Tur i Oturen

Tack så jätte mycket.

2008-10-06 01:43 #0 av: LiindaH

Här kommer det komma en kanske snurrig berättelse.
Men känner för att berätta den, skriver inte denna för ego för mig själv.
Utan som ett tack till denna underbara människa.

Från det att jag låg i magen tills jag kom upp i tonåren fick jag mitt liv serverat på ett silverfat.
När tonåren försvann det tillsammans med min pappa som lämnade mig och mina systrar.
Ensamma vart vi tillsammans med mamma.

Ungdoms åren tog jag mig igenom med skolk, röka, supa och droger. Jag kommer knappt ihåg mitt tonår.
Vilket är ganska så hemskt. Jag kan inte säga till någon om vilken bra tonårs liv jag hade.

Sen träffade jag min underbara pojkvän för 4 år sedan.
Vi flyttade ihop, men fortfarande vart jag en nervvrak men inte på samma sätt. Något fattades.
Vet än idag inte vad, men kommer väl på det om några år också.

Sen hittade jag till Ifokus och hela mitt liv förändrades drastiskt. Jag satt inte med dessa hemska människor jag kallade vänner. Utan med folket på Ifokus skrattade och hade roligt.
Jag behövde inte längre vara butter Liinda varje dag utan kunde må bra. Hur länge jag själv valde.
Visst timmarna försvann vid datorn med det var det värt.
Sen träffade jag denna underbart snälla människa.
Som fixade så jag och sambon fick ett nytt boende långt ifrån allt helvete.
Jag trodde jag redan mådde mycket bättre.
Men denna flytt har fått mig att bli starkare och jag börjar äntligen att lära mig saker, trivas med mig själv.

Tack Åsa för att du hjälpt mig till ett bättre jag.
Åh resten av alla Ifokus människor.

Anmäl
2008-10-06 01:48 #1 av: Faxlin

Naw men gumman. Nu får du mig att gråta. Jag vet att du säger att jag gjort en massa för dig. för mig har det inte varit något. Men det känns bra att kunna hjälpa det lilla jag kan.

Kram gumman och tack.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 01:55 #2 av: LiindaH

Du har gjort mer än du förstår.

Kolla bara på mig och Fredrik, inte bråkat en enda gång sen vi kom hitt upp  : ) . Bara det säger ju hur dåligt jag mådde innan.

Anmäl
2008-10-06 02:02 #3 av: Faxlin

haha, ja jag är jätte glad för eran skull. Men det är inte direkt min förtjäns gumman. Men jag är glad för att ni är glada.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 02:09 #4 av: LiindaH

Sluta. Det är det visste . Så det så ;) .

Hörru sötis, släng över en tänd cigg ;)

Nu har jag vart snäll ;)

Anmäl
2008-10-06 02:35 #5 av: Faxlin

haha, skulle inte tro det. Nu har du inte varit snäll. Du vet att jag hatar sådant här. Och så skriver du en massa dumheter i alla fall. Så blir jag först generad, sedan frustrerad då jag inte kan få dig att förstå att jag inget har gjort liksom.
Så nepp du får ingen tänd cigg. Så det så. Tungan ute

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 02:38 #6 av: LiindaH

Åsa . Jag vill bara visa för alla vilken underbar människa du är.
Jag är snäll för du har vart snäll mot mig.

+ att du nyss höll på att döda mig :´(

Anmäl
2008-10-06 02:45 #7 av: Faxlin

Men jag är inte snäll. Det är liksom den biten du har missat.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 02:49 #8 av: LiindaH

De är du väl visste. Sluta nu !!

Anmäl
2008-10-06 21:12 #9 av: [Niike]

Åh vad fint skrivet. Skönt att det har blivit så mycket bättre!

Anmäl
2008-10-06 22:08 #10 av: Linn

Jag håller med dig Linda, mycket har även förändrats i mitt liv sedan jag hittade till ifokus. Det stör mig inte lika mycket längre att jag inte har massa vänner som jag umgås med hela tiden. För jag har ifokus. Och nu har jag er här inne på goda nyheter!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2008-10-06 23:33 #11 av: LiindaH

Linn - hehe ja dom blir ens vänner omgående :)

Anmäl
2008-10-06 23:36 #12 av: Faxlin

Visst är det fantastiskt vad ifokus har hjälpt många. Suveränt tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 23:45 #13 av: Linn

Ja, det är rätt fantastiskt tycker jag! Att ett kommunity på internet kan göra sådan skillnad! Det är visserligen kanske inte bara kommunityt i sig självt utan meldemmarnas förtjänst också.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2008-10-06 23:47 #14 av: Faxlin

Ja självklart är det inte kommunityt i sig utan medlemmarna som gör det. Men medlemmarna hade inte funnits kvar om kommunityt inte varit så bra liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-10-06 23:48 #15 av: Linn

Så sant som det är sagt! Glad

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl