bredvid varanda, men det har aldrig blivt att vi pratat, eller ens knappt hejat. Ändå stannar hon och hjälper mej. Otroligt fint gjort tycker jag =)

Ikväll ska jag pyssla till ett tackkort och lägga i ett presentkort på 50kr till blommor. Det ska löna sig att vara snäll.



Annons:
Anders 50
2009-03-23 18:49
#1

Fin gest av dig, snälla grannar är värda uppskattning.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Linn
2009-03-23 20:28
#2

Väldigt gullig av henne att plocka upp dig och vädligt fint av dig att visa tacksamheten på ett sådant sätt! Skrattande

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Sessan1
2009-03-23 21:52
#3

Bra gjort av henne att hjälpa dig, fast ni knappt har pratat med varandra och fint av dig för tacka på:)

Skrattande

/Sessan1

LiindaH
2009-03-23 22:25
#4

det var gulligt gjort =) ..

samma sak av dig, då blir hon nog jätte glad.

// Liinda

Faxlin
2009-03-23 23:12
#5

Det här var dubbelt goda nyheter. Först av din granne, hur gulligt som helst gjort av henne. Och att du tackar med kortet är lika gulligt det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cajza
2009-03-28 00:46
#6

Visst ska man visa sin uppskattning, så hon blir säkert glad. Det är väl detta som kallas "att ta och ge"Skrattande

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
Sessan1
2009-03-30 04:16
#7

ja "ta och ge" är ord som verkligen hör ihopSkrattande

Tass

Upp till toppen
Annons: