Annons:
Etikettros-utan-ris
Läst 1070 ggr
Anders 50
2009-03-09 15:38

Vår sjukvård

Efter det som hänt mig så måste jag bara skriva och berömma vår svenska sjukvård och dess personal.

Det jag upplevde under min vistelse på vårdcentral, hjärtintensiv avd, operation, hjärtvårds avd, röntgen och transporter mellan sjukhus stämde inte alls överens med den bild som jag fått av sjukvården i dessa besparingstider.

Underbara sköterskor som alltid tog sig tid, alltid leende även efter ett långt arbetspass. Läkare som tog sig tid till att förklara och lyssna. Mat som på en bättre lunchrestaurang.

Men åter till dessa underbara sköterskor av olika grader. Finns det en yrkesgrupp som ska ha hög lön så är det dessa. Vilket springande och vilket ansvar, alltid på gott humör och leende. Jag beundrar dem verkligen.

Att sedan få en liten metalldosa med två trådar inopererad under lokalbedövning, som förvandlar ett hjärta som ej kan arbeta självt, till ett som fungerar med jämn takt gör ju att man verkligen sätter värde på vår svenska sjukvård.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
LiindaH
2009-03-09 17:14
#1

Härligt att dom ibland faktiskt gör ett bra jobb.
Åh i detta läge är det helt underbart.
Vi är så glada för din skull att allt gått jätte bra.

// Liinda

Faxlin
2009-03-09 17:26
#2

Det är riktigt roligt att få höra det positiva också om den svenska sjukvården. I vanliga fall kommer bara det negativa fram.

Instämmer självklart i vad Liinda skrivit. Vi är jätteglada att allt gått så bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-09 17:28
#3

Klart du ska instämma med mig. Vem ska du annars instämma medTungan ute..

*Sjunger* Liinda har sina ljusa stunder… Ollalalaaa *

// Liinda

Upp till toppen
Annons: