Tur i Oturen

Tur i Oturen

2008-11-22 23:50 #0 av: Faxlin

Ja tur i oturen hade jag idag. Så det är väl något positivt eller? Hmm, jo det är det.

Jag lyckades i alla fall slå mig själv medvetslös i dag. Hur länge vet jag inte faktiskt. Men det verkar inte vara någon större skada skedd med mig i alla fall :-)
Jag har ont i huvudet, mår illa men annars är det bra. Det hade kunnat gå värre.

Så lite tur i oturen är aldrig dumt :-)

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-23 00:14 #1 av: Anders 50

Vad har du nu hittat på ? Låter som du fått hjärnskakning ?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2008-11-23 00:39 #2 av: AndreasS

Hur lyckas man slå sig själv medvetslös?

Låter som #1 säger en hjärnskakning.

Anmäl
2008-11-23 00:53 #3 av: Faxlin

haha, man måste nog vara jag för att lyckas med detta.

Jag skulle skotta ner till dyngstacken. Och så hänger det en rätt tjock gren ner och liksom stör mig. Så jag tänkte ha av den. Tar i, men den håller ändå. Så jag tar båda händerna och tar i med både armar och kroppstyngd då grenen är över mig. Och sedan sa det pang och jag minns inget mer förns jag vaknar i snön.

Men grenen är borta i alla fall. Och jag har en bula och en svag rosa rodnad vid sidan om pannan som bevis för att jag är klantigast av klantiga. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-23 01:01 #4 av: Anders 50

#3 Klantigast ? ?  Här har du en till. Suttit inne hela dan med ont knä och stukad fot efter klant igår. Förr förra veckan högg jag av en bit på tummen. Så du är inte ensam om att klanta till det.

Men kul att du är hyfsat oskadd i alla fall.   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anmäl
2008-11-23 01:05 #5 av: Faxlin

#4: Ohh, en till som är som mig. Underbart då slipper jag känna mig ensam från och med nu. Men det lät verkligen inte roligt att sitta med stukad fot och ont i knät. Och det där med att hugga av en bit av tummen lät riktigt hemskt.

Jadå jag klarade mig rätt bra, ont krut förgås inte så lätt. Mest frustrerad att jag får mer ont i huvudet och mår mer illa när jag sitter vid datorn bara. Vill ju vara här inne med er alla.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-23 02:26 #6 av: Sessan1

Men Åsa då, fick du en bula oxå och en rosa rodnad vid pannan :(

Kommer att tänka på vad som hände mig på min dotters studentdag  i våras :(

Där kunde det ha gått riktigt illa :(( Usch, Tänk om jag hade fått åka in till "sjukan" på hennes studentdag :( Hemska tanke.

Det var när jag skulle försöka ta kort på henne när bilen kom som hon och hennes kompisar åkte med, så fanns det ju ett lågt staket vid vägen där som jag råkade snubbla över och slog hela huvudet i gatan :(:( USCH Jag blev verkligen rädd måste jag säga :(:(

Jag fick verkligen blåmärken i hela ansiktet. Över ena ögat + en stor bula vid pannan. Yr blev jag oxå en liten stund, men det gick över efter ett tag.  Kunde ha gått mycket värre, USCH!

Jag såg folk omkring där som såg förskräckta ut, undrade hur det hade gått o.s.v. Som tur var hjälpte min särbo och min dotters killes pappa mig upp igen iaf.

Det var hemskt måste jag säga.

Tass/

Sessan1

 

 

Anmäl
2008-11-23 02:47 #7 av: Faxlin

#6: Usch ja, det där var verkligen något som hade kunnat sluta mycket värre. Tur i oturen även för dig med andra ord.

 

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-11-24 01:57 #8 av: Sessan1

ja det kan man verkligen säga :(

Som jag sa när vi pratade på msn i går så kände jag  verkligen dödsångest :(

Tänk OM jag t.o.m hade dött på min dotters studentdag :((

Hugaligen vilket minne hon hade fått alltså :(:(

Hemska tanke.

 

/Sessan1

 

 

Anmäl