Ros utan ris

Irländsk Varghund

2009-02-11 12:06 #0 av: [Norum]

Vi ska titta på valp på måndag! Glad

Hon har bla 2 svarta hanar kvar så jag hoppas, hoppas att en finns kvar på måndag! Glad

Jag är bara SÅ underbart lycklig just nu!!! Glad

(Tack för valpen, Vännen! Älskar dig i alla mina dagar.. )

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-11 18:58 #1 av: AndreasS

Men Skruttis då, du skulle ju bli med Rottis... Gråter

Anmäl
2009-02-11 20:34 #2 av: [Norum]

Jo... men... alltså... vet du... tja.. det blev en varghund till. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-11 21:31 #3 av: AndreasS

Det blidde iaf en voffsing till om inte annat. Flört

Anmäl
2009-02-11 22:46 #4 av: Anders 50

#2 Kan vara bra med en Varghund, vargen sprider sig snabbt söderut. Bra att du förbereder dig.   Skrattande  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-11 22:51 #5 av: [Norum]

*4 Tsutt..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-12 00:19 #6 av: [Norum]

Här är kenneln... Visst är dom vackra??

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-12 13:01 #7 av: AnneN

De är så otroligt ståtliga hundar

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-02-12 15:13 #8 av: [Norum]

Jag bara VILL ha en svart! Håll tummarna.. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-12 22:40 #9 av: Linn

Jag har tyvärr lite svårt för dessa hundar.. Vet inte varför.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2009-02-13 01:12 #10 av: [Norum]

Man ska nog vara en särskild sorts männsika för att tycka om dessa djur. Själv har jag svårt att förstå mig på små bajsmaskiner. Förutom att dom kan var gräsligt söta.. Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-13 07:39 #11 av: elize-l

Jisses vilken jättehund du ska skaffa som innehund =)

Anmäl
2009-02-13 09:22 #12 av: [Norum]

Japp! Allt för att hålla kaxiga medlemmar på iFokus borta.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-13 09:27 #13 av: elize-l

Hahaha skaffa råttor istället så funkar det nog på mig =)

Anmäl
2009-02-13 09:28 #14 av: [Norum]

*13 Jag ska lära honom att pipa som en råtta, räcker det?? haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-13 09:32 #15 av: elize-l

Hahaha inte mycket. Jag kanske hittar hem till dig och tar med min Jättehund så håller sig nog din på mattan hahaha

På bilden är mitt barnbarn ute och går med Jättevovven =)

Anmäl
2009-02-13 09:35 #16 av: [Norum]

Hahaha Kom du! Men du får vänta några veckor, han är bara 4 veckor än så länge.

Och när han väl är här, då är han större än ditt barnbarn.  haha

Mysig bild må jag säga.. Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-13 10:29 #17 av: Anders 50

Sååå stora är de inte, perfekt som innehund. Finns de som inte blir så stora.... som den här lille plutten, t.ex.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-13 19:55 #18 av: elize-l

Hahaha, den "lilla" tar ju upp halva köket, Ja jösses ni andra som bor i hushållet har väl inget större behov av plats. Tänk när åskan går och han kommer krypande upp i sängen hahaha

Anmäl
2009-02-13 22:56 #19 av: Saintpaulian

Grattis Skruttis till en superfin ras. Jag har alltid tyckt jättemycket om dom. Har aldrig haft någon själv tyvärr. De är jättesöta.

Bodde granne med en för många år sedan, en stor och vacker hund som hetter Lisa Skrattande

 

 

Anmäl
2009-02-13 23:21 #20 av: [Norum]

*19 Visst är dom fina? Längtar redan till den lille plutten kommer hem. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 01:11 #21 av: Faxlin

Grattis Skruttis. Vilken underbar plutt att få av sin bättre hälft. Då bör han ligga bättre till än om han dammsuger, eller? :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-14 09:01 #22 av: Saintpaulian

Jag tycker om den rasen för de ser lite tuffare/tuffsigare ut, jag är inte glad i raser som ser för stiliga och tjusiga ut. Tungan ute

Anmäl
2009-02-14 09:22 #23 av: [Norum]

*21 Klart det! Fast det kommer ju att bli mer att dammsuga.. Skrattande

*22 Dom ser lite ruggiga ut,lite ovårdad ut.. Som en raggsocka. Glad

Men nu diskuterar vi namn och vi kommer inte fram till nåt vettigt.. Vi har ju tid på oss men... Svårt att hejda sig! haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 09:40 #24 av: Saintpaulian

Ska det bli en liten kille eller tjej?

 

Anmäl
2009-02-14 10:20 #25 av: [Norum]

Det blir en hanne.. :-) Jag vill ha en svart men.. på uppfödaren lät det som att det skulle hon bestämma. Vi får väl se. Nu är det bara några dagar kvar!*laddar kameran*

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 10:53 #26 av: Anders 50

Ja rufsiga är de!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-14 11:42 #27 av: [Norum]

Rufus kanske är ett passande namn på den nya rackaren?? haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 17:08 #28 av: Saintpaulian

890-3 Men vad fin!! Är det din hund? Blev helt kär här, så fuskigt att Skruttis ska få en med.... fast i vår etta är det nog redan trångt som det är med två vuxna och två stora katter hihi

 

Anmäl
2009-02-14 17:10 #29 av: Faxlin

#28: Ja men visst är det fuskigt att alla har hundar. Jag vill också ha en hund. En rottis vill jag införa i denna galna familj.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-14 17:15 #30 av: [Norum]

*28 Fuskigt?? Nähä du, alldeles rättvist är det... Flört

 

*29 Trodde att du hade nog med starka viljor och galenskap där hemma.. Eller är det övriga familjen som säger så?  hehe

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 17:27 #31 av: Faxlin

#30: Jo jag har antagligen nog med starka viljor och galenskap här hemma. Men om man tänker efter så vore det i alla fall ultimat om våran familj utökades med ett stycke rottis. Det känns som om det saknas något viktigt i familjen då vi är utan hund. Jag har alltid haft hund, så det är så otroligt tomt utan dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-14 17:44 #32 av: [Norum]

Ja, jag kan inte annat än hålla med dig. En hund gör stor skillnad i ett hem. Konstigt vilken otroligt psykologisk plats en jycke tar..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 18:21 #33 av: Anders 50

#28  Han finns tyvärr inte mer. De blir inte så gamla, kanske det blir en ny, vem vet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-14 19:02 #34 av: Faxlin

#32: Ja men visst är det så. Det är liksom inget riktigt hem utan en vovve. Sedan är jag nog en av Sveriges mest mörkrädda människor och så är jag lite eller fel, mycket nojjig för att bli mördad här hemma i mitt eget hem utan att få någon förvarning liksom. Och då är en hund ett bra skydd. De hinner i alla fall varna en för att det kommer någon. Som det är nu så törs jag inte varva ner någosin för att jag är så rädd för att bli mördad. Ja jag vet, jag är lite knasig. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-14 19:10 #35 av: Saintpaulian

#30 Jooo Det är visst fuskigt, för jag får inte ens klappa på en, vet inte en endaste som har en så fin vovve häromkring. Fast det kan hända att det blir lite mindre fuskigt om du lägger ut många bilder på killen sen Flört

 

#33 Rynkar på näsan Hur gamla kan de bli 7-8 år i varjefall, eller?

Men skaffa en ny vettja! En stor vacker ruffsig knas till hund.Glad

Anmäl
2009-02-14 19:22 #36 av: [Norum]

*35 Du får klappa LIllen sen, jag lovar! :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-14 19:24 #37 av: Saintpaulian

Hjippie!!! Skrattande Då blir jag GLAD!

 

 

Anmäl
2009-02-15 01:54 #38 av: Mezzzanina

Skruttis, vad roligt...Kan du inte lova att visa lite bilder när du blir med valp?Jag tog mig en titt på sidan med kenneln som du länkade till.Jag har faktiskt aldrig sett en sådan hund som valp.

Jag väntar med spänning på bilder!

Anmäl
2009-02-15 09:12 #39 av: [Norum]

Men vad är detta?! Vill ni ha bilder på min Plutt?? Nja... Flört

Trodde ni att ni skulle klara er från det, då är ni inte vakna än! Skrattande

Det kommer garanterat att bli en fasligt massa bilder.. Det finns valpbilder på hemsidan från uppfödaren och jag blir alldeles sjuk. Tänk, där nånstans finns LIllen! Tittar på dom varje dag och dreglar.

Kan vara svårt att tro men det är faktiskt en knähund! Världens goaste och keligaste.. Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 09:31 #40 av: Saintpaulian

Hmm knähund? det hade inte jag vant valpen vid, för inte skulle jag vilja ha en fullvuxen hund i knät haha, tycker att min somali som väger 6,5 kg är stor nog!

