Lokal tidningen

Vlt´s bästa.

2008-10-20 21:49 #0 av: LiindaH

VästamanlandsLänstidning:

Hösten har kommit och mörkret med den. Då väljer polisen att extra noga kontrollera att vi använder cykellyse. Under veckan skärper man kontrollerna runt om i länet. Läs här ->

 

 

Okej jag bor inte där längre.
Men alltid roligt att läsa. :)

Detta var deras dagens bästa ;P




Anmäl
2008-10-20 22:19 #1 av: David

Känns otroligt skönt att polisen äntligen börjar prioritera sitt arbete! Det här med våldsbrottslingar är ju ingenting emot de som CYKLAR UTAN CYKELLYSE!!! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-20 22:26 #2 av: LiindaH

haha visst är det, men lite typiskt Västerås ;)

Anmäl
2008-10-20 22:43 #3 av: AnneN

#2 tycker det verkar vara typiskt Sverige

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2008-10-20 22:45 #4 av: LiindaH

haha ah det med.
Men Västerås polisen är ett släkte för sig.

Anmäl
2008-10-20 22:51 #5 av: David

Tror dom klonat av sig till Boråspolisen också.

De stoppade en galning med tre vapen i bilen, två var skarpladdade, men de la ner utredningen i brist på bevis, trots att det var polisen själva som fått ta ur patronerna ur vapnena...

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-20 23:26 #6 av: LiindaH

hahahahahahah skojar du med oss  ???

Anmäl
2008-10-20 23:43 #7 av: David

Nix.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-20 23:45 #8 av: LiindaH

HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Anmäl
2008-10-20 23:46 #9 av: David

Skrattar du?? Ta upp det så får du se... Och det går att zooma så kan du läsa det också. Tre vapen i bilen, två skarpladdade, polisen själva som upptäckte det, men det gick inte att styrka brott. Gomorgon!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-20 23:51 #10 av: AnneN

#7 ska man skratta eller gråta?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2008-10-20 23:57 #11 av: LiindaH

säger bara : Sverige

Anmäl
2008-10-21 00:05 #12 av: David

Det som gör det ännu roligare är att personen i fråga sköt hunden 100 meter ifrån min bostad, och är personen som jag kämpat mot i djurplågeriärendet. Tänk om han sett mig, då hade jag nog inte setat här...

Men han är inte farlig, det har polisen sagt många gånger när jag begärt besöksförbud...

Dagens Sverige i sanning... Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-21 00:33 #13 av: LiindaH

hmmhmmhmmokej :(

Anmäl
2008-10-21 00:36 #14 av: David

Och ännu roligare. Han sköt den bara för skoj skull. Och för att klara ut det hela fick han en pensionerad senil veterinär att skriva ett intyg att hunden hade sprungit omkring lös i tre veckor med BRUTEN RYGGRAD, och det köper polisen. Anatomi verkade inte vara med i deras utbildning..

Men men... här ska det ju vara positivt och glada nyheter! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-21 01:00 #15 av: LiindaH

suckar och drar händer över ansiktet.

Anmäl
2008-10-21 01:07 #16 av: AnneN

Hur 17 kan de ens tro på en sån sak?! Att någon (även en hund) skulle kunna gå/springa över huvudtaget om den har en bruten ryggrad?!!! Det är bara konstatera att man inte måste ha minsta lilla IQ för att vara polis!

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2008-10-21 01:08 #17 av: David

Nä, kraven att bli polis måste vara lägre än att utbilda sig till städerska. (ursäkta att jag tog just städerska som exempel)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2008-10-21 01:34 #18 av: AndreasS

#4 Kan bara instämma, Västerås polisen är och förblir ett släkte för sig.

Anmäl
2008-10-21 01:36 #19 av: LiindaH

#18 - hehe precis !

Anmäl
2008-10-21 04:05 #20 av: David

Tycker polisen i allmänhet är ett släkte för sig. Lite tuffa är dom i Göteborg och Stockholm, men i allmänhet så... nää tack!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl