Tur i Oturen

Fotografierna är räddade

2008-11-21 21:36 #0 av: Faxlin

Min dator kraschade för ett par månader sedan. Sorgen var stor här hemma. För självklart hade jag inte gjort någon säkerhetskopiering. Sådant man bara tänker att man ska men inte gör. Åtminstone inte jag.

Dock så hade jag två hårddiskar. Hade varit duktig och lagt fotogarfierna på den hårddisk som windows inte ligger på. Åtminstone de som jag var rädd om. Alla foton på de djur som redan har gått bort. Djur som jag inte kan fota på nytt. De finns kvar. Och glädjen är så otroligt stor.

Så en glad Åsa har vi här just nu i alla fall. Så visar jag en bild på en av mina saknade vänner.

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-21 21:52 #1 av: Linn

Det var smart gjort. Att ha bilderna på en annan hårddisk än på den som windows ligger på! Skönt för dig att bilderna finns kvar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2008-11-21 21:54 #2 av: LiindaH

Underbart Åsa :D

Anmäl
2008-11-21 22:02 #3 av: Faxlin

#1: haha, ja jag har mina ljusa stunder ibland :-)

#2: Ja men visst är det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-21 22:05 #4 av: LiindaH

Ja verkligen. vet hur arg och ledsen du var över datorn.
Så vart så glad för din skull nu :)

Anmäl
2008-11-21 22:18 #5 av: Anders 50

Min dator kraschade också för ett par år sen. Som tur var så hade sambon bränt ner "mina dokument" på en skiva en tid innan, men en hel del försvann.

Förstår att du blev lika glad som jag för det som fanns kvar.

Men nu har vi varsin extern hårddisk som vi sparar ner på.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2008-11-21 22:48 #6 av: Faxlin

#4: Ja mest arg på mig själv. Och så ledsen över att ha förlorat så många kort på mina kära saknade familjemedlemmar. Så detta är en stor lättnad som är svårt att förklara.

#5: Vilken duktig sambo du har. Jag var så duktig och brände ut på skivor till för ett år sedan. Sedan liksom tappade jag det där igen. Men ja, jag tror du och jag har haft samma känsla då man inser att det finns det som överlevt. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-21 23:44 #7 av: LiindaH

Åsa, det förstår jag :)

Anmäl
2008-11-22 03:44 #8 av: Fnuha

åh va bra åsa :D

Anmäl
2008-11-23 02:38 #9 av: Sessan1

Jag kör över mina bilder på den externa nu för tiden, än har en massa CD skivor. Det är bättre tycker jag.

 

Anmäl
2008-11-23 02:48 #10 av: Faxlin

#9: Med min otur skulle både den externa och den vanliga rasa samtidigt :-)

Men du har en poäng, ska önska mig en extern hårddisk tills jag fyller eller kanske redan till jul :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-24 03:05 #11 av: Sessan1

oj vilken otur, Åsa :(

Ja det kanske är säkrast att ha två, har funderat på att skaffa en till, ifall den ena skulle gå sönder. Ja du får önska en ny i julklapp eller när du fyller år :)

 

Anmäl
2008-11-24 10:41 #12 av: AndreasS

Jag sparar alla mina bilder på min externa. Är det bilder som jag sålt till media så bränns de ner på skivor.

Anmäl
2008-11-24 19:10 #13 av: Anders 50

Hörde en data expert på radion för ett tag sedan, han rekommenderade att man ska spara ner på två externa. Alltså dubbelspara.

Mycket sparande blir det...Obestämd

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2008-11-24 20:00 #14 av: Faxlin

haha, ja men du ser då är inte min tanke helt fel ute i alla fall att den skulle pajja med min tur :-)
Så jag får önska mig två externa hårddiskar alltså :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-12-16 00:46 #15 av: Luminor

åå va söt bonita är hon är så vacker vår lille bebis

Anmäl