 

Anmäl
2009-02-15 10:05 #41 av: [Norum]

Om en varghund fick så skulle den krypa upp i knäet och helst innanför kläderna. Jag brukar sitta på golvet så att han kan ligga tvärsöver mig.. Ja, den gamle hunden alltså. Men det kommer garanterat att bli lika med den nye.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 15:12 #42 av: Saintpaulian

Åhh vad mysigt Skruttis! Har du någon bild på din gamle hund? Hur gammal är han?

 

 

Anmäl
2009-02-15 15:31 #43 av: Faxlin

haha, men visst är det konstigt, ju större hund, dessto mer vill de sitta i knä. Jag lovar att det var inte så skönt när tre schäfrar slogs om att få plats i mattes knä heller :-)
Hanen vi hade var en stor hane så han vägde runt 65 kilo i alla fall. Inte så där jätteskön vikt att få i knä.

Va? Skruttis, kommer du visa bilder? Hade jag ingen aaaaning om :-)
Klart vi vill se bilder, massor av bilder. Så jag får emla mig lite mer över att jag är hundlös. Men jag är samtidigt så otroligt glad för din skull. 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-15 15:50 #44 av: [Norum]

*42 Han fick vi ta bort för nåt år sen, han blev sjuk. :-(  Saknar honom hur mycket som helst..

Klart det blir bilder, Åsa! Har ju ett stort outnyttjat fotoalbum här på iFokus! Blir nog trängt där ska du se.. haha  Ska visa riktigt många söta valpbilder för dig så du kan dregla ordentligt.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 15:52 #45 av: Faxlin

Det är bra det. Låt mig dreggla. Jag är ju värd inne på choklad så mitt tangentbord är van med dreggel vid det här laget :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-15 15:53 #46 av: [Norum]

*45 Knäppfia! Kyss

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 15:55 #47 av: Faxlin

#46: Japp jag är ju en Åsa :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-15 15:55 #48 av: [Norum]

PS Håller på att ladda kameran nu, vi har varit ute och grillat i dag och då upptäckte jag att batteriet inte ville vara med riktigt.

Och så kan jag ju inte ha det i morgon! Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 16:00 #49 av: Faxlin

Nej så kan du inte ha det i morgon. Då ska minneskortet vara tömt, batteriet laddat och så helst extra batterier med också.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-15 16:14 #50 av: [Norum]

Tror du inte att jag har laddat upp till tänderna? Skäms

Uppfödaren kommer att tro att jag fullständigt har spårat ur.. hihi

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 16:24 #51 av: Faxlin

Du får skylla på oss här inne då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-15 21:29 #52 av: [Norum]

Någon av dessa blir det ... Hoppas jag! :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 21:33 #53 av: Saintpaulian

Men hallå!! Vad söta och vad många Skrattande Vad kostar en sån där liten ruffsig sak, du kan väl ta 2-3 stycken haha

 

Anmäl
2009-02-15 21:35 #54 av: [Norum]

*53 Pris?? Nja, törs inte räkna faktiskt. Jag gav 11 för den gamle 99 så.. Gubben betalar halva så jag hoppas att jag får betala resten på nåt annat sätt... Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 21:40 #55 av: Saintpaulian

Oj 11 000 det är ju mycket pengar, men det är klart att smakar det så kostar det. Vi gav 6000 var för katterna, det tyckte jag var billigt, om man tänker att en katt kan leva i 18 år.

Du kan säkert få avbetala lite av summan på något "bra" sätt.... Oskyldig

 

Anmäl
2009-02-15 21:42 #56 av: [Norum]

*55 6ooo för en katt? Inte visste jag att våra busfrön var värda det inte.. Dom är ju tvättäkta bondkatter. haha

Avbetalning kommer vi säkert överens om.. hehe  Skäms

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 21:47 #57 av: elize-l

Ta din inkomst och betala vovven sen får gubben betala maten =)

Anmäl
2009-02-15 21:49 #58 av: [Norum]

Ha! Vatten och bröd alltså? Nä, liite kul vill jag nog ha.. Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-15 21:53 #59 av: elize-l

Skulle han nöja sig med bröd och vatten menar du =)

Anmäl
2009-02-15 22:43 #60 av: Saintpaulian

#56 japp, det var det värt. Vi har en brittisk korthår och en somali. Det var just de raserna vi var nyfikna på, och jag hade velat ha en britt i säkert 15 år. Men jag har definitivt inget emot huskatter, har själv haft en världens bästa Jalle, röd bondkatt som blev 16½ år.

 

Anmäl
2009-02-16 18:16 #61 av: [Norum]

Hej då! Nu pinnar vi iväg och tittar på valpen!! Håll tummarna... Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 18:56 #62 av: AnneN

Pussa på den från mig!

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-02-16 19:04 #63 av: Saintpaulian

Vad spännande, tänk vi kanske får se det lilla underverket redan idag?! Skrattande

 

Anmäl
2009-02-16 22:17 #64 av: elize-l

Nu tror jag Skruttis blivit inlåst i hudgården, inte synts till här än ju =(

Anmäl
2009-02-16 22:22 #65 av: Anders 50

Eller uppäten.  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-16 22:24 #66 av: elize-l

Ja absolut uppäten, dom stora bestarna så är det väl inte att undra på, dessutom var dom väl många skulle jag tro =)

Anmäl
2009-02-16 22:25 #67 av: Faxlin

Jag tror Skruttis fastnade så totalt för bebisarna och vägrar åka därifrån förns hon får med sig en hem om typ fyra veckor :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-16 22:27 #68 av: elize-l

Jag får nog åka dit och smuggla in en laptop då för hon kan ju inte vara härifrån 4 veckor.

Anmäl
2009-02-16 22:31 #69 av: Anders 50

Hoppas uppfödaren har vett att schasa hem henne.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-16 22:43 #70 av: [Norum]

Hemma! Är jag saknad? Tänk att jag inte kan vara borta en lite timme ens.. haha

Nyfikna? Bara så ni vet: Jag är med valp! *överlycklig*

Bilder.. Massor! 23 stycken har jag lagt upp i albumet..

Dom var så söta och goa så ni anar inte. Dom har pussat hela mig som det känns.. Kommer inte att tvätta mig på flera veckor.. hihi

Leverans om ca 4 långa ensamma veckor...

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 22:49 #71 av: elize-l

Hahaha hur ska du kunna vänta så länge, helst skulle han väl kommit igår =) Jättesöt var han iaf =)

Anmäl
2009-02-16 22:50 #72 av: [Norum]

Såg du pappan?? Trodde han var 2 meter hög.. Vilken bjässe! :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 22:52 #73 av: elize-l

Enorm ju, kommer bli trångt i sängen när åskan går hahaha

Anmäl
2009-02-16 22:53 #74 av: [Norum]

Va?! Kommer du då eller?? Tungan ute

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 22:59 #75 av: elize-l

Nej då men vi hade en golden förut och han låg aldrig i våran säng. Så en natt gick åskan våldsamt min man gick upp på toa. När han sen la sig igen kröp han upp och la sig i fotändan av sängen trodde jag och undra vad 17 han höll på med. Strax efter kom mannen och det visade sig att det var hunden som kom krypande upp i sängen =)

Anmäl
2009-02-16 23:01 #76 av: [Norum]

Lillen är säkert inte rädd för åskan.. :-) Men annars är han så välkommen så.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 23:10 #77 av: elize-l

Men trångt lär det bli =)

Anmäl
2009-02-16 23:36 #78 av: Faxlin

#70: En liten timme? Du har ju varit borta hur länge som helst. :-)

Kan tänka mig att du är kär nu. ;-) De följande fyra veckorna kommer kännas som ett år. Du vet det va? hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-16 23:44 #79 av: [Norum]

*78 Anar jag en liten ynklig skadeglädje? Förvånad

Vi skulle vara där kl 18 och vi for därifrån 20.38! Vart tar tiden vägen? Men det kändes som en timma.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-16 23:49 #80 av: Faxlin

#79: Nejdå, ingen skadeglädje. Bara ser framför mig hur du kommer vanka som en anka i väntan på tillökning. Och hur din stackars sambo kommer få höra om den uuuuunderbara valpen så fort han visar sig :-)
Har själv suttit där, väntan är hemsk. Riktigt hemsk. Det är då man kommer på att de som säger att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. De ljuger. De har aldrig väntat på en valp :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-16 23:52 #81 av: [Norum]

Håller med dig.. 4 veckor känns som en evighet. Men nu har jag ju tid att planera allt. Matskålar, leksaker och grindar mellan dörrarna.. Sånt är ju också kul. :-)

Samtidigt så känner jag mig så lugn nu.. Valpen är vår och den finns. Det räcker just nu.. Det blir nog värre längre fram.

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 01:58 #82 av: Faxlin

Ja klart det är underbart den där tiden innan med. Med planeringen somdu säger. Men skålar, och bäddar och allt sådant.
Här hemma har jag allt tror jag. Bäddar i jordens alla tföranden för alla växt storlekar :-) Skålar, matbarar och koppel och ja allt. Leksaker i en hel IKEA kasse. Och en massa aktivitets saker i en annan. Bara rätt vovve som saknas.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 02:15 #83 av: AnneN

Skruttis, här hittar du bland annat en lista över vad som kan vara bra att ha hemma innan valpen kommer.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-02-17 07:20 #84 av: [Norum]

Åsa:  Jodå, mycket finns nog här med men lite nytt vill man ju ha. :-) Det är ju halva nöjet medans man väntar..

AnneN: Bra artikel, i vanlig ordning! :) Ska nog lusläsa den.. haha

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 08:56 #85 av: Saintpaulian

Oj Skruttis vilken fin kille ni valde! Han är ju urfin. Jag har själv aldrig sett en helsvart fullvuxen, han blir säkert superfin som stor. Tänk om han blir som pappan!!! haha då har du en stor hund sen. Han är väl redan en av de större i barnaskaran va? såg så ut på bilderna med de andra valparna.

Jag hade aldrig i livet kunnat välja en av dessa, de är ju hur söta som helst.

Mamman är väldigt fin, är hon svart eller är det bara som det ser ut? Är de svarta blankare i pälsen?

Många frågor haha

Grattis till lille Plutten!

(Och du vänta i 4 veckor kan verka mycket men jag väntade 9 veckor på min britt. Vi hittade honom när han var 3 veckor och man får ju inte hem en katt före 12 veckors ålder... suck vad jobbigt det var.)

 

Anmäl
2009-02-17 09:36 #86 av: [Norum]

Visst är han söt, den lille rackaren?? Dom var hur goa som helst hela bunten, det var totalt 12 valpar! Ovanligt stor kull..

Vi vill ju ha en svart hanne så urvalt krympte ju betydligt men vi har 2 favoriter, det är dessa två här nedanför.

Mamman hade mycket svart i sig.. dock inte helsvart.

Pappan var enorm! Trodde inte det var sant när jag såg honom men så otroligt vacker. suck... 4 veckor...

vad ska jag göra den här tiden då? Det är ju som att vänta på julafton i novemner ju.. Förvånad

 

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 09:42 #87 av: Saintpaulian

Ja tänk vad 4 veckor kan kännas låååångt, och ibland kort (semester).

Så ni väljer mellan dom två? ja det går ju inte att välja där. De är urfina båda två på sitt sätt. Ska de ha vitt på tårna när de är beige? så gulligt. Ja beige heter kanske inte färgen?

 

Anmäl
2009-02-17 09:47 #88 av: [Norum]

Den het fawn, om man ska vara petig.. haha

Vi vill helst ha en svart men denna i fawn var ju också tjusig.. Men svart står högst på önskelistan och jag tror att vi kommer att få den med.. Jag hoppas! :)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 16:56 #89 av: Saintpaulian

Fawn, ok då vet jag det. Den påminner lite på ryggen om en somali som är viltfärgad hihi

Jag tycker att den svarta är coolast, den kommer ju bli mäktigt snygg som vuxen! (Men den andra är ju fin i och med att den har teckning.... Tungan ute)

 

 

Anmäl
2009-02-17 16:59 #90 av: Faxlin

Ohh, de är ljuvliga Skruttis. Men fick ni inte välja bland de som var kvar så att du vet vilken du får?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 17:04 #91 av: [Norum]

Det är en uppfödare som ska dit och kika också.. Och det är klart, om en uppfödare vill ha en hund så har ju han första tjing. Våran plutt blir ju mer en gårdshund. Avle går först och det har jag full förståelse för. :-)

Men uppfödaren har ju 11 valpar till att välja mellan så.. Jag tror nog att det blir den svarte som kommer till oss. Dessutom finns det 2 svarta hanar till i kullen så.. Chansen är stor att vi får den vi vill ha. :-)

En stor svart hane.. Augh.. dom är SÅ fina!

Får ta en dagstur till Varberg med den sen när han har vuxit på sig lite.. Flört

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 17:06 #92 av: Faxlin

Men Varberg? Jag då? Jag vill se plutten med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 17:11 #93 av: [Norum]

*92 Du kommer ju nästan hit ändå.. Skulle inte du till High Chaparall? Så då kan du kravla dig hit med, inte långt alls..  Flört

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 17:13 #94 av: Faxlin

#93: Fan, kom du ihåg det? Men då får du komma till HC med bebisen och hälsa på. Ja, om jag inte fått mitt körkort då, för då kan jag lämna gubben på campingen drickandes öl och komma ensam :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 17:21 #95 av: [Norum]

Klart jag kommer ihåg! Har nog lärt mig att hålla reda på dig, ser du..Tungan ute

Bara du talar om när du ska dit så.. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 17:31 #96 av: Faxlin

Klart jag berättar när jag åker. Så ni vet om när ni ska hålla er inne :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 17:57 #97 av: [Norum]

Jasså?! Ska jag hålla mig inne nu? Lillen då? Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 17:58 #98 av: Saintpaulian

Jaaa åk till Varberg med stilige killen sen, åhh vad kul!

 

Anmäl
2009-02-17 18:00 #99 av: [Norum]

*98 Då får du se till att ladda upp med kaffe.. Som den jämte jag är så kokas det nästan i 10-liters panna. Skäms Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 18:03 #100 av: Saintpaulian

hahaha ok då börjar jag spara pengar till kaffe nu, och planerar inköp av större muggar och en bryggare till, eller ska det kokas på spis kanske? Glad

Anmäl
2009-02-17 18:12 #101 av: LiindaH

men jag vill också träffa bebis :'(

Anmäl
2009-02-17 18:30 #102 av: Faxlin

#97: Ja jag tänkte mer på faran med mig på vägarna jag :-)

Men lillen måste komma ut och leka med Åsa :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 19:00 #103 av: Anders 50

Skruttis, om vi går ihop och köper två, tror du att vi får mängdrabatt då? Obestämd   Jag vill också ha en svart!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-17 19:01 #104 av: [Norum]

*100 Går så bra med bryggare så.. Svart och starkt! Glad

*101  Jag kommer att ha denna adress länge, bara att kravla sig hit.. hehe

*102  Lillen är med Åsa hela dagarna och leker! Tungan ute

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 19:51 #105 av: LiindaH

#104 - Men... :/ . Jätte långt kvar till HC åh jag har ju massa planerat innan :O.
Du skaffar hund en väldigt dum tid i mitt liv kvinna !

Anmäl
2009-02-17 19:54 #106 av: [Norum]

*105 Sorry! Skulle kanske ha frågat dig först...Skäms

*tänker efter*

 

*tänker lite till*

 

*tänkt färdigt*

 

Nope! Skaffar hund när jag vill, så det så.. Tungan ute

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 20:07 #107 av: LiindaH

#106 - Klart du skulle ha gjort :O
Nääh..

Vet du Skruttis vad som inte blev bra i planering!
Ditt jag ska finns det en rottis :O

Anmäl
2009-02-17 20:09 #108 av: [Norum]

Du är inte mycket för att få till det rätt du.. haha

Kommer att bli så bra SÅ.. Lovar! Glad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 20:17 #109 av: LiindaH

Nej :O

Jag ensam med en Rottis i 3 veckor !?
Skulle INTE tro det, ska vi byta?

Anmäl
2009-02-17 20:23 #110 av: [Norum]

Kan vi väl.. Om det är dessa veckor innan Lillen kommer. Tungan ute

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-17 20:34 #111 av: LiindaH

Nääh du måste ju hinna vaccineras 2 veckor inna och grejjer :O

Anmäl
2009-02-17 23:06 #112 av: Faxlin

Men Liinda jag har ju erbjudit mig att följa med som bodyguard åt dig. Så kan jag vara emellan dig och rottisen heeela tiden:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-17 23:23 #113 av: LiindaH

HAHAHAHAH aaaah : ) I knooow .

Anmäl
2009-02-18 22:06 #114 av: [Norum]

Här har ni lite mer bilder om ni vill se.. (Valfritt)

Pappan

Mamman

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-18 23:07 #115 av: Saintpaulian

Dom är så fina båda två, inte undra på att valparna blivit finfina! Pappan har världens sötaste ansikte!

Anmäl
2009-02-18 23:10 #116 av: [Norum]

Ja, han var fin. Men stoooor.. När jag satt vid köksbordet så kom han lunkandes.. Jag hade hans nos i mitt ansikte! Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-19 19:45 #117 av: Angelclaw

Aaaaaw jag gillar den här rasen! Ser ut som en byracka typ :D Superfina!! :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Anmäl
2009-02-19 22:31 #118 av: [Norum]

Byracka?! Min Plutt?? Nähä.. Förvånad

Möjligtvis en raggsocka! Skrattande

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 11:19 #119 av: [Norum]

Har idag fått veta att den 14:onde mars kommer den lille Plutten! Då är det dags för honom att flytta.. Glad

Hurra hurra hurra

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 12:03 #120 av: LiindaH

14 mars kommer skruttis va ett nervöst nervvrak som kommer skaka fram :P

Anmäl
2009-02-20 12:05 #121 av: [Norum]

Nope.. men dagen innan... haha  kommer nog knappt att vara kontaktbar., är jag rädd...

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 12:12 #122 av: LiindaH

hahahahhaa vad roooligt

Anmäl
2009-02-20 12:14 #123 av: [Norum]

Är det på det viset ska du slippa mig den dagen... Gråter

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 12:17 #124 av: LiindaH

Näjje :) . jag vill aldrig slippa min Skruttis

Anmäl
2009-02-20 12:19 #125 av: [Norum]

Kyss

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 13:34 #126 av: Faxlin

haha Skruttis, du kommer tycka att den 13:oden mars är den längsta dagen i ditt liv. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-20 13:55 #127 av: [Norum]

Stööööööööön  jag vet.... Obestämd

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 17:19 #128 av: Anders 50

Hundshop´s ägaren gnuggar händerna.  Skrattande  Hon kommer att höja omsättningen rejält framöver. Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-20 17:41 #129 av: [Norum]

*128 Tsutt... kommer inte att köpa nånting! Så det så... Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 20:43 #130 av: Mezzzanina

Men store plutten da...KyssHan har ju  en vit tå!Vad fin han är!Har du tänkt ut något namn än?

 

Anmäl
2009-02-20 21:11 #131 av: [Norum]

Inget namn är klart än.. Arbetsnamnet är Lillen.. :-)

Så har ni bra förslag så tar jag tacksamt emot. Men jag vill inte ha ett människonamn utan mer.. raggsocke-aktigt.. eller nåt.  Flört

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-20 21:32 #132 av: Mezzzanina

Som hämtat ur en raggsocka..Kalla honom "Tån"!Skrattande

Anmäl
2009-02-22 16:09 #133 av: Saintpaulian

Tuffsen
Ruffs
Ragge

Det var mina namnförslag det Glad

 

 

Anmäl
2009-02-22 16:29 #134 av: Angelclaw

LURVAS Flört

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Anmäl
2009-02-22 16:29 #135 av: Angelclaw

LURVAS Flört

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Anmäl
2009-02-23 12:39 #136 av: [Norum]

Nya bilder på smäskräpen.. :-)

*133 Ragge har jag tänkt på själv.. :-)  Lurvas är också bra.. Detta kommer inte att bli helt lätt, misstänker jag.
Men det är svårt när man inte känner hunden liksom och vet vem han är.. Det kanske blir en Fegis?? Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-23 13:18 #137 av: Faxlin

Jag håller med dig Skruttis, man behöver se personligheten mer för att kunna sätta ett namn på dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-02-24 00:11 #138 av: Anders 50

#136 Gör inte som jag, tänk på namnet. På ett ställe på jaktmarken törs jag inte ropa på en av hundarna. Där bor nämligen en som har samma namn som hunden.

Lite pinsamt om gubben är ute.  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-02-25 19:46 #139 av: [Norum]

här ser dom ut när dom är vuxna..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-27 00:14 #140 av: Mezzzanina

Lustiga vovvar.Även om de ser så där mysigt raggiga ut, så är de oerhört ståtliga tycker jag.

Anmäl
2009-02-27 08:54 #141 av: [Norum]

Ovårdade är bäst.. Kanske därför dom passar mig?

Sådan matte, sådan hund.. Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-02-27 16:01 #142 av: Saintpaulian

#139 sååå fin bild, man blir helt kramsjuk!!!

 

Anmäl
2009-02-27 16:03 #143 av: [Norum]

*142 Du kan få vara hundvakt sen när Lillen har vuxit på sig lite.. hehe

Håller på att städa bilen nu så att han får sin egen hörna (läs halva bilen) att vara i när vi är ute och åker. Glad

Tänkte jag skulle åka till Varberg-Falkenberg-trakten i sommar.. *host host*

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-11 23:05 #144 av: Anders 50

Inte många dagar kvar tills hämtning nu...Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2009-03-12 00:13 #145 av: [Norum]

Inte i morgon, inte nästa dag men nästa.. Skrattande

Känns som rena julafton! Skrattande

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 14:21 #146 av: Faxlin

#145: haha, kan tänka mig nervositeten. Men sedan bara kräver jag foton. Du får fota spamma oss här inne. Så jag får njuta av din valpis då jag inte har en egen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 14:26 #147 av: [Norum]

Klart du ska få foton! :-) Kommer knappast att kunna låta bli.. haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 14:28 #148 av: Faxlin

Låter bra det. Men så vill jag itne ha bara de söta korten. Jag vill ha på olyckorna på parketten och sådant. Ja så jag verkligen får känna att sååå är det ju att ha valp ja :-) Och nej jag saknar itne alls hund i mitt liv. Undrar hur normalt det är att sakna att få sin valp rumsren att sakna pölarna på golvet. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 14:52 #149 av: [Norum]

Ska sätta in en stor bild på hinken och moppen tillsammans med Ajax-flaskan.. haha

Tror inte det kommer att bli så många pölar faktiskt, han är van att vara ute och det bör gå fort att träna honom. Jag kan ju bara öppna dörren eller ha dörren öppen en stund så springer han själv (?) ut..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 14:54 #150 av: Faxlin

hmm, men då bara måste du fota en pöl åtminstone. Annars får du offra dig för folket och låtsas en pöl :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 14:57 #151 av: [Norum]

Jag ska hitta en pöl för din skull... En riktigt blöt en.. Skrattande

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 14:59 #152 av: Faxlin

Vad snällt av dig. hmm, om någon ny medlem läser denna tråd kommer de tro att sajtvärden är helt galen. Förvånad

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 15:33 #153 av: [Norum]

Tro?? Snarare få det bekräftat.. Skrattande

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 18:01 #154 av: Faxlin

Åsa nu var du inte snäll. *funderar på lämpligt straff*

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 18:59 #155 av: [Norum]

Vad ska dom då inte tro om de redan befintliga medlemmarna? Förvånad

De nya kanske tror att det är en förutsättning! Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 19:24 #156 av: Faxlin

hmm, försöker du klara dig undan straff nu?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 19:28 #157 av: [Norum]

O ja, visst gör jag det... Annars kanske det inte blir några kiss och hög-bilder... hehe

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-12 19:29 #158 av: Faxlin

hmm, okej då. Jag ger mig. Du slipper straff för denna gången.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-12 22:38 #159 av: [Norum]

Nu är jag go och glad igen..   Skrattande Kyss

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-13 01:49 #160 av: Faxlin

#159: Vad bra då. Då kan både jag och din kära sambo andas ut alltså. En arger Åsa är inte skojigt inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-03-13 08:43 #161 av: [Norum]

Kan en Åsa bli arger?? Förvånad

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-13 09:09 #162 av: elize-l

Imorgon Imorgon Imorgon tralla la la la.... är min visa vacker Skruttis =)

Anmäl
2009-03-13 10:07 #163 av: [Norum]

Japp! Nu är det bara timmar kvar!! Skrattande

I dag försvinner alla mattor, skor och allt som kan tänkas vara tuggvänligt i lagonm noshöjd.. Glad

Kommer du hit till veckan och snosar lite, kanske torka lite golv och sånt? haha

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-13 10:12 #164 av: elize-l

Hahaha varför torka golv, din hund ska ju inte göra några pölar läste jag någonstans =)

Anmäl
2009-03-13 11:12 #165 av: [Norum]

Är ju tvungen att fota dom, så nån liten pöl och nån liten hög måste det ju få bli då. Annars skulle han aldrig göra så! Oskyldig

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-03-13 12:53 #166 av: Faxlin

#161: Japp det går så bra så :-)

#165: haha, det tror du bara. Men det är okej skyll på fotona du och mig när han gör inne :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl